Formidling
Gunnerud, Hilde Lowell;
Foldnes, Njål;
Magyari, Lilla;
Solheim, Oddny Judith
(2024)
Struggling reader or not? The answer depends on the reading test.
SSSR 2024;
2024-07-10 - 2024-07-17.
Gunnerud, Hilde Lowell;
Foldnes, Njål;
Magyari, Lilla;
Solheim, Oddny Judith
(2024)
Struggling reader or not? The answer depends on the reading test.
Skriv! Les! 2024;
2024-05-07 - 2024-05-08.
Gunnerud, Hilde Lowell
(2023)
Normal andrespråksutvikling .
Foredrag;
2023-02-13 - .
Gunnerud, Hilde Lowell
(2023)
Utredning av sent ankomne minoritetsspråklige elevers språkferdigheter .
Foredrag;
2023-03-16 - .
Gunnerud, Hilde Lowell
(2023)
Bruk av mindre lingvistisk krevende tester i utredning av minoritetsspråklige barn..
Foredrag;
2023-04-19 - .
Gunnerud, Hilde Lowell
(2023)
DLD og dysleksi hos flerspråklige elever .
Foredrag;
2023-05-15 - .
Gunnerud, Hilde Lowell
(2023)
Bruk av respons på intervensjon i utredning av minoritetsspråklige barn- Egebergs utredningsmodell: Formidling som kompetanseheving til PP-tjenesten, Spes.ped. kompetanseløftet.
Formidling;
2023-06-12 - .
Gunnerud, Hilde Lowell;
Solheim, Oddny Judith
(2023)
Poor comprehender or not? The answer depends on the reading test. .
Presentasjon;
2023-05-24 - .
Gunnerud, Hilde Lowell
(2023)
Podcast: Spesialpedagogisk spørretime .
Formidling;
2023-06-19 - .
Gunnerud, Hilde Lowell
(2022)
Flerspråklige barns språk- og leseforståelse.
Spesialpedagogisk julekalender;
2022-12-08.
Wollebæk, Harald F.;
Gunnerud, Hilde Lowell
(2021)
Tospråklige barn henger etter i norsk.
Bus, Adriana Gerarda;
Gunnerud, Hilde Lowell
(2020)
Meta- analysis in early childhood education..
On-line Filiorum workshop ;
2020-04-28.
Gunnerud, Hilde Lowell;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2019)
The influence of home language on dual language toddlers comprehension in Norwegian.
ICSEI-nternational Congress for School Effectiveness and Improvement;
2019-01-10.
Gunnerud, Hilde Lowell;
ten Braak, Dieuwer;
Reikerås, Elin Kirsti Lie;
Melby-Lervåg, Monica
(2019)
Har flerspråklighet en kognitiv fordel? Foreløpige resultater fra en meta-analyse..
Bedre sammen! Partnerskap og innovasjon i barnehage- og skoleforskning;
2019-10-30 - 2019-10-31.
Gunnerud, Hilde Lowell;
ten Braak, Dieuwer;
Melby-Lervåg, Monica
(2018)
Gir det en kognitiv fordel å være flerspråklig?.
Avslutningskonferanse Stavangerprosjektet- det lærende barnet;
2018-11-19.
Gunnerud, Hilde Lowell;
Rongved, Elisabeth
(2018)
Gjør viktige funn om flerspråklige barns språk
.
Gunnerud, Hilde Lowell;
Færevåg, Margareth K.;
Bjerkan, Kirsten Meyer
(2017)
Språkvansker i barnehagen- introduksjon.
Gunnerud, Hilde Lowell
(2017)
De syv fallgruvene.
Gunnerud, Hilde Lowell
(2017)
Språklydvansker.
Gunnerud, Hilde Lowell
(2016)
Å lese bøker i Vrimlebokserien.
Nasjonal strategi for språk, lesing og skriving 2016- 2019. www.språkløyper.no.
Gunnerud, Hilde Lowell
(2016)
Bruk av leselogg.
Nasjonal strategi for språk, lesing og skriving 2016- 2019. www.språkløyper.no.
Gunnerud, Hilde;
Dahle, Anne Elisabeth;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Hjemmespråkets betydning for flerspråklige barns utvikling av språkforståelse på norsk.
Forskningspresentasjon PPT/ Fysio-Ergo;
2015-11-24.
Gunnerud, Hilde Lowell;
Dahle, Anne Elisabeth;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Hjemmespråkets betydning for flerspråklige barns utvikling av språkforståelse på norsk..
Les! Skriv!;
2015-05-18 - 2015-05-20.