Formidling
Steinnes, Gerd Sylvi;
Eik, Liv Torunn;
Ødegård, Elin
(2022)
Kompetansebygging i barnehagen.
Fagseminar Utdanningsforbundet;
2022-04-04.
Ødegård, Elin;
Eik, Liv Torunn;
Steinnes, Gerd Sylvi
(2020)
Interaktiv forskning som omdreiningspunkt for kompetansebygging i barnehagen..
Norsk barnehageforskningskonferanse;
2020-09-28 - 2020-09-30.
Steinnes, Gerd Sylvi;
Eik, Liv Torunn;
Ødegård, Elin
(2020)
Webinar "Fra intensjon til handling i barnehagen. Dilemma som omdreiningspunkt for kompetansebygging".
Webinar;
2020-11-24.
Steinnes, Gerd Sylvi;
Eik, Liv Torunn;
Ødegård, Elin
(2019)
Dilemmaer som omdreiningspunkt i kompetansebygging
.
Nasjonal forskningskonferanse;
2019-10-16 - 2019-10-17.
Ødegård, Elin;
Eik, Liv Torunn;
Steinnes, Gerd Sylvi
(2019)
Dilemmaer som omdreiningspunkt for kompetansebygging.
Nordisk barnehageforskningskonferanse;
2019-10-16 - 2019-10-17.
Ødegård, Elin
(2019)
Ledere som kan og vil.
Styrersamling;
2019-03-27.
Ødegård, Elin
(2019)
Interaktivforskning - redskap for komeptansebygging.
Nasjonalt nettverk for kompetanseutvikling;
2019-02-11 - 2019-02-12.
Ødegård, Elin
(2017)
Tochange and improvequality in kindergarten.
Developing professional learning communities through leadership..
Internasjonal barnehagekonferanse;
2017-08-29 - 2017-09-01.
Ødegård, Elin
(2017)
Alle skal med i utviklingen av den lærende barnehage.
Fagdag;
2017-11-14 - .
Ødegård, Elin
(2017)
Hvordan skape et godt og tryggt læringsmiljø i barnehager?.
Barnehagekonferanse;
2017-11-10 - .
Steinnes, Gerd Sylvi;
Eik, Liv Torunn;
Ødegård, Elin;
Bjerkholt, Eva
(2016)
Utforsking av barnehagelæreres kompetansebygging. Ulike teoretiske perspektiver som kilde til dypere forståelse og nye muligheter?.
Nordpro-konferanse;
2016-10-27 - 2016-10-28.
Ødegård, Elin;
Martinsen Torve, Marianne
(2016)
Helhetlig arbeid med gode barnehagemiljøer i norsk kontekst.
Statlig konferanse;
2016-11-14 - 2016-11-15.
Ødegård, Elin;
Steinnes, Gerd Sylvi;
Eik, Liv Torunn
(2016)
Exploring the complexity of competence building. Mixed theoretical perspectives, a source for deeper understanding and New answers..
Earli konferanse;
2016-06-29 - 2016-07-01.
Ødegård, Elin
(2016)
Bridging different competencies - aleadership perspective.
Earli konferanse;
2016-06-29 - 2016-07-01.
Ødegård, Elin
(2016)
Veiledning og ledelse som ild og vann eller hånd i hanske.
Styrerkonferansen;
2016-11-07 - 2016-11-08.
Ødegård, Elin
(2015)
Pedagogisk ledelse i barnehager.
Bamble kommune;
2015-02-12 - .
Nordahl, J.;
Ødegård, Elin
(2015)
Competence development through mentoring: Pedagogical leaders’ follow up of academic concepts while mentoring their assistants.
EECERA Conference 2015;
2015-09-05 - .
Ødegård, Elin
(2015)
Promoting quality through interactive research.
Ledelseskonferanse, ILRF ;
2015-06-15 - 2015-06-17.
Ødegård, Elin
(2015)
Promoting leadership through staff training.
EECERA Conference 2015;
2015-09-02 - 2015-09-05.
Ødegård, Elin;
Røys, Helge
(2015)
Pedagogisk ledelse i barnehager.
Fylkesmannen i Telemark;
2015-03-16 - 2015-03-17.
Ødegård, Elin
(2015)
Promoting quality in kindergarten through staff training. How can mentoring create opportunities for professional leadership?.
ILRF konferanse;
2015-12-08 - 2015-12-11.
Ødegård, Elin
(2014)
Professions under pressure. Interactive research possiblities and challengers.
EECERA conference;
2014-09-08 - 2014-09-10.
Ødegård, Elin
(2014)
Veiledning og kritisk tenkning.
NORDPRO;
2014-10-24 - 2014-10-25.
Ødegård, Elin
(2014)
Professional practice under pressure. Promoting quality in leadership through interactive research.
International leadership research forum early childhood;
2014-06-10 - 2014-06-12.
Steinnes, Gerd Sylvi;
Eik, Liv Torunn;
Ødegård, Elin
(2014)
Professional practice under pressure? Views on challenges and possibilities of kindergarten teachers`professional development.
Symposium at EECERA conference;
2014-09-07 - 2014-09-10.
Bjerkholt, Eva;
Ødegård, Elin
(2014)
Are there footprints of critical thinking in mentoring sessions?.
Teacher Matters - But How?;
2014-10-23 - 2014-10-24.
Ødegård, Elin
(2014)
Pedagogisk ledelse i barnehager.
Seljord kommune;
2014-10-28 - .
Ødegård, Elin
(2013)
Legitimitet og lojalitet - lederens utfordring.
Konferanse;
2013-04-22 - 2013-04-23.
Ødegård, Elin
(2013)
Legitimacy alnd loyalty as tools for pedagogical leadership in kindergarten.
Konferanse;
2013-09-28 - 2013-09-30.
Bjerkholt, Eva;
Ødegård, Elin
(2013)
Danning i lys av kritisk tenkning.
Workshop om danning, Senter for profesjonalisering;
2013-12-02 - .
Bjerkholt, Eva;
Hjardemaal, Finn R.;
Søndenå, Kari;
Ødegård, Elin;
Jordell, Karl Øyvind
(2013)
How to understand the phenomenon of a common metaphore for two different fields as supervision and life word research interview.
NFPF-NERA Conference 2013;
2013-03-06 - 2013-03-09.
Ødegård, Elin
(2012)
System of mentoring of newly qualified teachers in Norway.
ViT conference ;
2012-02-17 - .
Ødegård, Elin
(2012)
Competence building of Newly Qualified Kindergarten Teachers.
CSU conference;
2012-02-22 - .
Ødegård, Elin
(2012)
Newly Qualified Kindergarten Teachers and leadership.
CSU conference;
2012-02-27 - .
Ødegård, Elin
(2012)
Nyutdannede pedagogiske lederes mestring og appropriering av barnehagens kulturelle redskaper.
Kontaktmøte;
2012-03-16 - .
Ødegård, Elin
(2012)
Mentoring new teachers at the University College.
ATEE 2012 Winter Conference;
2012-04-03 - .
Ødegård, Elin
(2012)
Bridging diverse competencies – a leadership perspective.
EECERA 2012;
2012-08-31 - .
Ødegård, Elin
(2012)
Nyutdannede førskolelæreres utfordringer.
FoU i praksis;
2012-04-24 - .
Ødegård, Elin
(2012)
Nyutdannede førskolelæreres utfordringer.
Sammen om lærerutdanning : praksislærerkonferanse HiT;
2012-10-04 - .
Ødegård, Elin
(2012)
Nyutdannede førskolelæreres største utfordring.
Barnehagefolk.
ISSN 1500-6905.
Hefte 1.
s.61-65.
Steinnes, Gerd Sylvi;
Ødegård, Elin;
Eik, Liv Torunn
(2011)
Kindergarten Teachers. Experts in a Field of Lay(women) Symposia.
EECERA conference;
2011-09-14 - 2011-09-18.
Bjerkholt, Eva ;
Ødegård, Elin
(2011)
Et komparativt perspektiv på veiledning av nyutdannede førskolelærere og lærere.
Becoming a professional teacher: The New Teacher in schools and kindergartens;
2011-03-31 - .
Ødegård, Elin
(2010)
Hjelpetrengende eller en ressurs.
Barnehagefolk.
ISSN 1500-6905.
Hefte 2.
s.67-73.
Hjortdal, Gry;
Ødegård, Elin
(2010)
From leadership to management.
20th EECERA Annual Conference;
2010-09-06 - 2010-09-08.
Ødegård, Elin
(2010)
Newly qualified kindergarten techers and leadership - Do we need an alternative way of framing and constructing leadership in kindergarten?.
20th EECERA Annual Conference;
2010-09-06 - 2010-09-08.
Bjerkholt, Eva;
Ødegård, Elin
(2009)
Mangfold i veiledningspraksis, hvor står vi og hvor går vi?.
Fagtreff i programmet "Ny som lærer";
2009-12-03 - 2009-12-04.
Eik, Liv Torunn;
Ødegård, Elin;
Ødegård, Elin
(2008)
Mentoring of Newly Qualified pre-school Teachers; Adaptation to Their Actual Workplace or Support for Further Competence Building?.
18th EECERA Annual Conference Reconsidering the Basics in Early Childhood Education.;
2008-09-03 - 2008-09-06.
Bjerkholt, Eva;
Ødegård, Elin
(2008)
New teacher induction in the North of Europe.
10th national Symposium on Teacher Induction;
2008-02-03 - 2008-02-05.
Ødegård, Elin;
Ødegård, Elin;
Eik, Liv Torunn
(2007)
Diversity as a Positive Asset for Professional Competence.
17th EECERA Annual conference;
2007-08-30.
Bjerkholt, Eva;
Bjerkholt, Eva;
Eik, Liv Torunn;
Ødegård, Elin;
Ødegård, Elin
(2007)
Mangfold som ressurs i veiledningen.
Når starten er god... Veiledning av nyutdannede lærere i barnehagen, grunnskolen og videregående opplæring;
2007-09-24.
Ødegård, Elin
(2007)
Feltarbeid og etiske utfordringer. Hvilke etiske utfordringer må jeg som forsker på nyutdannede førskolelærere være forberedt på?.
FoU i praksis 2007;
2007-04-19.
Ødegård, Elin;
Hansson, Eidbjørg;
Samuelsen, Arne Marius;
Hjortdal, Gry;
Gjemmestad Nilsen, Anne;
Hofstad Dahl, Anne
(2006)
Veiledning og det estetiske blikket på praksisbarnehagen.
Universitetet i Sørøst-Norge/Universitetet i Søraust-Noreg.
Bjerkholt, Eva;
Ødegård, Elin
(2005)
Veiledning en investering i stabilitet.