Hilde Lowell Gunnerud
Associate Professor
Contact
Telephone: 51833269
Email: hilde.gunnerud@uis.no
Room: OD B-24168
Department
Faculty of Arts and Education
National Centre for Reading Education and Research
Associate Professor
Telephone: 51833269
Email: hilde.gunnerud@uis.no
Room: OD B-24168
Department
Faculty of Arts and Education
National Centre for Reading Education and Research
Gunnerud, Hilde Lowell; Bratlie, Siri Steffensen
(2023)
Assessing developmental language disorder in bilingual immigrant children : The case of morphological knowledge and executive functions. I: Inclusion and special needs education for immigrant students in the Nordic countries.Routledge.
ISBN 9781032355900.
s.51-68.
Gunnerud, Hilde Lowell; Foldnes, Njål; Melby-Lervåg, Monica
(2022)
Levels of skills and predictive patterns of reading comprehension in bilingual children with an early age of acquisition.Reading and writing.
ISSN 0922-4777.
Gunnerud, Hilde Lowell; ten Braak, Dieuwer; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Donolato, Enrica; Melby-Lervåg, Monica
(2020)
Is bilingualism related to a cognitive advantage in children? A systematic review and meta-analysis.Psychological bulletin.
ISSN 0033-2909.
Volum 146.
Hefte 12.
s.1059-1083.
DOI: 10.1037/bul0000301
Gunnerud, Hilde Lowell; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Dahle, Anne Elisabeth
(2018)
The influence of home language on dual language toddlers’ comprehension in Norwegian.European Early Childhood Education Research Journal.
ISSN 1350-293X.
Volum 26.
Hefte 6.
s.833-854.
Gunnerud, Hilde Lowell
(2021)
Bilingualism. Advantages and Disadvantages in Cognitive Processing, Language and Reading Comprehension.
Universitetet i Stavanger.
ISBN 978-82-7644-989-1.
Hefte 575.
Gunnerud, Hilde Lowell; Foldnes, Njål; Magyari, Lilla; Solheim, Oddny Judith
(2024)
Struggling reader or not? The answer depends on the reading test.
SSSR 2024;
2024-07-10 - 2024-07-17.
Gunnerud, Hilde Lowell; Foldnes, Njål; Magyari, Lilla; Solheim, Oddny Judith
(2024)
Struggling reader or not? The answer depends on the reading test.
Skriv! Les! 2024;
2024-05-07 - 2024-05-08.
Gunnerud, Hilde Lowell
(2023)
Normal andrespråksutvikling .
Foredrag;
2023-02-13 - .
Gunnerud, Hilde Lowell
(2023)
Utredning av sent ankomne minoritetsspråklige elevers språkferdigheter .
Foredrag;
2023-03-16 - .
Gunnerud, Hilde Lowell
(2023)
Bruk av mindre lingvistisk krevende tester i utredning av minoritetsspråklige barn..
Foredrag;
2023-04-19 - .
Gunnerud, Hilde Lowell
(2023)
DLD og dysleksi hos flerspråklige elever .
Foredrag;
2023-05-15 - .
Gunnerud, Hilde Lowell
(2023)
Bruk av respons på intervensjon i utredning av minoritetsspråklige barn- Egebergs utredningsmodell: Formidling som kompetanseheving til PP-tjenesten, Spes.ped. kompetanseløftet.
Formidling;
2023-06-12 - .
Gunnerud, Hilde Lowell; Solheim, Oddny Judith
(2023)
Poor comprehender or not? The answer depends on the reading test. .
Presentasjon;
2023-05-24 - .
Gunnerud, Hilde Lowell
(2023)
Podcast: Spesialpedagogisk spørretime .
Formidling;
2023-06-19 - .
Gunnerud, Hilde Lowell
(2022)
Flerspråklige barns språk- og leseforståelse.
Spesialpedagogisk julekalender;
2022-12-08.
Wollebæk, Harald F.; Gunnerud, Hilde Lowell
(2021)
Tospråklige barn henger etter i norsk.
Bus, Adriana Gerarda; Gunnerud, Hilde Lowell
(2020)
Meta- analysis in early childhood education..
On-line Filiorum workshop ;
2020-04-28.
Gunnerud, Hilde Lowell; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2019)
The influence of home language on dual language toddlers comprehension in Norwegian.
ICSEI-nternational Congress for School Effectiveness and Improvement;
2019-01-10.
Gunnerud, Hilde Lowell; ten Braak, Dieuwer; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Melby-Lervåg, Monica
(2019)
Har flerspråklighet en kognitiv fordel? Foreløpige resultater fra en meta-analyse..
Bedre sammen! Partnerskap og innovasjon i barnehage- og skoleforskning;
2019-10-30 - 2019-10-31.
Gunnerud, Hilde Lowell; ten Braak, Dieuwer; Melby-Lervåg, Monica
(2018)
Gir det en kognitiv fordel å være flerspråklig?.
Avslutningskonferanse Stavangerprosjektet- det lærende barnet;
2018-11-19.
Gunnerud, Hilde Lowell; Rongved, Elisabeth
(2018)
Gjør viktige funn om flerspråklige barns språk .
Gunnerud, Hilde Lowell; Færevåg, Margareth K.; Bjerkan, Kirsten Meyer
(2017)
Språkvansker i barnehagen- introduksjon.
Gunnerud, Hilde Lowell
(2017)
De syv fallgruvene.
Gunnerud, Hilde Lowell
(2017)
Språklydvansker.
Gunnerud, Hilde Lowell
(2016)
Å lese bøker i Vrimlebokserien.
Nasjonal strategi for språk, lesing og skriving 2016- 2019. www.språkløyper.no.
Gunnerud, Hilde Lowell
(2016)
Bruk av leselogg.
Nasjonal strategi for språk, lesing og skriving 2016- 2019. www.språkløyper.no.
Gunnerud, Hilde; Dahle, Anne Elisabeth; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Hjemmespråkets betydning for flerspråklige barns utvikling av språkforståelse på norsk.
Forskningspresentasjon PPT/ Fysio-Ergo;
2015-11-24.
Gunnerud, Hilde Lowell; Dahle, Anne Elisabeth; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Hjemmespråkets betydning for flerspråklige barns utvikling av språkforståelse på norsk..
Les! Skriv!;
2015-05-18 - 2015-05-20.
Wandem, Fredrik Solli; Melby-Lervåg, Monica; Sætherskar, Ida Kristensen; Furnes, Bjarte Reidar; Næss, Kari-Anne Bottegård; Rønneberg, Vibeke; Solheim, Oddny Judith; Wang, Mari Vaage; Gunnerud, Hilde Lowell
(2023)
Podkast: Spesialpedagogisk spørretime #1.
Gunnerud, Hilde; Filbrandt, Elisabeth Rege; Hoel, Trude
(2016)
Vår-vrimlebok.