Vitenskapelige publikasjoner
Staurseth, Hanne Egenæs
(2019)
Hvordan har didaktiske dilemma i undervisningsplanlegging konsekvenser for literacy-praksis? – et eksempel fra et geografiemne i ungdomsskolens samfunnsfag.
Nordidactica.
ISSN 2000-9879.
Volum 2019.
Hefte 4.
s.28-53.
Hoem, Toril Frafjord;
Staurseth, Hanne Egenæs
(2014)
Lesing i samfunnsfag.
I: Leseboka. Leseopplæring i alle fag på ungdomstrinnet.
Cappelen Damm Akademisk.
ISBN 978-82-02-40457-4.
s.145-165.
Bøker og kapitler
Staurseth, Hanne Egenæs;
Hoem, Toril Frafjord
(2023)
Hvordan støtter DigUp lærerne i undervisningsplanleggingen?.
I: God undervisningsplanlegging
- med det digitale verktøyet DigUp.
Cappelen Damm Akademisk.
ISBN 9788202773816.
Hoem, Toril Frafjord;
Staurseth, Hanne Egenæs
(2023)
Mål.
I: God undervisningsplanlegging
- med det digitale verktøyet DigUp.
Cappelen Damm Akademisk.
ISBN 9788202773816.
Staurseth, Hanne Egenæs
(2020)
(Geo)grafiske representasjoner i ungdomsskolens samfunnsfag: En case-studie av hvordan en ungdomsskolelærer og hans elever skaper literacy-praksiser i møte med grafiske representasjoner i samfunnsfag.
Universitetet i Stavanger.
ISBN 978-82-7644-938-9.
Hefte 531.
Formidling
Jølbo, Ingri Dommersnes;
Staurseth, Hanne Egenæs
(2024)
Hva skjer når førsteårsstudenter får ansvar for å undervise førsteklassinger etter bare tre uker?.
Lærerutdanningskonferansen 2024: Lærerprofesjonen for fremtiden;
2024-04-30.
Staurseth, Hanne Egenæs
(2024)
Hva gjør en tekst god? Inngang til et aksjonsforskingsprosjekt der ungdomsskoleelever vurderer tekster.
Skriv!Les! 2024;
2024-05-07 - 2024-05-08.
Staurseth, Hanne Egenæs
(2020)
Hvordan kan man forstå forholdet mellom (faglig) literacy og (faglig) læring i utdanningskontekster?
.
Prøveforelesning, disputas;
2020-09-10.
Staurseth, Hanne Egenæs;
Sædberg, Leif Tore
(2018)
Kartet og terrenget – korleis forstår eigentleg elevar grafikk og andre visuelle tekstar?.
Staurseth, Hanne Egenæs
(2015)
Disciplinary literacy in social studies.
Skriv!Les! – Nordisk forskerkonferanse om lesing, skriving og literacy;
2015-05-18 - 2015-05-20.
Staurseth, Hanne Egenæs
(2015)
Hvilke lese- og skriveaktiviteter gjennomføres i en norsk åttendeklasse i samfunnsfag?
.
Skriv!Les! – Nordisk forskerkonferanse om lesing, skriving og literacy;
2015-05-19.
Hoem, Toril Frafjord;
Staurseth, Hanne Egenæs
(2013)
Skolebasert kompetanseutvikling med fokus på lesing.
Fagdag for lærere;
2013-01-21.
Hoem, Toril Frafjord;
Staurseth, Hanne Egenæs
(2013)
Skolebasert kompetanseutvikling med fokus på lesing.
Fagdag for lærere;
2013-01-22.
Rønneberg, Vibeke;
Gourvennec, Aslaug Fodstad;
Husebø, Dag;
Mossige, Margunn;
Uppstad, Per Henning;
Staurseth, Hanne Egenæs
(2013)
Faglig lesing - lesing i fagene.
Nasjonal konferanse ;
2013-03-18 - 2013-03-19.
Kunstnerisk produksjon
Fuglestad, Unni ;
Angvik, Stine Aarønes;
Alfsvåg, Trude;
Staurseth, Hanne Egenæs;
Mørk, Peter
(2019)
Lesing, skriving og munnlegheit i samfunnsfaga. (Kompetanseutviklingspakke i fagspesifikk lesing og skriving for ungdomstrinn og vidergående).
Angvik, Stine Aarønes;
Alfsvåg, Trude;
Fuglestad, Unni ;
Staurseth, Hanne Egenæs;
Mørk, Peter;
Skartveit, Bente Stausland
(2018)
Lesing, skriving og munnlegheit i samfunnsfaga. Pakke i Språkløyper..