MASCOT er et tverrfaglig og innovativt forskningsprosjekt, ledet av OsloMet, som tar sikte på å utvikle kunnskap om undervisning, læring og vurderingsprosesser av algoritmisk tenkning i blant annet lærerutdanning.
Publisert
Sist oppdatert
MASCOT (Mathematics, Science and Computational Thinking) tar sikte på å utvikle kunnskap om lærings- og vurderingsprosessene i algoritmisk tenkning i lærerutdanning og skole, primært innen matematikk og naturfag. MASCOT er organisert som et samarbeidsprosjekt basert på et langtidssamarbeid mellom lærere, studenter og forskere. Den overordnede forskningstilnærmingen er design-basert forskning (design-based research).
Samarbeidspartnere:
- OsloMet
- Kalle Jutti University of Helsinki
- Jari Lavonen University of Helsinki
- Anni Loukomies University of Helsinki
- Ari Myllyviita Kulosaari secondary school
- Aleksi Markkanen Viikki teacher training school
- Erika Perttuli-Borobio
- Thomas Frågåt Høyskolen Innlandet
- Kristin Ebbesen Høyskolen Innlandet
- Vibeke Schrøder Københavns Professionshøjskole
- Mads Middelboe Rehder Københavns Professionshøjskole
- Thilde Emilie Møller Københavns Professionshøjskole
- Vigernes skole
- Fagerlund skole
- Refstad skole
- Vollebekk skole
Prosjektleder er Louise Mifsud, professor ved OsloMet