Gro Næsheim-Bjørkvik
Oppdragstaker
Kontakt
Telefon: 51833549
E-post: gro.naesheim@uis.no
Rom: HG R-305
Organisasjonsenhet
Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Institutt for grunnskolelærerutdanning, idrett og spesialpedagogikk
Oppdragstaker
Telefon: 51833549
E-post: gro.naesheim@uis.no
Rom: HG R-305
Organisasjonsenhet
Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Institutt for grunnskolelærerutdanning, idrett og spesialpedagogikk
Kvarstein, Nina Sømme; Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2024)
Når kroppsøvingsundervisningen oppleves som problematisk: Hva forteller elevene?.Norsk pedagogisk tidsskrift.
ISSN 0029-2052.
Volum 108.
Hefte 4.
s.349-361.
DOI: 10.18261/npt.108.4.6
Næsheim-Bjørkvik, Gro; Helgevold, Nina; Larssen, Deborah Lynn Sorton
(2020)
Scaffolding student teachers professional noticing when using lesson study. I: Stepping up lesson study. An Educator`s Guide to Deeper Learning.Routledge.
ISBN 9780367433390.
s.76-85.
Næsheim-Bjørkvik, Gro; Helgevold, Nina; Østrem, Sissel
(2019)
Lesson Study as a professional tool to strengthen collaborative enquiry in mentoring sessions in Initial Teacher Education.European Journal of Teacher Education.
ISSN 0261-9768.
Næsheim-Bjørkvik, Gro; Larssen, Deborah Lynn Sorton
(2019)
Reflective practice and the lesson study process in initial teacher education. I: Lesson study in initial teacher education : Principles and practices.Emerald Group Publishing Limited.
ISBN 9781787567986.
s.105-118.
Larssen, Deborah Lynn Sorton; Cajkler, Wasyl; Mosvold, Reidar; Bjuland, Raymond; Helgevold, Nina; Fauskanger, Janne; Wood, Phil; Baldry, Fay; Jakobsen, Arne; Bugge, Hans Erik; Næsheim-Bjørkvik, Gro; Norton, Julie E.
(2018)
A literature review of lesson study in initial teacher education: perspectives about learning and observation.International Journal for Lesson and Learning Studies.
ISSN 2046-8253.
Volum 7.
Hefte 1.
s.8-22.
Helgevold, Nina; Næsheim-Bjørkvik, Gro; Østrem, Sissel
(2016)
Lesson Study som redskap i forskningsbasert lærerutdanning. I: Lesson study i en nordisk kontekst.
Gyldendal Akademisk.
ISBN 9788205490888.
s.162-177.
Helgevold, Nina; Næsheim-Bjørkvik, Gro; Østrem, Sissel
(2015)
Key focus areas and use of tools in mentoring conversations during internship in initial teacher education.Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies.
ISSN 0742-051X.
Volum 49.
s.128-137.
Helgevold, Nina; Næsheim-Bjørkvik, Gro; Østrem, Sissel
(2014)
Veiledningssamtaler i lærerstudenterspraksis perioder - innhold og prosesser. I: FoU i praksis 2013. Artikkelsamling fra konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning.
Akademika forlag.
ISBN 978-82-321-04215.
s.133-141.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2005)
Kroppsøving-et av skolens hovedfag?. I: Vekst og utvikling.
Universitetet i Stavanger.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2015)
Revidering av Trener 1 kurs, Norges Friidrettforbund.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2015)
Frivillighet i Stavanger - Samhandlingsstrategi 2015-2018.
Næsheim-Bjørkvik, Gro; Fjeld, Jon Besse
(2014)
Trenerkurs - Friidrett for barn 6-12 år.
Næsheim-Bjørkvik, Gro; Giske, Rune; Brunes, Anders O.
(2013)
Treningsledelse.
Gyldendal Norsk Forlag A/S.
ISBN 9788205436176.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2013)
Treningsledelse.
Gyldendal Akademisk.
ISBN 978-82-05-43617-6.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2011)
Trener 2, Norges Friidrettsforbund og Norges orienteringsforbund, Trenerrollen, modul 4.
Seiler, Hilde Lohne; Bø, Kari; Loland, Nina Waaler; Fjørtoft, Ingunn; Fjørtoft, Ingunn; Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2008)
"Utvikling av testbatteri for registrering av fysisk form hos voksne og eldre (30-85 år), fase II KAN1 prosjektet".
Næsheim-Bjørkvik, Gro; Giske, Rune
(2007)
Treningsledelse Lederutvikling.
Gyldendal Akademisk.
ISBN 9788205374423.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2007)
Evaluering av Barneidrettsbestemmelsene.
Næsheim-Bjørkvik, Gro; Brynemo, Einar
(2005)
Friidrett for ungdom.
Fagbokforlaget.
ISBN 8276746381.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2003)
Aktivitetslederkurs i friidrett.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(1999)
Team Athletics.
ISBN 82-995384-0-8.
Naesheim-Bjørkvik, Gro
(1999)
Team Athletics, friidrett som lagkamp.
ISBN 82-995384-0-8.
Helgevold, Nina; Næsheim-Bjørkvik, Gro; Kvalø, Silje Eikanger
(2022)
How do the facilitators contribute to teachers' exploratory talk related to embodied learning in the Kyouzai Kenkyuu phase? .
WALS Conference;
2022-09-20 - 2022-09-22.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2021)
Trener 1 kurs Friidrett.
Trener 1 kurs;
2021-01-09 - 2021-01-10.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2021)
Trener 1 kurs praksisdel.
Trener 1 kurs;
2021-06-22.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2020)
Trener 1 kurs NFIF.
Trener i kurs Norges Friidrettsforbund;
2020-01-18 - 2020-01-19.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2020)
Trenerkurs, Friidrett for barn.
Trenerkurs Friidrett for barn;
2020-09-11 - 2020-09-13.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2020)
Friidrett for barn trenerkurs.
Friidrett for barn trenerkurs;
2020-10-15 - 2020-10-16.
Næsheim-Bjørkvik, Gro; Kvalø, Silje Eikanger; Eriksen, Agnes Høigård; Mjåtveit, Atle; Nordbotten, Gerd Lise Midtgaard Nilsen
(2019)
«Det var gøy å tenke litt selv». Lesson study som arbeidsmetode i kroppsøving.
Kroppsøvingskonferanse ;
2019-06-06 - 2019-06-07.
Næsheim-Bjørkvik, Gro; Helgevold, Nina
(2019)
Collaboration between university teachers and mentor teachers to scaffold PE students learning through Lesson Study.
World Assosiation of Lesson Studies (WALS) 2019;
2019-09-03 - 2019-09-06.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2018)
Physical Education student teachers’ experiences with Lesson study during field practice in Norway..
AIESEP 2018: International Assosiation for Physical Education in Higher Education.;
2018-07-25 - 2018-07-28.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2018)
Leeson Study i praksisopplæringen – fra studentenes perspektiv.
Kroppsøvingskonferansen 2018;
2018-06-07 - 2018-06-08.
Hegerland-Byberg, Sissel; Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2018)
Kroppsøvingslærerens utdanning og praksis: En kvalitativ studie av nyutdannedes kroppsøvingslæreres opplevelse av utdanningen, og erfaringer og opplevelser i møte med praksisfeltet.
Kroppsøvingskonferansen 2018;
2018-06-07 - 2018-06-08.
Næsheim-Bjørkvik, Gro; Helgevold, Nina
(2018)
Scaffolding LS as professional development for PE student teachers.
WALS (World Assosiation of Lesson Study) 2018;
2018-11-23 - 2018-11-26.
Næsheim-Bjørkvik, Gro; Helgevold, Nina; Larssen, Deborah Lynn Sorton
(2018)
Symposium: LS to improve student-teachers’ development as professional teachers in a European context. Our Research: Lesson study placement partnerships in teacher education – PAWLS (Practice abroad with LS).
WALS 2018 (World Assosiation of Lesson Study);
2018-11-23 - 2018-11-26.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2018)
Practice abroad with Lesson Study.
Direktoratet for internasjonalisering og kvalitetsutvikling i høgare utdanning (DIKU) konferanse;
2018-11-06.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2018)
Friidrett for ungdom.
Trener 1 kurs;
2018-09-15 - 2018-09-16.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2018)
Friidrettskurs for barn.
Friidrett for barn kurs;
2018-10-20.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2017)
Hva er barneidrettsbestemmelsene godt for?.
Norges Friidrettsforbunds kompetansehelg 2017;
2017-01-20 - 2017-01-22.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2017)
Hvordan kan skolen og foreldrene stimulere barna til å være fysisk aktive? Og hvilken betydning kan det ha for barns utvikling, både fysisk, psykisk og sosialt? .
Foreldremøte;
2017-02-13 - .
Bjuland, Raymond; Helgevold, Nina; Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2017)
Dybdelæring gjennom Lesson Study.
Personalseminar;
2017-09-28 - 2017-09-29.
Næsheim-Bjørkvik, Gro; Helgevold, Nina
(2017)
PE student teachers’ experiences with Lesson study in field practice..
ASSOCIATION FOR TEACHER EDUCATION IN EUROPE (ATEE) konferanse;
2017-10-25 - 2017-10-28.
Næsheim-Bjørkvik, Gro; Helgevold, Nina; Larssen, Deborah Lynn Sorton
(2017)
Scaffolding student teachers learning processes in Lesson Study through recorded summaries..
World Association of Lesson Studies (WALS);
2017-11-24 - 2017-11-28.
Larssen, Deborah Lynn Sorton; Helgevold, Nina; Næsheim-Bjørkvik, Gro; Bjuland, Raymond; Mosvold, Reidar; Fauskanger, Janne; Østrem, Sissel; Drew, Ion Patrick Francis
(2016)
TasS Project (teachers as students): Lesson study in Initial Teacher education in Norway, a time-lagged experiment from field practice.
Bringing Teacher Education Forward;
2016-06-06 - 2016-06-08.
Larssen, Deborah Lynn Sorton; Cajkler, Wasyl; Wood, Philip; Helgevold, Nina; Elliot, John; Fauskanger, Janne; Bugge, Hans Erik; Mosvold, Reidar; Bjuland, Raymond; Næsheim-Bjørkvik, Gro; Jakobsen, Arne
(2016)
Lesson study and initial teacher education(ITE): understanding learning and meaningful observation to guide beginning teachers.
World association of Lesson study 2016;
2016-09-03 - 2016-09-05.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2016)
Lesson Study som mulighet for en mer forskningsbasert praksisopplæring i kroppsøvingsfaget.
Kroppsøvingskonferansen 2016;
2016-06-09 - 2016-06-10.
Næsheim-Bjørkvik, Gro; Helgevold, Nina
(2016)
Establishing an inquiry-based learning community in mentoring sessions during Initial Teacher Education.
ATEE, Association for Teacher Education in Europe;
2016-08-22 - 2016-08-24.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2016)
Friidrett for barn.
Trenerkurs;
2016-09-06 - 2016-09-13.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2016)
trener 1 kurs.
Trener 1 kurs;
2016-10-01 - 2016-10-02.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2016)
Kurs i Friidrett for barn.
Kompetansehelgen NFIF;
2016-01-22 - 2016-01-24.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2016)
Hva er viktig lærerkunnskap i kroppsøvingsfaget?.
Skolehistorisk årbok for Rogaland.
ISSN 0801-2520.
Volum 33.
s.72-78.
Helgevold, Nina; Næsheim-Bjørkvik, Gro; Østrem, Sissel
(2015)
A comparison of content in mentoring sessions in two conditions, a Business-as-usual and a Lesson study intervention.
AERA 2015 ;
2015-04-15 - 2015-04-21.
Helgevold, Nina; Næsheim-Bjørkvik, Gro; Østrem, Sissel
(2015)
Conversation patterns in mentoring conversations during internship in initial teacher education (ITE).
ATEE 2015;
2015-09-24 - 2015-09-26.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2015)
Hvordan komme i form med jogging?.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2015)
Trener 1 kurs Norges Friidrettsforbund.
Trener 1 kurs Norges Friidrettsforbund;
2015-11-14.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2014)
Ungdomstrening NFIF.
KOmpetansehelgen NFIF;
2014-01-24 - 2014-01-26.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2013)
Trener 2 kurs om trenerrollen.
Kompetansehelg for Norges Friidrettsforbund og Norges orienteringsforbund;
2013-01-25 - 2013-01-27.
Helgevold, Nina; Næsheim-Bjørkvik, Gro; Østrem, Sissel
(2013)
Veiledningssamtaler i læringsstudenters praksisperioder – innhold og prosesser.
FOU i praksis;
2013-04-22 - 2013-04-23.
Helgevold, Nina; Næsheim-Bjørkvik, Gro; Østrem, Sissel
(2013)
A comparison of content in mentoring sessions in two circumstances, a control group and a Lesson study intervention group.
Wals conference;
2013-09-06 - 2013-09-08.
Helgevold, Nina; Næsheim-Bjørkvik, Gro; Østrem, Sissel
(2013)
Mentoring conversations in student teachers practicum – content and processes.
ECER European Conference on Educational Research;
2013-09-09 - 2013-09-13.
Næsheim-Bjørkvik, Gro; Helgevold, Nina; Østrem, Sissel
(2013)
Hvilke faktorer trekkes fram som sentrale for god kroppsøvingsundervisning gjennom veiledningssamtaler for grunnskolelærerstudenter?.
Kroppsøvingskonferansen 2013;
2013-06-13 - 2013-06-14.
Næsheim-Bjørkvik, Gro; Helgevold, Nina; Østrem, Sissel
(2013)
Mentoring conversations in Physical Education– content and processes in field work in initial Teacher Education.
18 th ECSS Congress;
2013-06-26 - 2013-06-29.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2013)
I hvilken grad har daglig fysisk aktivitet i skolen betydning for elevenes generelle aktivitetsnivå?.
Kroppøvingskonferansen 2013;
2013-06-13 - 2013-06-14.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2013)
Ungdomstrenerkurs, trener 1.
Trener 1 kurs;
2013-11-08 - 2013-11-10.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2012)
Åpning av 52 hverdagsturer - folkehelse.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2012)
Kursholder for Aktivitetslederkurs - kursledere.
Kompetansehelgen;
2012-01-27 - 2012-01-29.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2012)
Trener 2 kurs, trenerrollen.
Kompetansehelgen;
2012-01-28 - .
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2012)
Ungdomstrenerkurs for Norges Friidrettsforbund.
Ungdomstrenerkurs, trener 1 ;
2012-10-19 - 2012-10-20.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2012)
Hvordan utvikle hurtighet i lagidretter og individuelle idretter? Foredrag. Workshop: Hurtighet - forslag til praktiske øvelser.
Nettverksamling for idrettsfag;
2012-11-14 - 2012-11-15.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2012)
Er de tradisjonelle aktivitetene i kroppsøvingsfaget hemmende eller fremmende for elevenes bevegelsesglede?.
Skolemøtet for Rogaland;
2012-12-16 - .
Vika, Margrethe Elin; Sekse, Ragnhild Johanne Tveit; Hausmann, Frøydis; Iversen, Vegard; Næsheim-Bjørkvik, Gro; Tengesdal, Ellen; Bjerke, Andre; Bjorvand-Bøhn, Kari
(2011)
Rehabilitation of women following treatment for gynaecological cancer: A randomized controlled study - A description of a multicenter study and experiences so far .
IPOS 13th World congress of Psycho-oncology ;
2011-10-16 - 2011-10-20.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2011)
Kvalitetsvurderinger i fotballskolenes sommertilbudhttp://www.nrk.no/nett-tv/klipp/753607/.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2011)
Læring, mestring og bevegelsesglede i kroppsøvingsfaget.
Skolemøtet i Rogaland;
2011-11-18 - .
Mjåtveit, Atle; Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2011)
To what extent have daily physical activity in school impact on pupils' general level of activity?.
Internasjonal Idrettskonferanse, England;
2011-09-06 - 2011-09-08.
Mjåtveit, Atle; Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2011)
Kroppsøving er et greit fag å ha - elevene skal jo bare "lufte vede litt".....
Skolemøtet for Rogaland;
2011-11-18.
Mjåtveit, Atle; Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2011)
Utfordringer med vurdering i krroppsøvingsfaget.
LFF-Regionssamling;
2011-09-20.
Mjåtveit, Atle; Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2011)
Skal innsats telle ved karaktersetting i kroppsøving?.
Fagsamling kroppsøving, Nord-Rogaland;
2011-05-24.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2011)
Kursholder modul 4- trenerrollen.
Trener 2 kurs;
2011-12-02 - 2011-12-03.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2011)
Kursholder Trener 1, ungdomstrenerkurs.
Ungdomstrenerkurs;
2011-11-25 - 2011-11-27.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2011)
Hvordan utvikle hurtighet hos unge fotballspillere?.
Seminar;
2011-10-06 - .
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2011)
Kroppsøvingslærere fornyer seg lite.
Dyrstad, Sindre Mikal; Hansen, Bjørge Hermann; Næsheim-Bjørkvik, Gro; Anderssen, Sigmund Alfred
(2010)
International Physical Activity Questionnaire: A Validation of the Norwegian Version in a National Representative Sample.
Medicine & Science in Sports & Exercise.
ISSN 0195-9131.
Volum 42.
Hefte 5.
s.809-810.
Dyrstad, Sindre; Hansen, Bjørge Herman; Hansen, Bjørge Herman; Næsheim-Bjørkvik, Gro; Anderssen, Sigmund A.; Anderssen, Sigmund A.
(2010)
International Physical Activity Questionnaire: A validation of the Norwegian version in a national representative sample.
Medicine & Science in Sports & Exercise.
ISSN 0195-9131.
Hefte 42.
Dyrstad, Sindre; Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2010)
Sør-og rogalendinger har dårligst kondis Stor kartlegging av nordmenns fysiske form.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2010)
I hvilken grad har daglig fysisk aktiviteti skolen innvirkning på elevenes generell aktivitetsnivå?.
Den 11. nordiske læreruddannelsekonference;
2010-05-05 - 2010-05-07.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2010)
Trening- stress eller kult?.
Forskningsdagene;
2010-09-24 - 2010-10-03.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2010)
Hjelp ? hvordan skal jeg tilrettelegge for daglig fysisk aktivitet i skolen?.
Landskonferanse i kroppsøving;
2010-10-20 - 2010-10-21.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2010)
Praktisk arbeid i kroppsøvingsfaget i forhold til vurdering, planarbeid og kompetansemål i friidrett.
Landskonferansen i kroppsøving 2010;
2010-10-20 - 2010-10-21.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2010)
Vurdering i kroppsøvingsfaget.
Etterutdanningskurs for lærere;
2010-11-11.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2010)
UiS prioriterer kurs og kompetanseutvikling i kroppsøvingsfaget.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2010)
Har daglig fysisk aktivitet i skolen innvirkning på elevenes generell aktivitetsnivå?.
Åpen fagdag;
2010-11-24.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2010)
Ungdommers aktivitetsvaner.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2010)
Kroppsøving og kompetanseheving.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2010)
Ut! Hvordan jogger vi?.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2009)
Kurslærerkurs for aktivitetsledere i Norges idrettsforbund.
Kurslærerkurs for aktivitetsledere;
2009-06-05 - 2009-06-06.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2009)
Kurslærerkurs for aktivitetsledere i Norges Fri-idrettsforbund.
Kurslærerkurs for aktivitetsledere i Norges Fri-idrettsforbund;
2009-11-20 - 2009-11-22.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2009)
Kroppsøving - et hovedfag.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2009)
Hvordan kan unge fotballspillere trene hurtighet?.
Trener og spillermøte i Tjensvoll fotballklubb;
2009-09-17.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2009)
Slik trener du effektivt i tidsklemma.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2009)
To nei og ett ja til gymkarakterer.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2009)
Skisporten har funnet tilbake til OL-feberen.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2008)
Hvordan trene hurtighet for unge fotballspillere?.
Trener og spillermøte i Vardeneset fotballklubb;
2008-04-16.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2008)
Norges Friidrettsforbunds Ungdomstrenerkurs.
Ungdomstrenerkurs;
2008-01-18 - 2008-01-19.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2008)
Norges Friidrettsforbunds aktivitetslederkurs.
Aktivitetslederkurs;
2008-04-28 - 2008-04-29.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2008)
Karakterer i kroppsøving i videregående skole.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2008)
Trener barna for hardt i ung alder?.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2008)
I hvilken grad kan vi som lærerutdannere utvikle en felles kunnskapsbase gjennom veiledning av nyutdannede lærere?.
¿Den 10. nordiske laereruddannelsekongres¿;
2008-05-21 - 2008-05-25.
Mjåtveit, Atle; Hanssen, Brit; Husebø, Dag; Melhus, Kjersti; Ree, Idar; Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2008)
Er det mulig å skape en felles kunnskapsbase for lærerutdannere gjennom veiledning av nyutdannede lærere? Skolen - Den nyutdannede - Allmennlærerutdanningen - Lagkamerater eller motstandere?.
10. Nordiske lærerutdannelseskongress;
2008-05-21 - 2008-05-24.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2008)
De har det gøy, men når skal de begynne å trene?.
Orienteringsforbundets O-galla 2008;
2008-11-14 - 2008-11-16.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2008)
Kan kroppsøvingsfaget bidra til livslang bevegelsesglede? Hva sier forskningen?.
Åpen fagdag 2008, Universitetet i Stavanger;
2008-11-26.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2008)
Kurslærerkurs i Friidrett for ungdom.
Kurslærerkurs for friidrett for ungdom;
2008-11-21 - 2008-11-23.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2007)
Hva vil vi med barneidrettsbestemmelsene i Norge?.
Norges Friidrettsforbunds ting 2007;
2007-03-30 - 2007-04-01.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2007)
Varierte aktiviteter med basisferdighetene løp, hopp og kast på barnetrinnet.
Landskonferansen i kroppsøving 2007;
2007-10-22 - 2007-10-24.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2007)
Friidrett på ungdomstrinnet.
Landskonferansen i kroppsøving 2007;
2007-10-22 - 2007-10-24.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2007)
Trenger barn rettigheter i idrett?.
Kunnskapsturneen 2007, Norges Idrettsforbund og Olympiske komite;
2007-11-07.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2007)
Hva betyr det at barn har fått rettigheter i idretten?.
Kunnskapsturneen 2007, Norges Idrettsforbund og Olympiske komite;
2007-10-11.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2007)
Hvordan kan fotballspillere trene for å bli hurtigere?.
Trener- og spillermøte i Vaulen fotballklubb;
2007-09-12.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2007)
Hurtighetstrening tilpasset fotball.
Trener- og spillermøte i Brodd idrettsklubb;
2007-10-31.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2007)
Kunnskapsløftet, kroppsøving og læringsstrategier.
Fagmøte i kroppsøving for lærere i Randaberg;
2007-11-07.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2007)
Barneidrett er et verdivalg!.
Rogalandskonferanse for idrettsrådene;
2007-09-14.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2007)
Hvem skal styre barneidretten?.
Kunnskapsturneen;
2007-11-13.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2007)
Styrketrening tilrettelagt for de som jobber mye foran pc'en.
PULS-prosjekt i Statoil-hydro.;
2007-11-14.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2007)
Talentutvikling i idrett - hvor viktig er tidlig spesialisering?.
Åpen Fagdag på Universitetet i Stavanger;
2007-11-28.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2006)
Kvinner i lederposisjoner.
Kvinner i lederposisjoner.;
2006-04-25.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2006)
Friluftsliv og Kunnskapsløftet.
Nettverkskonferanse for Friluftsrådene;
2006-03-20.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2006)
Kroppsøvingsfaget i Kunnskapsløftet.
Kunnskapsløftet og Lærerutdanningen;
2006-03-09 - 2006-03-10.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2005)
Ungdomstrenerkurs i friidrett.
Kurslederkonferanse i Norges Friidrettsforbund;
2005-10-21 - 2005-10-23.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2005)
Kroppsøving - et av skolens hovedfag?.
?.
Hefte 2005, nr. 4.
s.14-19.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2005)
Team Athletics i skolen.
?.
Hefte 2005, Nr. 4.
s.24-26.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2005)
Barn og konkurranser.
Friidrett.
ISSN 0332-9666.
Hefte jun.05.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2005)
Hensiktsmessige treningsmetoder for å stimulere hurtighet og spenst for ungdom i alderen 16-19 år.
Åpen fagdag;
2005-11-25.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2005)
Hvordan skape fysisk aktive skolebarn?.
Skolemøtet for Rogaland;
2005-11-18.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2005)
Friidrett for alle i skolen - nye muligheter.
Landskonferansen i kroppsøving 2005;
2005-06-09 - 2005-06-10.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2002)
"Fra lek til friidrett". Miljøtilrettelegging i friidretts for barn i alderen 7-12 år.
Faglig samling for aktivitetskursledere i Norges Idrettsforbund;
2002-01-18 - 2002-01-20.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2002)
Aktiviteslederkurs i friidrett.
Kurslærerkurs Norges fri-idrettsforbund;
2002-11-22 - 2002-11-23.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2019)
Kurslærerkurs for friidrettsskole for barn (E-kurs Nestlé-lekene). .
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2017)
Friidrett i skolen, timeopplegg og vurdering for læring.
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2010)
Publisert forelesninger i kroppsøvingsdidaktikk ved bruk av systemet Lecture capture. For nettbasert læring og formidling, tilgjengelig for studenter på utvalgte kurs på UiS.