Bruk av nynorske teikneseriar kan vera ein motiverande og spanande innfallsvinkel til norskundervisinga. I denne artikkelen får du ei innføring i teikneseriemediet, slik at du som lærar står betre rusta til å hjelpa elevane i deira utvikling av lesekompetansen.
Sjølv om eit eige hovudområde i læreplanen for samansette tekstar i norskfaget er vekke etter revisjonen i 2013, heiter det framleis at ”sammensatte tekster er en naturlig del av de tekstene elevene skal lese og utforme” (LK13). Ein fin måte å la elevane få arbeida på, er å ta utgangspunkt i ei novelle, eit dikt, eit eventyr eller ei sjølvopplevd hending og laga ein teikneserie ut av henne. Artikkelen ”Frå dikt til teikneserie” viser eit døme på slikt klasseromsarbeid.
Det finst mange andre måtar å nytta nynorske teikneseriar i undervisinga på òg. Dei kan nyttast og analyserast som all annan litteratur, samstundes som dei opnar for mange gode innfallsvinklar.
Meir frå Lesesenteret:
Slik kan vi skape eit leseløft
For nokre år sidan las norske tiåringar betre enn dei hadde gjort nokon gong før. Så snudde det. Dei fleste er samde om ...
Hvilke konsekvenser har digitaliseringen av klasserommet?
Skjermbruk i undervisningen kan gi tilpasset opplæring og være motiverende for elevene. Men vi må holde på papirlesinga ...
Lærere forteller om hvordan eksamen påvirker norskundervisningen
Hvor mye påvirker eksamen norskundervisningen på ungdomsskolen og i videregående? Og bør eksamensutviklere ta hensyn til...
Tekstnær lesing: Lesing av komplekse tekstar
Close Reading, eller "Tekstnær lesing" på norsk, er ei grundig utforsking av ein kompleks tekst. Gjennom å arbeide med t...
Fagbøker fra Nasjonalt lesesenter
Er du på jakt etter forskningsbasert, relevant og oppdatert kunnskap om lesing og leseopplæring? Her er en oversikt over...
Podkaster fra Lesesenteret
Vil du lytte deg til innsikt og ny kunnskap? Sjekk ut podkastene våre! Du finner lenke til podkastene under, og du kan o...
Hvordan integrere lek i begynneropplæringa
Les hvordan du helt konkret kan legge til rette for lek i skolen i samsvar med skolens rammer og betingelser.
Lesetips til elever på mellomtrinnet
Trenger du boktips til elever på mellomtrinnet? I dette heftet finner du 35 barnebøker, kategorisert etter leseerfaring....
På sporet – et eksempel på tidlig intensiv opplæring i lesing
På Sporet handler om å identifisere elever som er i faresonen for å utvikle lese- og skrivevansker tidlig, og gi dem et ...
Blogg: Ja, vi elsker det å tenke!
Tanker om tekst og tenking i skolens litteraturarbeid - med "Ja, vi elsker" som eksempel.
Oversikt over materiell til kartlegging og diagnostisering av lesing
Her finner du en oversikt over noe kvalitetsvurdert materiell til bruk i kartlegging og diagnostisering av lesing. Liste...
Fagartikkel: Jeg kan jo lese!
Elever som strever med lesing har ofte opplevd mange nederlag. Opplevelser av manglende mestring kan i neste omgang påvi...
Kan vi gi elevene på femte trinn læreboka og be dem lese den på egenhånd?
Elever på femte trinn arbeider ofte med læreboktekster i mange fag. Samtidig arbeides det kanskje for lite med lærebokle...
Korleis utvikle den faglege skrivinga til elevane?
Lesing og skriving av sakprega tekstar har med den nye læreplanen fått større fokus i skulen. Korleis kan undervisninga ...
Liste over relevant faglitteratur - internasjonale forfattere
Annotert liste over leseressurser på andre språk som er relevante for lærere på 8.-10. trinn.
Skriving i fagene er knyttet til fagets tenke- og væremåte
Elever på 5. trinn brukte modelltekster da de skulle skrive fagtekster. Les hvordan de posisjonerer seg som fagtekstskri...
Hva er skjermtekster, og hva gjør de med måten vi leser på?
Vi vet at det ikke er det samme å lese på skjerm og å lese på papir. Men hva er det som skiller, hva skal vi se etter?
Hvordan påvirkes ungdom av media- og nettbruk?
Vi tror at ungdommer er eksperter på bruk av media, men gjelder det alle? Og hvordan påvirkes ungdom av nettbruken. Arti...