Gunn Helen Ofstad
Associate Professor
Contact
Telephone: 51833210
Email: gunn.h.ofstad@uis.no
Room: OD B-24164
Department
Faculty of Arts and Education
National Centre for Reading Education and Research
Associate Professor
Telephone: 51833210
Email: gunn.h.ofstad@uis.no
Room: OD B-24164
Department
Faculty of Arts and Education
National Centre for Reading Education and Research
Wagner, Åse Kari H.; Ofstad, Gunn Helen
(2021)
Exploratory and play-based literacy activities in the transition from kindergarten to school : A Norwegian example. I: Initiatives collaboratives pour l'enfance : Quelles mutations de l'éducation et du travail social?.
Presses universitaires de la Méditerranée.
ISBN 9782367814315.
s.27-44.
Mangen, Anne; Anda-Ågotnes, Liss Gøril; Oxborough, Gunn Helen Ofstad; Brønnick, Kolbjørn S
(2015)
Handwriting versus Keyboard Writing: Effect on Word Recall.The Journal of Writing Research.
ISSN 2030-1006.
Volum 7.
Hefte 2.
s.227-247.
Gabrielsen, Nina Nøttaasen; Oxborough, Gunn Helen Ofstad
(2014)
Det gode grunnlaget. I: Å lykkes med lesing: Tidlig innsats og tilpasset leseopplæring.
Gyldendal Akademisk.
ISBN 9788205431164.
s.34-67.
Hoel, Trude; Wagner, Åse Kari Hansen; Oxborough, Gunn Helen Ofstad
(2011)
Lesefrø. Språkstimulering gjennom leseaktiviteter i barnehagen.
Cappelen Damm Akademisk.
ISBN 978-82-02-33898-5.
Wagner, Åse Kari Hansen; Hoel, Trude; Oxborough, Gunn Helen Ofstad
(2010)
Før lesing blir vrient. Arbeid med språkstimulering i fire Lesefrø-barnehager.
Spesialpedagogikk.
ISSN 0332-8457.
Ofstad, Gunn Helen
(2021)
Den lærerike hverdagssamtalen i barnehagen.
Fagbokforlaget.
ISBN 9788283722260.
Ofstad, Gunn Helen
(2021)
Språkhverdagen på SFO .
Cappelen Damm Akademisk.
ISBN 9788202687427.
Hoel, Trude; Oxborough, Gunn Helen Ofstad; Wagner, Åse Kari H.
(2012)
Læsefrø : sprogstimulering gennem læseaktiviteter i daginstitutioner.
Dansk Psykologisk Forlag.
ISBN 978-87-7706-781-5.
Hoel, Trude; Filbrandt, Elisabeth Rege; Mitchell, Monica Gundersen; Hansen, Joakim Evensen; Ofstad, Gunn Helen; Stangeland, Elisabeth Brekke
(2024)
Vi trenger et felles begrep for det å lese sammen med barn, på barnas premisser.
Utdanningsnytt.no.
Birkedal, Inga Kjerstin; Filbrandt, Elisabeth Rege; Ofstad, Gunn Helen
(2024)
Closing the Gap Between Didactics Literacy Pedagogy in ECEC (Early Childhood Education and Care) and school.
ECER 2024, Education in an Age of Uncertainty: memory and hope for the future;
2024-08-27 - 2024-08-30.
Kvalø, Silje Eikanger; Eikeland, Synnøve; Ofstad, Gunn Helen
(2023)
Symposium i samarbeid med Linkøping og Zurich universitet: Extended Education Multinational Comparative Case Study Analysis On Policies And Practices Bidrag fra universitetet i Stavanger: From idea to creation – establishing a new education in ‘Extended education pedagogy’ .
ICSEI ;
2023-01-10 - 2023-01-13.
Eikeland, Synnøve; Gusfre, Kari Stamland; Lunde, Svanaug; Kvalø, Silje Eikanger; Ofstad, Gunn Helen; Rangnes, Brita Strand; Skaaren, Mona
(2023)
From idea to creation – establishing a new education in ‘Extended education pedagogy’.
ICSEI ;
2023-01-10 - 2023-01-13.
Ofstad, Gunn Helen; Birkedal, Inga Kjerstin; Filbrandt, Elisabeth Rege; Moser, Thomas
(2023)
Overgangssekken- fellesobjekter som støtte i overgangen barnehage- SFO og skole.
Filiorum forum;
2023-09-19.
Ofstad, Gunn Helen
(2023)
Språkhverdagen på SFO.
Nasjonal konferanse for SFO;
2023-11-16 - 2023-11-17.
Ofstad, Gunn Helen; Birkedal, Inga Kjerstin; Filbrandt, Elisabeth Rege
(2023)
Hvor kom bruddet? Overgang fra barnehage til SFO og skole.
Lek i begynneropplæringen, nasjonal konferanse;
2023-11-23 - 2023-11-24.
Ofstad, Gunn Helen
(2023)
Språksatsingen på Andøya, kick off.
Språksatsingen på Andøy, Kick-off;
2023-10-11 - 2024-08-11.
Ofstad, Gunn Helen
(2023)
Foreldresamarbeid i et kulturelt og språklig mangfold.
Nettverkmøte for haugesund kommunde;
2023-10-31.
Kvalø, Silje Eikanger; Eikeland, Synnøve; Ofstad, Gunn Helen; Lunde, Svanaug; Gjøse Skaaren, Mona Elise
(2022)
Presentasjon av SFO utdanningen som skal starte høsten 2023.
SFO utdanning i Norge;
2022-10-18 - .
Lunde, Svanaug; Ofstad, Gunn Helen; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2021)
Læring for livet - overgang fra barnehage til skole.
Stangeland, Elisabeth Brekke; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Ofstad, Gunn Helen; Hoel, Trude
(2019)
Gutter og lesing i barnehagen.
Nasjonal konferanse i lesing;
2019-04-09 - .
Wagner, Åse Kari H.; Ofstad, Gunn Helen
(2019)
LA TRANSITION DU JARDIN D'ENFANTS A L'ELEMENTAIRE EN NORVEGE. LANGUAGE ET LITTERATIE. .
Symposium;
2019-03-20 - 2019-03-21.
Ofstad, Gunn Helen
(2016)
Overgang fra barnehage til skole.
Samling for språkkommuner i regi av udir;
2016-10-09.
Ofstad, Gunn Helen
(2016)
Oppstartssamling for språkløyper.
Oppstartssamling for overgang barnehage til skole;
2016-11-16.
Ofstad, Gunn Helen
(2016)
Språkarbeid i barnehagen.
Språkarbeid i barnehagen;
2016-11-18.
Ofstad, Gunn Helen
(2016)
Hvordan unngå de digitale klasseskillene? Bør alle få nettbrett i førsteklasse?.
Ofstad, Gunn Helen
(2016)
Med språket som nøkkel.
Joner, Maya Dybvig; Ofstad, Gunn Helen; Mørk, Peter
(2016)
Overgang fra barnehage til skole Samarbeid.
Hole-Forsmo, Maria; Ofstad, Gunn Helen; Mørk, Peter; Sandø, Heidi
(2016)
Språkløyper Overgang fra barnehage til skole Oppstart .
Birkedal, Inga Kjerstin; Ofstad, Gunn Helen; Mørk, Peter
(2016)
Språkløyper Overgang fra barnehage til skole Kulturmøter.
Ofstad, Gunn Helen; Sandø, Heidi; Mørk, Peter
(2016)
Språkløyper Overgang fra barnehage til skole Språkarbeid.
Hole-Forsmo, Maria; Ofstad, Gunn Helen; Sandø, Heidi
(2016)
Språkløyper Overgang fra barnehage til skole Kartlegging.
Ofstad, Gunn Helen
(2016)
Barns språkutvikling ibu.
forelesning ;
2016-12-14.
Rønneberg, Vibeke; Torrance, Mark; Johansson, Christer; Mossige, Margunn; Oxborough, Gunn Helen Ofstad; Uppstad, Per Henning
(2014)
The Need to Read.
Conference on Writing Research 2014;
2014-08-27 - 2014-08-29.
Oxborough, Gunn Helen Ofstad; Mangen, Anne
(2013)
Skriving for hånd eller på tastatur? Innspill til en tverrvitenskapelig forskningsagenda.
Skriv! Les! Nordisk forskerkonferanse;
2013-05-06 - 2013-05-08.
Stangeland, Elisabeth Brekke; Oxborough, Gunn Helen Ofstad
(2013)
Barns språkhverdag.
Kurs for barnehagetilsatte;
2013-05-23.
Oxborough, Gunn Helen Ofstad
(2012)
The Visual Writer. I: Learning to Write Effectively: Current Trends in European Research.
Emerald Group Publishing Limited.
ISBN 978-1-78052-928-8.
s.379-381.
Oxborough, Gunn Helen Ofstad; Torrance, Mark
(2012)
Does cohesion rely on visual feedback from the emerging text?.
Sig writing;
2012-07-12 - 2012-07-14.
Oxborough, Gunn Helen Ofstad
(2011)
Å skape lesere starter i barnehagen. Metodiske erfaringer fra Lesefrø.
Lesesenterets nasjonale konferanse 2011 overgang barnehage -skole;
2011-03-29.
Oxborough, Gunn Helen Ofstad
(2011)
Ny metoder = ny innsikt? Om registering av øyebevegelser og tastaturaktivitet som metoder.
Språkformu;
2011-03-25.
Oxborough, Gunn Helen Ofstad; Torrance, Mark
(2011)
Multilevel analysis of the writing process online.
COST, EU forsknings samarbeid;
2011-04-04 - 2011-04-06.
Oxborough, Gunn Helen Ofstad; Torrance, Mark
(2011)
Multilevel analysis of latency in writing.
Society for text and discourse;
2011-07-11 - 2011-07-13.
Oxborough, Gunn Helen Ofstad; Torrance, Mark
(2011)
Multilevel analysis of keystroke layency and eye tracking in writing.
Work seminar COST, ;
2011-04-04 - 2011-04-07.
Hoel, Trude; Wagner, Åse Kari Hansen; Oxborough, Gunn Helen Ofstad
(2010)
Effekten av språkstimulering i barnehager med stor andel minoritetsspråklige barn ? sett i lys av lesestimuleringsprosjektet Lesefrø.
Tekst og tegn;
2010-09-20 - 2010-09-21.
Wagner, Åse Kari Hansen; Hoel, Trude; Oxborough, Gunn Helen Ofstad
(2010)
Lesefrø. Del 2: Språkstimulering gjennom leseaktiviteter i småbarnsavdelingen.
Jeg forstår ikke... - om språk, lesing og skriving;
2010-05-26 - 2010-05-27.
Oxborough, Gunn Helen Ofstad
(2010)
Lesefrø konferansen: Hvordan gikk det med barna i lesefrø?.
Lesefrø konferansen;
2010-05-20.