Gaute Hovtun

Associate Professor

Gaute Hovtun

Contact

Telephone: 51833483

Email: gaute.hovtun@uis.no

Room: HG O-203

Department

Faculty of Arts and Education

Department of Education and Sports Science

Publications

Vitenskapelige publikasjoner

Hovtun, Gaute; Dreyer, Tore

(2024)

Definisjoner på firkanter i lærebøker.

Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning.

ISSN 0802-8192.

Volum 35.

Hefte 1.

s.34-47.

Hovtun, Gaute; Mosvold, Reidar; Bjuland, Raymond; Fauskanger, Janne; Gjære, Åsmund Lillevik; Jakobsen, Arne; Kristensen, Morten Søyland

(2021)

Exploring opportunities to learn mathematics in practice-based teacher education : a Norwegian case study. I: Bringing Nordic mathematics education into the future : Preceedings of Norma 20 : The ninth Nordic conference on mathematics education Oslo, 2021.

ISBN 9789198402438.

s.137-144.

Hovtun, Gaute

(2019)

Oppvarmingsoppgaver.

Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning.

ISSN 0802-8192.

Volum 30.

Hefte 1.

s.38-48.

Bøker og kapitler

Hovtun, Gaute

(2020)

Mer matematikk, takk!.

Universitetsforlaget.

ISBN 978-82-15-03555-0.

Formidling

Hovtun, Gaute; Røislien, Jo

(2024)

Hvordan gjør jeg det?.

Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning.

ISSN 0802-8192.

Volum 35.

Hefte 1.

s.13-16.

Gjære, Åsmund Lillevik; Fauskanger, Janne; Hovtun, Gaute

(2024)

Praksisnær undervisning i matematikk.. I: Lærerutdanningene ved UiS gjennom 70 år..

ISBN 978-82-8439-272-1.

s.82-100.

Hovtun, Gaute

(2022)

Følelsen av å ikke vite.

blogg.kikora.no.

Hovtun, Gaute; Dreyer, Tore

(2022)

ØDU-metodikken - Øve på dialogbasert undervisning.

Konferanse for Lærerutdannere i Matematikk 2022;

2022-09-19 - 2022-09-21.

Hovtun, Gaute

(2021)

Å fange elevenes interesse for matematikk.

Utdanning.

ISSN 1502-9778.

Hefte 1.

s.46-49.

Hovtun, Gaute

(2021)

Exploring opportunities to learn mathematics in practice-based teacher education: A Norwegian case study.

NORMA20;

2021-05-01 - 2021-05-04.

Kunstnerisk produksjon

Hovtun, Gaute

(2022)

Hvordan gjør jeg det?.