Praksisforberedende seminar 3 (TOL403)
Dette er emnebeskrivelsen for studieåret 2024-2025. Merk at det kan komme endringer.
Fakta
Emnekode
TOL403
Versjon
1
Vekting (stp)
0
Semester undervisningsstart
Vår
Antall semestre
1
Vurderingssemester
Vår
Undervisningsspråk
Norsk
Innhold
Dette emnet gjennomføres hybrid, bygger på TOL401 og TOL402 og skal gjøre studentene kjent med hva det vil si å være en profesjonell toller. Studentene skal gjennom rollespill, diskusjon og observasjon introduseres for kontrollsituasjoner som kan oppstå når man jobber som Toller. Gjennom forskjellige læringsaktiviteter på campus får studenten innblikk i hvordan Tollere jobber med det formål å gradvis forberede studentene til praksisperioden senere i studiet Emnet utgjør 5 dager det andre studieåret.
Læringsutbytte
En kandidat med fullført og bestått emne skal ha følgende læringsutbytte i form av:
Kunnskap om:
- Tolletatens roller, oppgaver, organisering og funksjon i samfunnet
- Kunnskap om muligheter og utfordringer i arbeidet med tanke på HMS, risiko, etterretning og sikkerhet
- Relevante lover og regler innenfor Tolletatens arbeidsområde.
Ferdigheter knyttet til:
- Rapportere relevant informasjon til kollegaer og annen samarbeidende myndighet.
Generell kompetanse knyttet til:
- Analysere, reflektere og forholde seg kritisk til egen profesjonsutøvelse.
Forkunnskapskrav
Ingen
Anbefalte forkunnskaper
Ingen
Eksamen / vurdering
Vurderingsform | Vekting | Varighet | Karakter | Hjelpemiddel |
---|---|---|---|---|
Praksisforberedende seminar 3 | 1/1 | 5 Dager | Bestått/ Ikke bestått | Ingen hjelpemidler tillatt |
Deltakelse på alle 5 seminardager.
Fagperson(er)
Emneansvarlig:
Christian Henrik Alexander KuranArbeidsformer
Seminar, diskusjon, rollespill og gruppeoppgaver.
Åpent for
Emneevaluering
Det skal være en tidligdialog mellom emneansvarlig, studenttillitsvalgt og studentene. Formålet er tilbakemelding fra studentene for endringer og justering i emnet inneværende semester.I tillegg skal det gjennomføres en digital emneevaluering minimum hvert tredje år. Den har som formål å innhente studentenes erfaringer med emnet.
Litteratur
Det er ikke noe pensum knyttet til emnet.