Ingeborg Marie Jensen
Stipendiat i utdanningsvitenskap
Kontakt
E-post: ingeborg.m.jensen@uis.no
Organisasjonsenhet
Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking
Stipendiat i utdanningsvitenskap
E-post: ingeborg.m.jensen@uis.no
Organisasjonsenhet
Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking
Dessingué, Alexandre; Wagner, Åse Kari Hansen; Jensen, Ingeborg Marie
(2023)
Enhancing dialogic practices in elementary history education in Norway: The students’ perspectives.
The role of dialogue in history education;
2023-03-11 - 2023-03-12.
Wagner, David-Alexandre; Dessingué, Alexandre; Wagner, Åse Kari H.; Jensen, Ingeborg Marie
(2023)
Enhancing dialogic practices in elementary history education in Norway: The students’ perspectives.
The role of dialogue in historical knowledge education;
2023-03-11 - 2023-03-12.
Jensen, Ingeborg Marie
(2022)
Og hva sier elevene? Fokusgruppeintervju på mellomtrinnet om faglig praksis i matematikk, norsk, naturfag og samfunnsfag..
Mellom. Motiverende tekstarbeid på mellomtrinnet. Nasjonal konferanse om lesing 2022.;
2022-04-04 - 2022-04-05.
Jensen, Ingeborg Marie
(2022)
How can dialogic teaching with problems lead to critical thinking and student engagement in the L1 classroom?.
13th ARLE Conference. Transformation in L1 Education: Current Challenges and Future Possibilities. PhD Pre-Conference ;
2022-06-14 - 2022-06-17.
Skaftun, Atle; Berge, Ingeborg Margrete; Jensen, Ingeborg Marie; Nygard, Arne Olav; Rangnes, Hege; Sønneland, Margrethe; Wagner, Åse Kari H.
(2022)
Partners in Practice: Establishing a system for educational development.
MUMO, Muntlighedsdidaktik i modersmålsfaget;
2022-11-29 - 2022-11-30.
Jensen, Ingeborg Marie; Skaftun, Atle; Sønneland, Margrethe
(2022)
The text as a problem in year six.
13th ARLE Conference. Transformation in L1 Education: Current Challenges and Future Possibilities.;
2022-06-15 - 2022-06-17.
Jensen, Ingeborg Marie; Skaftun, Atle; Sønneland, Margrethe
(2022)
Teksten som problem i sjette klasse.
Skriv! Les!;
2022-05-09 - 2022-05-11.
Wagner, Åse Kari H.; Rangnes, Hege; Jensen, Ingeborg Marie
(2022)
Lærere og elevers forståelse av praksis og roller i norskfaget.
Skriv! Les!;
2022-05-09 - 2022-05-11.
Jensen, Ingeborg Marie; Halvorsen, Lars Rune; Valan, Ingunn
(2018)
Presentasjon av podcaster om akademisk skriving.
Nettverkssamling for studieverksteder og skrivesentre;
2018-11-08 - 2018-11-09.
Jensen, Ingeborg Marie; Halvorsen, Lars Rune; Ingunn, Valan; Anne-Lise, Eng; Tor Henning, Valnes Pedersen; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Choi Natvik, Emilie
(2018)
Fra frontalundervisning til Podcast - en presentasjon av et Podcastprosjekt i akademisk skriving..
Nettverkssamling akademisk skriving;
2018-09-08 - 2018-09-09.
Jensen, Ingeborg Marie
(2018)
Samarbeid om akademisk dannelse.
Arbeidsseminar, Mottak og førstesemester;
2018-03-07 - 2018-03-08.
Sjurseike, Ragnhild; Jensen, Ingeborg Marie; Blåsternes, Terje; Wadel, Carl Cato; Farsund, Arild Aurvåg; Holmen, Ann Karin Tennås
(2017)
«Hva bidrar til at studenter utvikler en identitet som akademiske fagskrivere, og hvilke hindringer og hjelpere møter de på veien»?.
Konferanse om akademisk dannelse og førsteårsstudenten i høyere utdanning;
2017-11-01 - 2017-11-02.
Jensen, Ingeborg Marie
(2016)
Studenter i kø for å få skriveveiledning.
Bob : Bok og bibliotek.
ISSN 0006-5811.
Hefte 6.
s.64-65.
Dversnes, Gunvald; Jensen, Ingeborg Marie
(2020)
Hvordan er det å være masterstudent?.
Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune; Valan, Ingunn; Pedersen, Tor Henning Valnes
(2018)
Podkasten om akademisk skriving.
Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune; Valan, Ingunn; Pedersen, Tor Henning Valnes; Husebø, Dag
(2018)
1. Hjelp, jeg er blitt student!.
Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune; Valan, Ingunn; Pedersen, Tor Henning Valnes; Husebø, Dag
(2018)
2. Akademiske ord og begreper for dummies.
Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune; Valan, Ingunn; Pedersen, Tor Henning Valnes
(2018)
3. Hvordan skal jeg rekke alt? Tidsplanlegging er løsningen.
Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune; Valan, Ingunn; Pedersen, Tor Henning Valnes
(2018)
4. Derfor skal du ta pauser.
Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune; Valan, Ingunn; Pedersen, Tor Henning Valnes
(2018)
5. Slik leser du mer effektivt.
Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune; Valan, Ingunn; Pedersen, Tor Henning Valnes; Røislien, Jo
(2018)
6. Les noe gøy for å lære!.
Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune; Valan, Ingunn; Pedersen, Tor Henning Valnes
(2018)
7. Slik blir det lettere å skrive oppgave – skriveprosessen.
Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune; Valan, Ingunn; Pedersen, Tor Henning Valnes; Røislien, Jo; Nielsen, Ingrid
(2018)
8. Er det lov å skrive “jeg”?.
Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune; Valan, Ingunn; Pedersen, Tor Henning Valnes; Blåsternes, Terje
(2018)
9. Slik unngår du plagiering.
Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune; Valan, Ingunn; Pedersen, Tor Henning Valnes; Røislien, Jo
(2018)
10. Slik får du bedre språk i oppgaven.
Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune; Valan, Ingunn; Pedersen, Tor Henning Valnes; Røislien, Jo
(2018)
11. Fra kaos til struktur – slik bygger du opp en akademisk oppgave.