Ingeborg Marie Jensen

PhD Candidate

Ingeborg Marie Jensen

Contact

Email: ingeborg.m.jensen@uis.no

Department

Faculty of Arts and Education

National Centre for Reading Education and Research

Publications

Formidling

Dessingué, Alexandre; Wagner, Åse Kari Hansen; Jensen, Ingeborg Marie

(2023)

Enhancing dialogic practices in elementary history education in Norway: The students’ perspectives.

The role of dialogue in history education;

2023-03-11 - 2023-03-12.

Wagner, David-Alexandre; Dessingué, Alexandre; Wagner, Åse Kari H.; Jensen, Ingeborg Marie

(2023)

Enhancing dialogic practices in elementary history education in Norway: The students’ perspectives.

The role of dialogue in historical knowledge education;

2023-03-11 - 2023-03-12.

Jensen, Ingeborg Marie

(2022)

Og hva sier elevene? Fokusgruppeintervju på mellomtrinnet om faglig praksis i matematikk, norsk, naturfag og samfunnsfag..

Mellom. Motiverende tekstarbeid på mellomtrinnet. Nasjonal konferanse om lesing 2022.;

2022-04-04 - 2022-04-05.

Jensen, Ingeborg Marie

(2022)

How can dialogic teaching with problems lead to critical thinking and student engagement in the L1 classroom?.

13th ARLE Conference. Transformation in L1 Education: Current Challenges and Future Possibilities. PhD Pre-Conference ;

2022-06-14 - 2022-06-17.

Skaftun, Atle; Berge, Ingeborg Margrete; Jensen, Ingeborg Marie; Nygard, Arne Olav; Rangnes, Hege; Sønneland, Margrethe; Wagner, Åse Kari H.

(2022)

Partners in Practice: Establishing a system for educational development.

MUMO, Muntlighedsdidaktik i modersmålsfaget;

2022-11-29 - 2022-11-30.

Jensen, Ingeborg Marie; Skaftun, Atle; Sønneland, Margrethe

(2022)

The text as a problem in year six.

13th ARLE Conference. Transformation in L1 Education: Current Challenges and Future Possibilities.;

2022-06-15 - 2022-06-17.

Jensen, Ingeborg Marie; Skaftun, Atle; Sønneland, Margrethe

(2022)

Teksten som problem i sjette klasse.

Skriv! Les!;

2022-05-09 - 2022-05-11.

Wagner, Åse Kari H.; Rangnes, Hege; Jensen, Ingeborg Marie

(2022)

Lærere og elevers forståelse av praksis og roller i norskfaget.

Skriv! Les!;

2022-05-09 - 2022-05-11.

Jensen, Ingeborg Marie; Halvorsen, Lars Rune; Valan, Ingunn

(2018)

Presentasjon av podcaster om akademisk skriving.

Nettverkssamling for studieverksteder og skrivesentre;

2018-11-08 - 2018-11-09.

Jensen, Ingeborg Marie; Halvorsen, Lars Rune; Ingunn, Valan; Anne-Lise, Eng; Tor Henning, Valnes Pedersen; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Choi Natvik, Emilie

(2018)

Fra frontalundervisning til Podcast - en presentasjon av et Podcastprosjekt i akademisk skriving..

Nettverkssamling akademisk skriving;

2018-09-08 - 2018-09-09.

Jensen, Ingeborg Marie

(2018)

Samarbeid om akademisk dannelse.

Arbeidsseminar, Mottak og førstesemester;

2018-03-07 - 2018-03-08.

Sjurseike, Ragnhild; Jensen, Ingeborg Marie; Blåsternes, Terje; Wadel, Carl Cato; Farsund, Arild Aurvåg; Holmen, Ann Karin Tennås

(2017)

«Hva bidrar til at studenter utvikler en identitet som akademiske fagskrivere, og hvilke hindringer og hjelpere møter de på veien»?.

Konferanse om akademisk dannelse og førsteårsstudenten i høyere utdanning;

2017-11-01 - 2017-11-02.

Jensen, Ingeborg Marie

(2016)

Studenter i kø for å få skriveveiledning.

Bob : Bok og bibliotek.

ISSN 0006-5811.

Hefte 6.

s.64-65.

Kunstnerisk produksjon

Dversnes, Gunvald; Jensen, Ingeborg Marie

(2020)

Hvordan er det å være masterstudent?.

Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune; Valan, Ingunn; Pedersen, Tor Henning Valnes

(2018)

Podkasten om akademisk skriving.

Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune; Valan, Ingunn; Pedersen, Tor Henning Valnes; Husebø, Dag

(2018)

1. Hjelp, jeg er blitt student!.

Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune; Valan, Ingunn; Pedersen, Tor Henning Valnes; Husebø, Dag

(2018)

2. Akademiske ord og begreper for dummies.

Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune; Valan, Ingunn; Pedersen, Tor Henning Valnes

(2018)

3. Hvordan skal jeg rekke alt? Tidsplanlegging er løsningen.

Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune; Valan, Ingunn; Pedersen, Tor Henning Valnes

(2018)

4. Derfor skal du ta pauser.

Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune; Valan, Ingunn; Pedersen, Tor Henning Valnes

(2018)

5. Slik leser du mer effektivt.

Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune; Valan, Ingunn; Pedersen, Tor Henning Valnes; Røislien, Jo

(2018)

6. Les noe gøy for å lære!.

Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune; Valan, Ingunn; Pedersen, Tor Henning Valnes

(2018)

7. Slik blir det lettere å skrive oppgave – skriveprosessen.

Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune; Valan, Ingunn; Pedersen, Tor Henning Valnes; Røislien, Jo; Nielsen, Ingrid

(2018)

8. Er det lov å skrive “jeg”?.

Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune; Valan, Ingunn; Pedersen, Tor Henning Valnes; Blåsternes, Terje

(2018)

9. Slik unngår du plagiering.

Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune; Valan, Ingunn; Pedersen, Tor Henning Valnes; Røislien, Jo

(2018)

10. Slik får du bedre språk i oppgaven.

Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune; Valan, Ingunn; Pedersen, Tor Henning Valnes; Røislien, Jo

(2018)

11. Fra kaos til struktur – slik bygger du opp en akademisk oppgave.