Aud Berggraf Sæbø

Pensjonert tilknyttet UiS

Aud Berggraf Sæbø

Kontakt

Telefon: 51833492

E-post: aud.b.sebo@uis.no

Organisasjonsenhet

Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora

Institutt for grunnskolelærerutdanning, idrett og spesialpedagogikk

Publikasjoner

Vitenskapelige publikasjoner

Sæbø, Aud Berggraf; Egeli, Elisabeth; Pereira, Unni Puntervold

(2020)

Lesson Study som tilnærming i universitetspedagogikken og språkstøttende naturfagundervisning i grunnskolelærerutdanningen.

UNIPED.

ISSN 1500-4538.

Hefte 1/20.

DOI: 10.18261/issn.1893-8981-2020-01-07

Sæbø, Aud Berggraf; Eriksson, Stig Audun; Allern, Tor-Helge

(2017)

Drama, teater og demokrati. Om undervisning i barnehage, skole, museum og høyere utdanning. I: Drama, teater og demokrati : Antologi I : I barnehage, skole, museum og høyere utdanning.

Fagbokforlaget.

ISBN 978-82-450-2143-1.

s.13-30.

Sæbø, Aud Berggraf

(2017)

Drama og utvikling av demokratisk kompetanse. I: Drama, teater og demokrati : Antologi I : I barnehage, skole, museum og høyere utdanning.

Fagbokforlaget.

ISBN 978-82-450-2143-1.

s.175-189.

Sæbø, Aud Berggraf

(2016)

Drama as a Creative Aesthetic Learning Process to Improve Reading Competence. I: Drama and Theatre with Children: International perspectives (Routledge Research in International and Comparative Education).

Routledge.

ISBN 9781138859746.

Sæbø, Aud Berggraf; Egeli, Elisabeth; Pereira, Unni Puntervold

(2016)

Lesson Study og praktiske strategier i lærerutdanning og grunnskolepraksis.

Norsk pedagogisk tidsskrift.

ISSN 0029-2052.

Hefte 3.

s.180-194.

DOI: 10.18261/issn.1504-2987-2016-03-03

Sæbø, Aud Berggraf

(2015)

Drama for a Democratic Learning Community. I: International Yearbook for Research in Arts Education. The Wisdom of the Many- Key Issues in Arts Education. Volume 3 (2015).

Waxmann Verlag.

ISBN 978-3-8309-3119-5.

s.217-221.

Sæbø, Aud Berggraf

(2015)

Drama - an inclusive form of teaching and learning.

New Zealand journal of research in performing arts and education.

ISSN 1178-7708.

Volum 5.

Sæbø, Aud Berggraf

(2013)

Concepts of arts education - Implementation of UNESCO's Seoul Agenda go als. I: International yearbook for research in arts education.

Waxmann Verlag.

ISBN 978-3-8309-2896-6.

s.39-47.

Sæbø, Aud Berggraf

(2013)

Estetiske læreprosesser og klasseledelse. I: Klasseledelse - for elevenes læring.

Akademika forlag.

ISBN 978-82-321-0054-5.

s.85-103.

Sæbø, Aud Berggraf

(2012)

Drama og ledelse av undervisnings- og læringsprosesser. I: Ledelse og profesjonsutøvelse i barnehage og skole.

Universitetsforlaget.

ISBN 978-82-15-01942-0.

s.109-121.

Sæbø, Aud Berggraf

(2012)

Dramapedagogikk - studium av drama og estetiske læreprosesser i klasseromsforskning. I: Forestilling, framføring, forskning: metodologi i anvendt teaterforskning.

Akademika forlag.

ISBN 978-82-519-2865-6.

s.163-184.

Sæbø, Aud Berggraf

(2011)

Ledarrollen i processdrama. I: Drama - ledarskap som spelar roll.

Studentlitteratur AB.

ISBN 978-91-44-06803-9.

s.99-118.

McCammon, Laura A.; Sæbø, Aud Berggraf; O'Farrell, Larry

(2011)

"Creativity really comes by what's inside of you". I: Key concepts in theatre/drama education.

Brill|Sense.

ISBN 978-94-6091-331-0.

s.215-220.

DOI: 10.1007/978-94-6091-332-7_35

Sæbø, Aud Berggraf

(2011)

Kunstfagenes plass i barnehagen. I: Kunst, kultur og kreativitet. Kunstfaglig arbeid i barnehagen.

Fagbokforlaget.

ISBN 978-82-450-1017-6.

s.15-42.

Allern, Tor-Helge; Sæbø, Aud Berggraf

(2010)

Hva kan drama som læringsform bidra med i undervisnings- og læringsprosessen?.

Norsk pedagogisk tidsskrift.

ISSN 0029-2052.

Volum 94.

Hefte 3.

s.244-255.

Sæbø, Aud Berggraf

(2010)

Drama og elevenes engasjerte medvirkning i læreprosessen. I: Læring og medvirkning.

Universitetsforlaget.

ISBN 978-82-15-01780-8.

s.169-180.

McCammon, Laura A.; O'Farrell, Larry; Sæbø, Aud Berggraf; Heap, Brian

(2010)

Connecting with Their Inner Beeing: An international Survey of Drama/Theatre Teacher's Perceptions of Creative teaching and teaching for Creative Achievment.

Youth Theatre Journal.

ISSN 0892-9092.

Volum 24.

Hefte 2.

s.140-159.

DOI: 10.1080/08929092.2010.518907

Sæbø, Aud Berggraf

(2010)

Drama som en utforskende estetisk læreprosess. I: Fagbok i bruk i alle fag i videregående skole.

Universitetet i Stavanger.

s.74-75.

Sæbø, Aud Berggraf

(2010)

Drama som estetisk læringsform for å utvikle leseforståelse.

FoU i praksis.

ISSN 1504-6893.

Volum 4.

Hefte 1.

s.9-25.

Mccammon, Laura A.; Sæbø, Aud Berggraf; O'farrell, Larry

(2010)

Creativity Really Comes from What's Inside of You: Enhancing Achievment through Drama/Theatre. I: Key Concepts in Theatre/Drama Education.

Brill|Sense.

ISBN 9460913318.

s.215-220.

Sæbø, Aud Berggraf

(2009)

Challenges and possibilities in Norwegian classroom drama practice.

Research in Drama Education.

ISSN 1356-9783.

Volum 14.

Hefte 2.

s.279-294.

DOI: 10.1080/13569780902868952

O'Farrell, Larry; Sæbø, Aud Berggraf; McCammon, Laura A.; Heap, Brian

(2009)

Demystifying creativity: Progress in an international study of creativity in drama/theatre education. I: Planting trees of drama with global vision in local knowledge.

IDEA Publications.

ISBN 978-962-8321-85-8.

s.422-439.

Sæbø, Aud Berggraf

(2008)

Theater in der Schule. Ein europaweiter Vergleich Drama in Education across Europe. I: Volker Jurke, Dieter Link, Joachim Reiss (Hrsg.): Zukunft Schultheater.

s.352-356.

Sæbø, Aud Berggraf; Eriksson, Stig A.

(2007)

Drama/Theatre & Education in Norway. I: Drama/Theatre & Education in Europe.

s.45-56.

Sæbø, Aud Berggraf

(2007)

Hva mener morgendagens lærere om drama i undervisningen?.

Norsk pedagogisk tidsskrift.

ISSN 0029-2052.

Hefte 6.

s.460-470.

Sæbø, Aud Berggraf

(2006)

Drama in the Classroom: Teachers Challenges and students Possibilities. I: Universal Mosaic of Drama and Theatre: The Idea 2004 Dialogues.

Sæbø, Aud Berggraf

(2005)

Kunsten og kunstfagene - på vei inn eller ut?.

DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift.

ISSN 0332-5296.

Volum 3.

Sæbø, Aud Berggraf

(2005)

Taushetens teater Fra et av sommerens høydepunkter: "Sin palabres" workshop i LIma.

DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift.

ISSN 0332-5296.

Hefte 3.

Sæbø, Aud Berggraf

(2005)

Kulturell kompetanse og skolens nye læreplaner.

DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift.

ISSN 0332-5296.

Hefte 1.

Sæbø, Aud Berggraf

(2005)

Drama - en undervisnings- og læringsform med et stort potensial. I: Vekst og utvikling Lærarutdanninga i Stavanger 50 år.

Universitetet i Stavanger.

Sæbø, Aud Berggraf; Karlsen, Geir

(2005)

Læringsformer i allmennlærerutdanningen. I: Konferanserapport FoU i Praksis 2005.

s.313-323.

Sæbø, Aud Berggraf; Lyngstad, Mette Bøe

(2004)

Et dramatisk møte mellom læreplan og praksis. I: Fag og arbeidsmåter i endring? : tidsbilder fra norsk grunnskole.

Universitetsforlaget.

ISBN 82-15-00445-8.

s.139-156.

Sæbø, Aud Berggraf

(2004)

Drama skaper engasjement.

DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift.

ISSN 0332-5296.

Volum Nr. 3.

s.5-8.

Sæbø, Aud Berggraf

(2002)

Drama - en utforskende og engasjerende uttrykks- og arbeidsform i førskolelærerutdanningens fagstudier?. I: På vei videre... Jubileumsskrift for førskolelærerutdanningen i Stavanger, Martha Lea (red.).

Universitetet i Stavanger.

s.35-53.

Sæbø, Aud Berggraf

(2002)

Drama og ordklasser - går det an?.

?.

Volum 39.

Hefte 2.

s.9-13.

Sæbø, Aud Berggraf

(2000)

Lederen har ordet.

DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift.

ISSN 0332-5296.

Hefte 1.

Sæbø, Aud Berggraf

(2000)

Lederen har ordet.

DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift.

ISSN 0332-5296.

Hefte 2.

Sæbø, Aud Berggraf

(2000)

Lederen har ordet.

DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift.

ISSN 0332-5296.

Hefte 3.

Sæbø, Aud Berggraf

(2000)

Lederen har ordet.

DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift.

ISSN 0332-5296.

Hefte 4.

Sæbø, Aud Berggraf

(2000)

Michelangelo, sjimpansene og den dynamiske skuespilleren.

?.

Hefte 4.

s.37-39.

Sæbø, Aud Berggraf; Børre Johnsen, Egil m.fl.

(1999)

Trengs det lærebøker i kunstfag?. I: Lærebokkunnskap. Innføring i sjanger og bruk.

Aschehoug & Co.

s.107-111.

Sæbø, Aud Berggraf

(1999)

Aud - en kunstpedagog!. I: DRAMA NETTVERK. Rapport fra samling i Stavanger 1998.

Universitetet i Stavanger.

s.37-41.

Sæbø, Aud Berggraf

(1999)

Lederen har ordet.

DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift.

ISSN 0332-5296.

Hefte 1.

Sæbø, Aud Berggraf

(1999)

Lederen har ordet.

?.

Hefte 2.

Sæbø, Aud Berggraf

(1999)

Lederen har ordet.

DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift.

ISSN 0332-5296.

Hefte 3.

Sæbø, Aud Berggraf

(1999)

Lederen har ordet.

DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift.

ISSN 0332-5296.

Hefte 4.

Sæbø, Aud Berggraf

(1999)

Kulturskolen - kunststykket i kommunenes satsing på et rikere lokalmiljø.

?.

Hefte 2.

s.25-26.

Bekkevold, Grethe; Sæbø, Aud Berggraf

(1999)

Billedkunstteater.

?.

Hefte 4.

s.23-28.

Sæbø, Aud Berggraf

(1998)

Barn og unges grusomme hverdag.

?.

Hefte 1.

s.17-21.

Sæbø, Aud Berggraf

(1998)

Drama, læring og erkjennelse.

?.

Hefte 2.

s.14-20.

Sæbø, Aud Berggraf; Andersen, Susanne B.

(1998)

Psykodrama - en personlig og kreativ metode for å utforske vår kulturelle identitet.

?.

Hefte 4.

s.3-5.

Sæbø, Aud Berggraf; Røskeland, Marianne

(1998)

L97 - med nye utfordringer for drama i norskfaget.

Norsklæreren.

ISSN 0332-7264.

Volum 22.

Hefte 5.

s.44-46.

Sæbø, Aud Berggraf

(1997)

Løft fram dramafaget!.

?.

Volum 2.

Sæbø, Aud Berggraf

(1997)

Drama i særklasse!.

?.

Volum 3.

Bøker og kapitler

Bakke, Kari; Jenssen, Cathrine; Sæbø, Aud Berggraf

(2023)

Kunst, kultur og kreativitet. Kunstfaglig arbeid i barnehagen.

Fagbokforlaget.

ISBN 978-82-450-4660-1.

Sæbø, Aud Berggraf

(2023)

Forord. I: Performative innganger til undervisning - perspektiver på skapende læring med tverrfaglige tema.

Universitetsforlaget.

ISBN 9788215056746.

Sæbø, Aud Berggraf

(2023)

Tverrfaglige lekeprosjekt i begynneropplæringen.

Universitetsforlaget.

ISBN 978-82-15-06857-2.

Sæbø, Aud Berggraf

(2022)

Undervisningsopplegg med for- og etterarbeid til dramaet/ forestillingen GJENGANGERE av Henrik Ibsen.

Sæbø, Aud Berggraf; Eriksson, Stig Audun; Allern, Tor-Helge

(2017)

Drama, teater og demokrati : Antologi I : I barnehage, skole, museum og høyere utdanning.

Fagbokforlaget.

ISBN 978-82-450-2143-1.

Songe-Møller, Anna; Sæbø, Aud Berggraf

(2017)

"En folkefiende" av Henrik Ibsen. Et kunstpedagogisk opplegg til skoler.

Sæbø, Aud Berggraf

(2016)

International Yearbook for Research in Arts Education. AT the Crossroads of Arts and Cultural Education: Queries Meet Assumptions.

Waxmann Verlag.

ISBN 978-3-8309-3430-1.

Sæbø, Aud Berggraf

(2016)

Drama som læringsform.

Universitetsforlaget.

ISBN 978-82-15-02737-1.

Songe-Møller, Anna; Sæbø, Aud Berggraf

(2016)

Et dukkehjem: kunstpedagogisk undervisningsopplegg til skoler.

Sæbø, Aud Berggraf; Songe-Møller, Anna

(2014)

Hamlet - et kunstpedagogisk undervisningsopplegg for skoler med tilhørende bildemateriale.

Bakke, Kari; Jenssen, Cathrine; Sæbø, Aud Berggraf

(2011)

Kunst, kultur og kreativitet. Kunstfaglig arbeid i barnehagen.

Fagbokforlaget.

ISBN 978-82-450-1017-6.

Sæbø, Aud Berggraf

(2011)

Sluttrapport PraksisFoU Drama og estetiske undervisnings- og læreprosesser.

Norges forskningsråd.

Sæbø, Aud Berggraf; Songe-Møller, Anna

(2011)

Peer Gynt. Kunstpedagogisk ressursmateriale til undervisning.

Byrkjeland, Hallgjerd; Sæbø, Aud Berggraf

(2011)

Haugtussa. Skulemateriell.

Sæbø, Aud Berggraf; Byrkjeland, Hallgjerd

(2011)

Haugtussa. Undervisningsopplegg.

Mossige, Margunn; Hoem, Toril Frafjord; Blå, Berit Hope; Bøyesen, Liv; Pettersen, Karin Dahlberg; Dahlin, Liv Klakegg; Engen, Liv; Engen, Liv; Heber, Ellen; Helgevold, Lise; Maagerø, Eva; Maagerø, Eva; Skaftun, Atle; Skaftun, Atle; Skjelbred, Dagrun; Skjelbred, Dagrun; Sæbø, Aud Berggraf

(2010)

Fagbok i bruk i alle fag i videregående skole.

Universitetet i Stavanger.

ISBN 9788276490688.

Sæbø, Aud Berggraf

(2010)

Drama i barnehagen.

Universitetsforlaget.

ISBN 9788215017082.

Sæbø, Aud Berggraf; Rasmussen, Bjørn Konrad

(2009)

Drama og elevaktiv læring. En studie av hvordan drama svarer på undervisnings- og læringsprosessens didaktiske utfordringer.

ISBN 978-82-471-1413-1.

Hefte 2009:22.

Sæbø, Aud Berggraf

(2009)

Drama og elevaktiv læring. En studie av hvordan drama svarer på undervisnings- og læringsprosessens didaktiske utfordringer. Drama and student active learning. A study on how drama respond to the didactical challenges in the teaching- and learning process.

ISBN 9788247114131.

Sæbø, Aud Berggraf; Songe-Møller, Anna S.

(2007)

Ibsen og Holberg i skolen Et møte med dramatikk, drama og estetiske læringsformer.

Cappelen Damm Høyskoleforlaget.

ISBN 9788276347746.

Sæbø, Aud Berggraf

(2005)

Læringsformer i allmennlærerutdanningen Elevaktiv læring og drama - Rapport A.

Universitetet i Stavanger.

ISBN 8276442552.

Sæbø, Aud Berggraf

(2005)

Didaktiske utfordringer ved drama som læringsform i grunnskolen Elevaktiv læring og drama - Rapport B.

Universitetet i Stavanger.

ISBN 8276442560.

Sæbø, Aud Berggraf; Lyngstad, Mette Bøe; Lyngstad, Mette Bøe

(2003)

Synteserapport "Evaluering av Drama i L97".

Lyngstad, Mette Bøe; Lyngstad, Mette Bøe; Sæbø, Aud Berggraf

(2003)

Evaluering av drama i L97: Drama i undervisningen - muligheter og utfordringer ved klasseromsforskning PPU serien.

ISBN 8279230238.

Sæbø, Aud Berggraf

(2003)

Drama i L97.

Universitetet i Stavanger.

ISBN 8276442072.

Sæbø, Aud Berggraf

(2003)

Drama i barnehagen. 2. utgave.

Universitetsforlaget.

ISBN 8215003656.

Sæbø, Aud Berggraf

(2002)

Congress Directors Report, World Congress for Drama/Theatre and Education, THE CONGRESS HANDBOOK IDEA 2001 (Stig A. Eriksson red.).

ISBN 8299592836.

Sæbø, Aud Berggraf

(2002)

Drama i museumsformidling trinn II. Evalueringsrapport.

Sæbø, Aud Berggraf

(2001)

Hjelm en venn.Veiledende undervisningsopplegg til boka Mick Harte har vært her.

Sæbø, Aud Berggraf; Songe-Møller, Anna S.

(2001)

Peer Gynt - Kunstpedagogisk undervisningsopplegg - teater i klasserommet.

Sæbø, Aud Berggraf

(2001)

Evalueringsrapport. Kurs i dramaformidling i museene.

Knutsen, Hanne; Sæbø, Aud Berggraf; Allern, Tor-Helge

(1999)

Rammeplan for drama i faglærerutdanning i praktiske og estetiske fag.

Songe-Møller, Anna S; Sæbø, Aud Berggraf

(1998)

Tre søstre og Jeg- Obstfelder.

Sæbø, Aud Berggraf

(1998)

Drama - et kunstfag.Den kunstfaglige dramaprosessen i undervisning, læring og erkjennelse.

Aschehoug & Co.

ISBN 82-518-3701-4.

Sæbø, Aud Berggraf; Songe-Møller, Anna S.

(1998)

Kunstpedagogisk undervisningsopplegg. Teater i klasserommet "JEGOBSTFELDER".

Universitetet i Stavanger.

Sæbø, Aud Berggraf; Songe-Møller, Anna S.

(1998)

Kunstpedagogisk undervisningsopplegg. Teater i klasserommet "TRE SØSTRE".

Songe-Møller, Anna S.; Sæbø, Aud Berggraf

(1997)

Drama som metode i museumsformidling.

Sæbø, Aud Berggraf

(1997)

Psykodrama- en inspirerende utfordring for dagens dramaundervisning.

Sæbø, Aud Berggraf; Songe-Møller, Anna S.

(1997)

Kunstpedagogisk undervisningsopplegg. Teater i klasserommet. GARMAN& WORSE & CO.

Universitetet i Stavanger.

Sæbø, Aud Berggraf

(1997)

Psykodrama - en inspirerende utfordring for dagens dramaundervisning.

Songe-Møller, Anna S.; Sæbø, Aud Berggraf

(1996)

Teater i klasserommet- Erasmus Montanus.

Sæbø, Aud Berggraf

(1996)

Drama- framtidens viktigste kunstdidaktiske fag.

Formidling

Sæbø, Aud Berggraf

(2024)

Drama kan enkelt integreres i alle teorifag.

Stavanger Aftenblad.

ISSN 0804-8991.

Sæbø, Aud Berggraf

(2024)

Tenk om politikerne våget en mer praktisk skole.

Stavanger Aftenblad.

ISSN 0804-8991.

Sæbø, Aud Berggraf

(2023)

Drama som læringsform - lærerens ansvar og muligheter.

DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift.

ISSN 0332-5296.

Volum 59.

Hefte 2.

s.58-62.

Sæbø, Aud Berggraf

(2023)

Dramaflash.

DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift.

ISSN 0332-5296.

Volum 59.

Hefte 1.

s.18-22.

Sæbø, Aud Berggraf

(2023)

Drama UNG Rogaland. Veiledende håndbok Enig - uenig - eller?.

Sæbø, Aud Berggraf

(2022)

Drama og estetiske læreprosesser i alle fag.

DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift.

ISSN 0332-5296.

Hefte 2.

s.84-88.

Sæbø, Aud Berggraf

(2022)

Venner eller uvenner? Et dramaforløp .

Dramaflash i Rogaland;

2022-11-22.

Sæbø, Aud Berggraf

(2022)

Fagfornyelsen: folkehelse, livsmestring og elevdeltakelse med lek og drama som læringsform på ungdomstrinnet.

Drama- og teaterpedagogene i Rogaland - kursrekke;

2022-05-31.

Sæbø, Aud Berggraf

(2022)

Dørgende kjedelig lærestoff finnes ikke.

Stavanger Aftenblad.

ISSN 0804-8991.

s.38-38.

Sæbø, Aud Berggraf

(2022)

Trenger skolen flere stortingsmeldinger?.

Stavanger Aftenblad.

ISSN 0804-8991.

s.28-28.

Sæbø, Aud Berggraf

(2022)

Myrset har rett i noe, men tar også feil.

Stavanger Aftenblad.

ISSN 0804-8991.

Sæbø, Aud Berggraf

(2018)

Needed presentation and communication skills for PhD researchers.

Kursrekke for PhD kandidater ved TN;

2018-02-22 - 2018-05-24.

Sæbø, Aud Berggraf

(2018)

Presentation and communication skills for PhD researchers.

Kursdager for PhD kandidater HUM;

2018-03-05 - 2018-03-06.

Sæbø, Aud Berggraf

(2018)

Presentation and communication skills for PhD researchers.

Kursdag for IOR;

2018-04-11.

Sæbø, Aud Berggraf

(2018)

Utforsking og deling - voksenrollen i estetiske læreprosesser i bh.

Personalseminar Solvang barnehage;

2018-05-29.

Sæbø, Aud Berggraf

(2018)

Dramapedagogisk forskning .

Master i estetiske fag;

2018-08-23.

Sæbø, Aud Berggraf

(2018)

Hva kan drama bidra med i undervisning og læring?.

Konferanse ved Åshild Vethals 70 årsdag;

2018-09-12.

Sæbø, Aud Berggraf

(2018)

Presentasjons- og kommunikasjonsferdigheter for PhD forskere.

Kursdager for PhD kandidater HUM;

2018-11-13 - 2018-11-14.

Sæbø, Aud Berggraf

(2018)

Presentasjonskurs med oppfølgende veiledning for UiS Forsker Grand Prix deltakere under Forskningsdagene 2018.

Forskningsdagene 2018;

2018-06-07 - 2018-09-29.

Sæbø, Aud Berggraf

(2017)

Lærerens strukturering og ledelse av den dramafaglie gruppeprosessn.

Demokrati på spill. Konferanse om drama, teter og demokrati;

2017-06-12 - 2017-06-13.

Sæbø, Aud Berggraf

(2017)

Hva kan drama som læringsform bidra med i undervisningen?.

PechaKucha;

2017-12-12.

Sæbø, Aud Berggraf; Songe-Møller, Anna

(2017)

Kunstpedagogisk undervisningsopplegg til "En folkefiende" av Henrik Ibsen på Rogaland Teater høsten 2017.

Kurs for lærere i ungdomsskole og videregående skoler;

2017-09-06.

Sæbø, Aud Berggraf

(2017)

Motivasjon og inspirasjon til å planlegge estetiske læringsaktivitet.

Kurs for barnehageansatte;

2017-10-03.

Sæbø, Aud Berggraf

(2017)

Oppfølging av og refleksjon over estetiske læringsaktiviteter, avd. Straen.

Prosjektet "Du er så god og jeg er så glad i deg";

2017-10-16.

Sæbø, Aud Berggraf

(2017)

Oppfølging av og refleksjon over estetiske læringsaktiviteter, avd. Sølvberget.

Prosjektet "Du er så god og jeg er så glad i deg";

2017-10-17.

Sæbø, Aud Berggraf

(2017)

Oppfølging av og refleksjon over estetiske læringsaktiviteter, avd. Valberget.

Prosjektet "Du er så god og jeg er så glad i deg";

2017-10-19.

Sæbø, Aud Berggraf; Gordon, June; Gundersen, Bente

(2017)

Prosjektpresentasjon: Du er så god og vi er så glad i deg.

Barnehagekonferanse i Stavanger;

2017-10-04.

Sæbø, Aud Berggraf

(2017)

Hvordan motivere elever til faglig innsats med drama som læringsform. I: En hyllest til kunst og kulturfagene Artikkelsamling.

s.11-15.

Songe-Møller, Anna; Sæbø, Aud Berggraf

(2017)

"En folkefiende".

Kurs i et kunstpedagogisk opplegg for lærere i skolen, ungdomstrinnet og videregående;

2017-09-06.

Sæbø, Aud Berggraf

(2017)

Process Drama for Creative Teaching to Foster Creative Competences and a Holistic Learning Outcome.

ДУХОВНІСТЬ ОСОБИСТОСТІ:методологія, теорія і практика.

ISSN 2220-6310.

Volum 78.

Hefte 3.

s.260-271.

Sæbø, Aud Berggraf; Songe-Møller, Anna

(2016)

Kunstpedagogisk undervisningsopplegg til Et dukkehjem av Henrik Ibsen på Rogaland Teater 2016.

Kurs for lærere i ungdomsskole og videregående skole;

2016-01-28.

Sæbø, Aud Berggraf

(2016)

Impro I - Enkle leker og impro øvelser for utvikling av sosial og emosjonell kompetanse.

Kurs for lærere i grunnskolen;

2016-03-15.

Sæbø, Aud Berggraf

(2016)

IMPRO II - Improvisasjons for utforsking av ulike typer bilder.

Kurs for lærere i grunnskolen;

2016-04-26.

Sæbø, Aud Berggraf

(2016)

IMPRO IV - Forumspill for utforsking av et tema.

Kurs for lærere i grunnskolen;

2016-09-13.

Sæbø, Aud Berggraf

(2016)

IMPRO III - Improvisasjon for utforsking av tekt.

Kurs for lærere i grunnskolen;

2016-11-29.

Sæbø, Aud Berggraf

(2016)

Drama, lek og estetiske læreprosesser i barnehagen.

Kurs for barnehagepersonell;

2016-04-26.

Sæbø, Aud Berggraf

(2016)

Dramapedagogisk forskning og praksis.

BA - Estetiske fag samling;

2016-08-22 - 2016-08-23.

Sæbø, Aud Berggraf

(2016)

Drama for en engasjert, elevaktiv, skapende og utbytterik læringsprosess i "Fremtidens skole".

Vaffelmøte foredrag;

2016-09-28.

Sæbø, Aud Berggraf

(2016)

Coaching meeting I for presentation at Researchers Grand Prix, Rogaland 2016.

Forskningsdagene 2016;

2016-08-24.

Sæbø, Aud Berggraf

(2016)

Coaching meeting II for presentation at Researchers Grand Prix, Rogaland 2016.

Forskningsdagene 2016;

2016-08-31.

Sæbø, Aud Berggraf

(2016)

Drama som fag og læringsform i lærereutdanningen.

Skolehistorisk årbok for Rogaland.

ISSN 0801-2520.

Volum 33.

s.78-86.

Sæbø, Aud Berggraf

(2015)

Research in Drama in Education.

Masterutdanning;

2015-01-15 - 2015-01-16.

Sæbø, Aud Berggraf

(2015)

Om forskningsprosessen og om å skrive en masteroppgave.

Masterutdanning;

2015-01-16.

Sæbø, Aud Berggraf

(2015)

What's a good friend? A Process Drama workshop.

Masterutdanning;

2015-01-16.

Sæbø, Aud Berggraf

(2015)

Malenas Dagbok - et prosessdrama forløp om mobbing.

Masterutdanning;

2015-01-15.

Sæbø, Aud Berggraf

(2015)

How to improve the questionnaire for MONEAS - Monitoring National Arts Education Systems?.

International Expert meeting for MONEAS;

2015-02-27 - 2015-02-28.

Sæbø, Aud Berggraf

(2015)

Drama, lek og estetiske læreprosesser.

Fagdag i Solvang barnehage;

2015-11-13.

Sæbø, Aud Berggraf

(2015)

Fra ide til teaterforestilling I.

Dramapedagogisk kurs ;

2015-09-22.

Sæbø, Aud Berggraf

(2015)

Fra Ide til forestilling II - Om å utvikle og fordype elevenes arbeid med en teaterforestilling.

Dramapedagogisk kurs;

2015-10-13.

Sæbø, Aud Berggraf

(2015)

Faglig kurs og veiledning for presentasjon av PhD arbeid til Forsker GrandPrix - Om å lage en god presentasjon.

Forsker Grand Prix 2015;

2015-08-24.

Sæbø, Aud Berggraf

(2015)

Om å utvikle og trene en god presentasjon av PhD arbeid til Forsker GrandPrix.

Forsker Grand Prix 2015;

2015-08-27.

Sæbø, Aud Berggraf

(2014)

A review of my experience in the Field of researching/ monitoring arts education in Norway.

International Network in Research in Arts Education (INRAE) Monitoring Arts Education seminar;

2014-02-03.

Sæbø, Aud Berggraf

(2014)

Historiske perspektiv og teoretiske modeller i nyere norsk og internasjonal drama forskning, drama i skolen og klasseromsforskning.

Master i estetiske fag samling;

2014-03-13.

Sæbø, Aud Berggraf

(2014)

How to argue for and promote arts in education.

Seminar/debate on Arts Education;

2014-03-31.

Sæbø, Aud Berggraf

(2014)

Muligheter og utfordringer i det å være gruppeleder innen det nasjonale Drama/ teater og demokrati forskningsprosjektet.

Seminar for ledergruppen i Drama/ teater og demokrati prosjektet;

2014-06-10.

Sæbø, Aud Berggraf

(2014)

Hvordan skape en god, fengende kort presentasjon av ditt forskningsarbeid?.

Forsker Grand Prix 2014;

2014-08-19.

Sæbø, Aud Berggraf

(2014)

Hva er viktigst å få med i en kort forskningspresentasjon og hvordan kan dette formidles for å fenge publikum?.

Forsker Grand Prix 2014 ;

2014-08-21.

Sæbø, Aud Berggraf; Songe-Møller, Anna

(2014)

Hamlet - et kunstpedagogisk undervisningsopplegg til skoler.

Kurs for lærere i ungdoms- og videregående skoler;

2014-08-25.

Sæbø, Aud Berggraf; Greenwood, Janinka

(2014)

Drama, Critical Literacy & Engaged Democracy - strategies for teaching Democracy and implication for teacher education.

Europeen Community of Educational Researchers (ECER) conference 2014;

2014-09-02 - 2014-09-05.

Sæbø, Aud Berggraf; Greenwood, Janinka

(2014)

Creative Capacities Needed to Implement Arts-based Approaches to Teaching and Learning and so to Forster Creativity.

Europeen Community for Educational Research (ECER) Conference 2014;

2014-09-02.

Sæbø, Aud Berggraf; Thorkelsdottir, Rannveig Björk

(2014)

Drama in Education and Democracy.

International Perspectives of Research in Arts Education - Second workshop;

2014-09-16 - 2014-09-17.

Sæbø, Aud Berggraf

(2014)

International Network for Research in Arts Education's (INRAE)Monitoring Arts Education Project.

IDEA EUROPE meeting 2014;

2014-11-14 - 2014-11-16.

Sæbø, Aud Berggraf

(2014)

Forskningsfelt og forskningsutfordringer i forskergruppen "Skole og undervisning" i det nasjonale Drama/ teater og demokrati forskningsprosjektet.

Seminar for det nasjonale Drama/ teater og demokrati prosjektet;

2014-11-27.

Sæbø, Aud Berggraf

(2013)

Dramastrategier i en inkluderende lese- og skriveprosess.

NY GIV 2013;

2013-02-12.

Sæbø, Aud Berggraf

(2013)

Dramastrategier i en inkluderende lese- og skriveprosess.

NY GIV 2013 - andre samling;

2013-02-15.

Sæbø, Aud Berggraf

(2013)

Dramastrategier i en inkluderende lese- og skriveprosess.

NY GIV 2013 - tredje samling;

2013-02-26.

Sæbø, Aud Berggraf

(2013)

Dramastrategier for lærerik lesing og muntlig trening.

Lesekonferansen 2013 God praksis;

2013-04-18 - 2013-04-19.

Sæbø, Aud Berggraf; Greenwood, Janinka

(2013)

Literacy, Creativity and Democracy: Creative Strategies for Teaching Critical Literacy.

IDEA 2013 - 8th world congress of International drama/theatre and education;

2013-07-08 - 2013-07-13.

Sæbø, Aud Berggraf; Mccammon, Laura A.; O'farrell, Larry; Heap, Brian

(2013)

Creativity is our hope (UNESCO): Theoretical models for promoting creative achivement through drama/theatre education in international context.

IDEA 2013 - 8th world congress of International drama/theatre and education;

2013-07-08 - 2013-07-13.

Sæbø, Aud Berggraf

(2013)

Å møte studentenes utfordringer.

Avspark IGIS;

2013-08-12.

Sæbø, Aud Berggraf; O'farrell, Larry; Mccammon, Laura A.; Heap, Brian

(2013)

Creative and Art based Approaches to Teaching and learning.

ECER 2013 - European Conference on Educational research 2013;

2013-09-10 - 2013-09-13.

Sæbø, Aud Berggraf; Greenwood, Janinka

(2013)

Creativity, Critical Literacy, and Engaged Democracy:Strategies for Classroom Teaching And Implications For Teacher Education.

ECER 2013 - European Conference on Educational research 2013;

2013-09-10 - 2013-09-13.

Sæbø, Aud Berggraf

(2013)

Erasmus IP: From Exercising to Exploring.

Journal of the Comenius Association.

ISSN 2033-4443.

Volum 22.

Hefte September.

s.35-37.

Sæbø, Aud Berggraf

(2013)

Research project presentation: Drama for Critical Literacy and Democracy - D4LD.

International Networking Workshop ;

2013-11-04 - 2013-11-05.

Sæbø, Aud Berggraf

(2013)

Research and Evaluation in Arts Education.

2013 World Summit on Arts Education;

2013-05-13 - 2013-05-17.

Sæbø, Aud Berggraf

(2013)

Vurdering i valgfaget Sal og scene.

Faglig kurs for ungdomsskolelærere;

2013-11-20.

Sæbø, Aud Berggraf

(2012)

Drama for muntlig trening, lesing og skriving.

Skoleringsopplegg - NY GIV ;

2012-02-13 - 2012-02-14.

Sæbø, Aud Berggraf

(2012)

Drama for muntlig trening, lesing og skriving.

Skoleringsopplegg - NY GIV;

2012-02-16 - 2012-02-17.

Sæbø, Aud Berggraf

(2012)

Drama for muntlig trening, lesing og skriving.

Skoleringsopplegg - NY GIV;

2012-02-27 - 2012-02-28.

Sæbø, Aud Berggraf

(2012)

Drama for muntlig trening, lesing og skriving.

Skoleringsopplegg - NY GIV;

2012-03-12 - 2012-03-13.

Sæbø, Aud Berggraf

(2012)

Drama for muntlig trening, lesing og skriving.

Skoleringsopplegg - NY GIV;

2012-03-15 - 2012-03-16.

Sæbø, Aud Berggraf

(2012)

Drama, estetiske læreprosesser og forskning i skolen.

Faglig samling;

2012-02-28.

Sæbø, Aud Berggraf

(2012)

Hvordan kan kunstfaglige estetiske læreprosesser skape kvalitet i opplæringen innenfor fellesskapets rammer?.

DraMuDa prosjekt Sjåk ungdomsskole;

2012-02-21.

Sæbø, Aud Berggraf

(2012)

Drama i teorifagene - lærerikt og utfordrende for både elever og lærere.

Landslaget Drama i Skolen 50 års jubileum;

2012-04-19.

Sæbø, Aud Berggraf

(2012)

Drama for å forbedre lese- og skrivekompetanse.

Landslaget Drama i Skolen 50 års jubileum;

2012-04-19.

Sæbø, Aud Berggraf; Greenwood, Janinka

(2012)

Drama, literacy and citizenship - A creative and critical approach.

International Drama in Education Research Institutt;

2012-07-10 - 2012-07-15.

Mccammon, Laura A.; O'farrell, Larry; Heap, Brian; Sæbø, Aud Berggraf

(2012)

Creativity a transformed and transforming pradigm in drama/theatre education.

International Drama in Education Research Institutt;

2012-07-10 - 2012-07-15.

Sæbø, Aud Berggraf; Greenwood, Janinka

(2012)

Literacy, Creativity and Democracy: Creative Strategies for Teaching Critical Literacy and Implications for Teacher Education.

Internasjonal forskningskonferanse ECER 2012;

2012-09-18 - 2012-09-21.

Sæbø, Aud Berggraf

(2012)

Dramapedagogisk forskning.

Samling for MA studenter;

2012-10-08.

Sæbø, Aud Berggraf

(2012)

Presentation technique seminar - how to use body, voice, room and aesthetic performance in presentation.

Presentation seminar;

2012-10-30.

Sæbø, Aud Berggraf; Greenwood, Janinka

(2011)

Creativity and Literacy: The Need for Knowledge and Artistery in teacher Education.

Urban Education;

2011-09-13 - 2011-09-16.

O'farrell, Larry; Mccammon, Laura A.; Heap, Brian; Sæbø, Aud Berggraf

(2011)

Working from Inside and Outside the Student: How drama/Theatre Teachers Can Promote Creative Achievment.

Lakeside Reflections;

2011-07-27 - 2011-07-31.

Bowell, Pamela; Heap, Brian; Sæbø, Aud Berggraf

(2011)

Drama and Inclusive Education: Who's Perspective Counts?.

Lakeside Reflections;

2011-07-27 - 2011-07-31.

Sæbø, Aud Berggraf

(2011)

How to improve students' reading and writing competencies through drama and aesthetic learning processes?.

Skriv! Les! Nordisk konferanse 2011;

2011-05-30 - 2011-06-02.

Sæbø, Aud Berggraf

(2011)

How to stimulate comparative research and cooperation between researchers and practitioners?.

International Monitoring and Comparative Research in Arts Education;

2011-05-25 - 2011-05-27.

Sæbø, Aud Berggraf

(2011)

Hvordan kan drama og estetiske læreprosesser skape kvalitet i opplæringen innenfor fellesskapets rammer?.

Drama i Lærerutdanning;

2011-05-11.

Sæbø, Aud Berggraf

(2011)

Drama og elevaktiv læring. Presentasjon av en studie av hvordan drama svarer på undervisnings- og læringsprosessens didaktiske utfordringer.

Drama i Akademien;

2011-05-13 - 2011-05-14.

Sæbø, Aud Berggraf

(2011)

Hvordan kan drama bidra til å skape meningsfulle læreprosesser som øker læringsutbyttet for alle elever i dagens skole?.

PES konferansen;

2011-05-04 - 2011-05-05.

Sæbø, Aud Berggraf

(2011)

Drama and inclusive education.

Drama - Same Difference;

2011-04-11 - 2011-04-14.

Sæbø, Aud Berggraf

(2011)

Kjerringa mot strømmen - et utforskende dramaopplegg for grunnskolen.

DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift.

ISSN 0332-5296.

Volum 48.

Hefte 3.

s.19-21.

Sæbø, Aud Berggraf

(2011)

Hvordan nyskape forestillingen Ikke Tøft Å Være Død med et nytt team?.

Faglig samling ;

2011-11-23.

Sæbø, Aud Berggraf

(2011)

What is a good friend? A workshop to demonstrate how to structure an aesthetic and democratic learning process.

International FLISS workshop;

2011-10-11.

Sæbø, Aud Berggraf

(2011)

Om drama og elevaktiv læring i estetiske læreprosesser.

Solakonferansen for nyutdannede lærere;

2011-04-04.

Sæbø, Aud Berggraf

(2011)

Om drama i undervisningen, dramafagets læringspotensial og dramafaglig forskning.

Drama og samfunn;

2011-02-09.

Sæbø, Aud Berggraf; Byrkjeland, Hallgjerd

(2011)

Haugtussa. Hvordan forberede elevene til forestillingen Haugtussa?.

Kurssamling;

2011-01-26.

Sæbø, Aud Berggraf

(2011)

Drama, læring og forskning.

Kurssamling;

2011-01-25.

Sæbø, Aud Berggraf

(2011)

Peer Gynt. Kunstpedagogisk undervisningsopplegg.

Kurs for lærere;

2011-08-30.

Sæbø, Aud Berggraf; Byrkjeland, Hallgjerd

(2011)

Haugtussa workshop for lærere.

Kurs for lærere;

2011-01-27.

Sæbø, Aud Berggraf

(2011)

Hva kjennetegner skapende dramafaglige prosesser? Dramafaglig workshop.

PES konferansen;

2011-05-04 - 2011-05-05.

Lyngstad, Mette Bøe; Sæbø, Aud Berggraf

(2011)

Drama mot mobbing.

Bergens Tidende.

ISSN 0804-8983.

Volum 144.

Hefte 351.

s.27-27.

Espeland, Einar; Sæbø, Aud Berggraf

(2011)

Elevenes muligheter til å arbeide med teater og drama i skolen.

Sæbø, Aud Berggraf

(2010)

Drama og leseopplæring.

utenTitteltekst;

2010-01-12.

Sæbø, Aud Berggraf

(2010)

Hvorfor og hvordan aktivisere den lærende for å utvikle forståelse og refleksjon i trafikkopplæringen?.

Trygg Trafikk seminar;

2010-01-26.

Sæbø, Aud Berggraf

(2010)

Drama - en inkluderende læringsform.

Spesialpedagogikk.

ISSN 0332-8457.

Volum 75.

Hefte 5.

s.5-10.

Greenwood, Janinka; Sæbø, Aud Berggraf

(2010)

Review of PRAXIS series.

Educational Action Research.

ISSN 0965-0792.

Volum 18.

Hefte 3.

s.401-411.

Sæbø, Aud Berggraf; Greenwood, Janinka

(2010)

Creativity And Basic Skills: Competing or Complementary Agendas In Initial Teacher Education?.

ECER 2010 European Conference on Educational Research;

2010-08-25 - 2010-08-27.

Sæbø, Aud Berggraf

(2010)

Initial Teacher Education And Art Based Creative learning Approaches.

ECER 2010 European Conference on Educational Research;

2010-08-25 - 2010-08-27.

McCammon, Laura A.; O'Farrell, Larry; Sæbø, Aud Berggraf

(2010)

Developing Creative Capacities: What Do Teachers Do?.

IDEA - International Drama and Education Association Congress;

2010-07-17 - 2010-07-25.

Sæbø, Aud Berggraf

(2010)

Hvordan kan estetiske læreprosesser og drama skape kvalitet i faglig arbeid?.

Engasjement og kvalitet i opplæringen/ Engagement and Quality in Education;

2010-04-19.

Sæbø, Aud Berggraf

(2010)

Hvordan kan drama og estetiske læreprosesser skape engasjement og kvalitet i opplæringen?.

Fagmøte for praksislærere;

2010-04-28.

Sæbø, Aud Berggraf

(2010)

Drama - en inkluderende og engasjerende undervisnings- og læringsform.

Engasjement og kvalitet i opplæringen/ Engagement and Quality in Education;

2010-04-19.

Sæbø, Aud Berggraf

(2010)

Hva sier forskningen om betydningen av drama og estetiske læreprosesser i opplæringen?.

Engasjement og kvalitet i opplæringen/ Engagement and Quality in Education;

2010-04-19.

Sæbø, Aud Berggraf

(2010)

Estetiske læreprosesser. Om å gjøre elevene til deltakere i egen læreprosess.

Samling for nyutdannede lærere;

2010-04-14.

Sæbø, Aud Berggraf

(2010)

Estetiske læreprosesser. Om å gjøre elevene til deltakere i egen læreprosess.

Samling for nyutdannede lærere i Stavanger kommune;

2010-04-15.

Sæbø, Aud Berggraf

(2010)

Hvordan kan drama stimulere lesing og utvikle leseforståelse?.

Faglig samling for praksislærere;

2010-04-28.

Sæbø, Aud Berggraf

(2010)

Inspirasjon i skolen.

Hva er den gode lærer? Konferanse om kreative læringsformer i skole og utdanning.;

2010-04-09 - 2010-04-19.

Sæbø, Aud Berggraf

(2010)

Veien videre med de estetiske læreprosessene i fokus.

Gylne øyeblikk kan flytte fjell. Barnehage og skole som kunst- og kulturarena;

2010-10-12.

Sæbø, Aud Berggraf

(2010)

Forskning og utvikling i grunnskolen.

Forskning og utvikling i grunnskolen. Nasjonal konferanse om drama i skolen.;

2010-10-19 - 2010-10-20.

Bowell, Pamela; Heap, Brian; Sæbø, Aud Berggraf

(2010)

Drama - veien til inkluderende undervisning/ Drama - the portal to inklusive education.

Drama og inkluderende læring;

2010-10-29 - 2010-10-30.

Sæbø, Aud Berggraf

(2010)

Drama, kreativitet og estetiske læreprosesser.

Forskning om utdanning 2010.;

2010-11-08.

Sæbø, Aud Berggraf

(2010)

Drama for læring!.

utenTitteltekst;

2010-10-28.

Sæbø, Aud Berggraf

(2010)

Hvordan kan drama som læringsplattform ivareta en inkluderende og differensiert undervisning?.

UiS Åpen fagdag;

2010-11-24.

Sæbø, Aud Berggraf

(2010)

Hvordan kan drama som læringsform ivareta Kunnskapsløftets målformuleringer om elevaktive, kreative og estetiske læreprosesser i faglig arbeid?.

Skriftspråkstimulerende lek og improvisasjon i klasserommet;

2010-11-23.

Sæbø, Aud Berggraf

(2009)

Om estetiske læreprosesser i skolens arbeid.

Nordisk Nettverkskonferanse;

2009-03-04 - 2009-03-05.

Sæbø, Aud Berggraf

(2009)

Drama og elevaktiv læring i skolens teorifag.

utenTitteltekst;

2009-02-06.

Sæbø, Aud Berggraf

(2009)

Improvisert spill og prosessdrama i skolens teoriundervsining.

Drama, kreativitet og estetiske læreprosesser;

2009-03-03.

Sæbø, Aud Berggraf

(2009)

Drama som elevaktiv læring.

Sæbø, Aud Berggraf

(2009)

Drama og improvisert spill med utgangspunkt i tekst.

utenTitteltekst;

2009-03-03.

Sæbø, Aud Berggraf

(2009)

Estetiske læreprosesser og undervisningens kvalitet.

Nordisk nettverkskonferanse;

2009-03-05.

Sæbø, Aud Berggraf

(2009)

Muligheter og utfordringer for kunstfagene i opplæringen Possibilities and Challenges for the Arts in Education.

Sæbø, Aud Berggraf; O'Farrell, Larry

(2009)

It helps to bring a creative mind: Creativity and the teaching of drama/theatre.

Theater mit mir? Drama in Education for Children and adolescents at risk;

2009-05-07 - 2009-05-10.

Sæbø, Aud Berggraf

(2009)

Hvilket skjerf skal jeg bruke? Om drama og estetiske læreprosesser for å utvikle leseforståelse.

Bedre Skole.

ISSN 0802-183X.

Hefte 2.

s.58-62.

Sæbø, Aud Berggraf

(2009)

Drama for å utforske det å være ungdom i trafikken.

utenTitteltekst;

2009-06-03.

Sæbø, Aud Berggraf; McCammon, Laura A.

(2009)

Researchers without borders: Possibilities and challenges of an international drama/theatre network.

The 6th International Drama in Education research Institute;

2009-07-14 - 2009-07-19.

Sæbø, Aud Berggraf; McCammon, Laura A.; O'Farrell, Larry; Heap, Brian

(2009)

Finding the "open door": Understanding creativity.

The 6th International Drama in Education research Institute;

2009-07-14 - 2009-07-19.

Sæbø, Aud Berggraf

(2009)

How does drama respond to concepts of knowledge and learning?.

The 6th International Drama in Education research Institute;

2009-07-14 - 2009-07-19.

Sæbø, Aud Berggraf

(2009)

Drama and theories on knowledge and learning.

The 6th Drama Boreale Conference;

2009-08-05 - 2009-08-09.

Sæbø, Aud Berggraf; Greenwood, Janinka

(2009)

Bringing the textbook to life: using creative group processes in the classroom.

ECER 2009: European Conference on Educational Research;

2009-09-28 - 2009-09-30.

Sæbø, Aud Berggraf

(2009)

Research in Drama in Education - Norway.

World Alliance for Art in Education Summit 2009;

2009-10-30 - 2009-11-02.

Sæbø, Aud Berggraf

(2009)

Drama/Theatre in Education in Norway.

International Drama and Education Europe meeting;

2009-11-12 - 2009-11-15.

Sæbø, Aud Berggraf

(2009)

Teachers needed core knowledge for success when integrating drama in education.

International Drama and Education Europe meeting;

2009-11-12 - 2009-11-15.

Sæbø, Aud Berggraf

(2009)

Drama og positv trafikkatferd.

Ungdom og trafikk;

2009-11-18.

Sæbø, Aud Berggraf

(2009)

Drama og positv trafikkatferd.

Ungdom og trafikk;

2009-11-19.

Sæbø, Aud Berggraf

(2009)

Hvordan kan drama stimulere lesing og utvikle leseforståelse?.

Åpen fagdag;

2009-11-25.

Sæbø, Aud Berggraf

(2008)

Estetiske læreprosesser og ny lærerutdanning.

Estetisk kompetanse i en ny lærerutdanning;

2008-01-16.

Sæbø, Aud Berggraf

(2008)

Estetiske læreprosesser - veien til "forrektige" læring.

Samspillkonferansen 2008;

2008-01-30 - 2008-01-31.

Sæbø, Aud Berggraf

(2008)

Estetiske læreprosesser - veien til fordypet og varig læring.

Skapende læring konferanse 2008;

2008-03-31 - 2008-04-01.

Sæbø, Aud Berggraf; McCammon, Laura A.; O'Farrell, Larry; Heap, Brian

(2008)

What is the Relationship between Creative Achievement and the Development of Mind, Body and Spirit in Young People?: Preliminary Results from International Case Studies in Drama/Theatre Education.

National Drama International Conference 2008 Drama - mind, body & spirit;

2008-04-08 - 2008-04-11.

Sæbø, Aud Berggraf; McCammon, Laura A.; O'Farrell, Larry; Heap, Brian

(2008)

Teaching and Learning for creative achievement: What do drama/theatre teachers perceive?.

?.

Volum 24.

Hefte 1.

s.61-88.

Sæbø, Aud Berggraf; McCammon, Laura A.; O'Farrell, Larry; Heap, Brian

(2008)

What is creativity and how can we teach it: A preliminary reflection from an international study.

?.

Volum 18.

Hefte 3.

s.21-29.

McCammon, Laura A.; O'Farrell, Larry; Sæbø, Aud Berggraf; Heap, Brian

(2008)

Teaching and Assessing creative achievment: Perspectives from classrooms.

American Alliance for Theatre & Education Conference;

2008-07-23 - 2008-07-26.

McCammon, Laura A.; O'Farrell, Larry; Sæbø, Aud Berggraf; Heap, Brian

(2008)

Teachers' perceptions of creative teaching and teaching for creativity: Priliminary results of an international research project.

6th Hawaii International Conference on Arts and HUmanities;

2008-01-11 - 2008-01-14.

Sæbø, Aud Berggraf

(2008)

Estetiske læreprosesser - et bidrag til å forbedre undervisnings- og læringskvaliteten i teorifagene?.

FoU i praksis;

2008-04-17 - 2008-04-18.

Sæbø, Aud Berggraf

(2008)

How does drama respond to concepts of knowledge and learning?.

18th EECERA Annual Conference: Reconsidering the Basics in Early Childhood Education;

2008-09-03 - 2008-09-06.

Sæbø, Aud Berggraf

(2008)

PÅ VEG - Drama og kreative estetiske læreprosesser som metode i trafikk prosjekt.

Faglig samling for lærere i PÅ VEG prosjektet 2007/2008;

2008-01-08.

Sæbø, Aud Berggraf

(2008)

Kreativ elevaktiv læring og drama som grunnlag for holdningsskapende mot rus og trafikkulykker ved egen videregående skole.

Trygg Trafikk - Ungdom, rus og trafikk;

2008-02-12.

Sæbø, Aud Berggraf

(2008)

Betydningen av strukturerte estetiske læreprosesser for å skape kvalitet i undervisnings- og læringsprosessen innenfor fellesskapets rammer.

Prosjektsamling i Veiledning av nyutdannede lærere;

2008-04-16.

Sæbø, Aud Berggraf; O'Farrell, Larry; Greenwood, Janinka

(2008)

Creativity in drama/theatre education profiled in the context of the themes of the summit: water, home, identity and employment.

WAAE Worlds Creative Summit 2008;

2008-06-05 - 2008-06-08.

Sæbø, Aud Berggraf; Darras, Bernard; Cohen Evron, Nurit; Bresler, Liora; Fung, Victor; Pascoe, Robin

(2008)

Potentials for research in the Arts to reach WAAE goals and objectives.

WAAE Worlds Creative Summit 2008;

2008-06-05 - 2008-06-08.

Sæbø, Aud Berggraf

(2008)

Drama og læring.

Spesialpedagogikk.

ISSN 0332-8457.

Volum 73.

Hefte 8.

s.32-37.

Sæbø, Aud Berggraf

(2008)

Estetiske læreprosesser - et møtested for mangfoldet.

Mangfoldkonferansen 2008;

2008-11-06 - 2008-11-07.

Sæbø, Aud Berggraf

(2008)

Drama, elevaktiv læring og estetiske læreprosesser.

utenTitteltekst;

2008-11-26.

Sæbø, Aud Berggraf

(2008)

Drama og elevaktiv læring i holdningsskapende arbeid om ungdom, rus og trafikk.

utenTitteltekst;

2008-11-24.

Sæbø, Aud Berggraf

(2008)

Drama og elevaktiv læring i holdningsskapende arbeid om ungdom, rus og trafikk.

utenTitteltekst;

2008-11-25.

Sæbø, Aud Berggraf; McCammon, Laura A.; Heap, Brian; O'Farrell, Larry

(2007)

Understanding creativity in arts education: A multinational exploration.

The Arts in Society Conference;

2007-02-23 - 2007-02-25.

Sæbø, Aud Berggraf; McCammon, Laura A.; O'Farrell, Larry

(2007)

Creative teaching and teaching for creativity Kreativno poducavanje - Ucenje o kreativnosti (Bosnisk).

?.

Volum 9.

Hefte 33-34.

s.80-93.

Sæbø, Aud Berggraf

(2007)

The Power of Drama in Education - Who Sees the Power? Snaga drame u obrazovanju - tko vidi snagu?.

?.

Volum 9.

Hefte 33-34.

s.66-69.

Sæbø, Aud Berggraf

(2007)

Playing with the Challenging Word/World of IBSEN to Help us Survive the Problems of Today Igranja sa izazovnim rijecima/svijetom IBSENA koji nam pomaze prezivjeti probleme dadasnjice.

?.

Volum 9.

Hefte 33-34.

s.118-123.

Sæbø, Aud Berggraf; McCammon, Laura A.; O'Farrell, Larry

(2007)

Exploring teaching creativity and creative teaching: The first step in an international research project.

?.

Hefte 7.

s.8-18.

Sæbø, Aud Berggraf; McCammon, Laura A.; O'Farrell, Larry

(2007)

Creative Teaching - Teaching Creativity.

?.

Volum 53.

Hefte 1&2.

s.205-215.

McCammon, Laura A.; O'Farrell, Larry; Sæbø, Aud Berggraf; Heap, Brian

(2007)

"Creativity is our hope": A multinational exploration of teaching for creativity and creative teaching in drama/theatre education.

The American Educational Research Association conference;

2007-04-09 - 2007-04-13.

Sæbø, Aud Berggraf; McCammon, Laura A.; O'Farrell, Larry; Heap, Brian

(2007)

Demystifying creativity: Progress in an international exploration of creativity in drama/theatre education.

The 6th World Congress of the International Drama/Theatre Education Association;

2007-07-16 - 2007-07-22.

Sæbø, Aud Berggraf

(2007)

Exploring the challenging world & word of IBSENs script plays to help us survive the problems of today.

6th World Congress of the International Drama/Theatre and Education Association, IDEA;

2007-07-16 - 2007-07-22.

Sæbø, Aud Berggraf; McCammon, Laura A.; O'Farrell, Larry; Chan Yuk-lan, Phoebe; Lin, Mei-Chun

(2007)

Educating Local Teachers for Drama/Theatre: What are the Relevant Choices from Global Practice?.

6th World Congress of the International Drama/Theatre and Education Association, IDEA;

2007-07-16 - 2007-07-22.

Sæbø, Aud Berggraf

(2007)

Creativity and arts integration in education.

World Creative Summit;

2007-07-23 - 2007-07-25.

Sæbø, Aud Berggraf

(2007)

PÅ VEG - om drama og kreative estetiske læreprosesser i trafikk prosjekt.

Faglig samling for lærere i PÅ VEG prosjektet 2007/2008;

2007-10-18.

Sæbø, Aud Berggraf

(2007)

PÅ VEG - Drama og estetiske læreprosesser som metode i trafikk prosjekt.

Faglig samling for lærere i PÅ VEG prosjektet 2006/2007;

2007-01-09.

Sæbø, Aud Berggraf

(2007)

Drama og trafikk i ungdomsskolen.

utenTitteltekst;

2007-05-04.

Sæbø, Aud Berggraf; Songe-Møller, Anna S.

(2007)

Ibsen og Holberg i Skolen - et møte med dramatikk, drama og estetiske læringsformer.

Åpen fagdag;

2007-11-28.

Sæbø, Aud Berggraf; McCammon, Laura A.; O'Farrell, Larry; Heap, Brian

(2007)

Creativity in Drama/Theatre Education: A Report on an International Survey of Drama/Theater teachers.

Creativity Education through the Arts: Goals, methodology and Impact. An Interactive Web-cast Symposium;

2007-11-10 - 2007-11-11.

Sæbø, Aud Berggraf; Luce-Kapler, Rebecca; Stathopoulis, Theodora; Wilson, Michael; Elster, Angela

(2007)

Live web-cast of panel discussion: Creativity Education through the Arts.

McCammon, Laura A.; O'Farrell, Larry; Sæbø, Aud Berggraf; Heap, Brian

(2007)

Creativity: Spawning new horizons with a timeless concept.

American Alliance for Theatre & Education Conference;

2007-07-31 - 2007-08-05.

Sæbø, Aud Berggraf; McCammon, Laura A.; O'Farrell, Larry

(2006)

Creativity in Education.

Power of Drama - The 8th International BHD Conference;

2006-05-23 - 2006-05-25.

Sæbø, Aud Berggraf

(2006)

The Power of Drama - who sees the Power?.

Power of Drama - The 8th International BHD Conference;

2006-05-23 - 2006-05-25.

Sæbø, Aud Berggraf

(2006)

Playing with the Challenging word/world of Ibsen to help us survive the problems of today.

Power of Drama - The 8th International BHD Conference;

2006-05-23 - 2006-05-25.

Sæbø, Aud Berggraf

(2006)

Creativity in Education - The Potencial of Creative Aesthetic Teaching and Learning Forms in Education.

The Fifth Nordic Drama Boreale Conference;

2006-07-31 - 2006-08-04.

Sæbø, Aud Berggraf

(2006)

Elevaktiv læring og drama - dramafagets potensial i møte med undervisningens didaktiske utfordringer.

The Fifth Nordic Drama Boreale Conference;

2006-07-31 - 2006-08-04.

Sæbø, Aud Berggraf

(2006)

Metodiske problemstillinger i klasseromsforskning.

The Fifth Nordic Drama Boreale Conference;

2006-07-31 - 2006-08-04.

Sæbø, Aud Berggraf

(2006)

Læringsformer i allmennlærerutdanningen.

Fagmøte for Institutt for Allmennlærerutdanning og Spesialpedagogikk, UiS;

2006-01-10.

Sæbø, Aud Berggraf

(2006)

PÅ VEG: Hvordan arbeide for å produsere en teaterforestilling med elevene?.

PÅ VEG - Faglig samling for lærere på 8 klassetrinn i Karmøy;

2006-01-18.

Sæbø, Aud Berggraf

(2006)

Hvordan kan elever og lærere arbeide holdningsskapende mot rus og trafikkulykker ved egen videregående skole.

Ungdom, rus og trafikk;

2006-11-15.

Sæbø, Aud Berggraf

(2006)

Hvordan kan elever og lærere arbeide holdningsskapende mot rus og trafikkulykker ved egen videregående skole.

Trygg Trafikk - Ungdom, rus og trafikk;

2006-11-16.

Sæbø, Aud Berggraf

(2006)

Videreutvikling av forestillingen IKKE TØFT Å VÆRE DØD.

Faglig samling for Trygg Trafikk - ikke tøft å være død - Rogaland;

2006-09-22.

Sæbø, Aud Berggraf

(2006)

Videreutvikling av forestillingene "Kampen for livet".

Faglig samling for Trygg Trafikk - Kampen for livet/ videregående skole;

2006-10-16 - 2006-10-17.

Sæbø, Aud Berggraf

(2006)

Hvordan kan drama som undervisnings- og læringsform i grunnskolen bidra til å skape en god læringsprosess og et godt læringsmiljø for elevene?.

Forum for førskolepedagogisk forskning;

2006-09-18.

Sæbø, Aud Berggraf

(2006)

Elever aksjonerer for faglig likestilling.

?.

Hefte 2.

Sæbø, Aud Berggraf

(2006)

Ivaretar dagens dramaundervisning elevenes helse bedre enn elevenes læring?.

?.

Hefte 2.

Sæbø, Aud Berggraf

(2006)

Ibsens rollefigurer og etikkbegrepet.

Forskningsdagene: Ibsens rollefigurer og etikkbegrepet -;

2006-09-26.

Sæbø, Aud Berggraf; McCammon, Laura A.

(2006)

Creativity in Education - teaching creativity.

The Fifth International Idieri: Returning the Gaze - Reclaiming the Voice;

2006-07-13 - 2006-07-18.

Sæbø, Aud Berggraf

(2006)

Elevaktiv læring og drama som grunnlag for holdningsskapende mot rus og trafikkulykker ved egen videregående skole.

Trygg Trafikk - Ungdom, rus og trafikk;

2006-02-08.

Sæbø, Aud Berggraf

(2006)

Elevaktiv læring og drama som grunnlag for holdningsskapende mot rus og trafikkulykker ved egen videregående skole.

Trygg Trafikk - Ungdom, rus og trafikk;

2006-02-07.

Sæbø, Aud Berggraf

(2006)

Elevaktiv læring og drama.

?.

Hefte Juni.

Sæbø, Aud Berggraf; Lyngstad, Mette Bøe; Lyngstad, Mette Bøe

(2005)

Kunnskapsløftet i lys av elevenes erfaringer med drama.

Lærerutdanning og praksis;

2005-11-10.

Sæbø, Aud Berggraf

(2005)

Læringsformer i allmennlærerutdanningen.

FoU i praksis 2005;

2005-04-28 - 2005-04-29.

Sæbø, Aud Berggraf

(2005)

Undervisnings- og læringsformer i allmennlærerutdanningen.

Forskningskveld ved Høgskolen i Bergen, avd. lærerutdanning;

2005-11-10.

Sæbø, Aud Berggraf

(2005)

Drama in the classroom: How are students possibilities and teachers challenges related to each other?.

The 5th International Conference of Researching Drama and Theatre in Education;

2005-04-12 - 2005-04-16.

Sæbø, Aud Berggraf

(2005)

Why do students experience a great learning outcome, when teachers are very reluctant doing drama in the classroom?.

The 5th International Conference of Researching Drama and Theatre in Education;

2005-04-12 - 2005-04-16.

Sæbø, Aud Berggraf; McCammon, Laura A.; Greenwood, Janinka; Materego, Ghonche

(2005)

Drama and Theatre as a Tool for the Teaching and Learning Process.

IX CONGRESO NATIONAL DE EDUCADORES - UPC;

2005-08-02 - 2005-08-04.

Sæbø, Aud Berggraf; Galvan, Liliana; Karpinnen, Tintti

(2005)

"Sin Palabres" "Taushetens teater".

utenTitteltekst;

2005-08-02 - 2005-08-04.

Sæbø, Aud Berggraf

(2005)

Kunnskapsløftet og Kultur for læring - nye utfordringr for det dramafaglige nettverket.

Nettverksamling i drama/teater 2005;

2005-11-02 - 2005-11-04.

Sæbø, Aud Berggraf; Vang, Britt-Mona

(2005)

PÅ VEG DRAMA - opplegg 8 klasse.

Sæbø, Aud Berggraf

(2005)

PÅ VEG - Kompetanseheving for lærere.

Faglig samling for "PÅ VEG" lærere Karmøy kommune;

2005-11-08.

Sæbø, Aud Berggraf

(2005)

Hvordan videreføre erfaringene til nye aktøere i IKKE TØFT Å VÆRE DØD?.

faglig samling for IKKE TØFT teamene i Oppland kommune;

2005-11-29 - 2005-11-30.

Sæbø, Aud Berggraf; Lyngstad, Mette Bøe; Lyngstad, Mette Bøe

(2004)

Lærernes praksis i lys av elevenes erfaringer.

FoU i Praksis;

2004-04-26.

Sæbø, Aud Berggraf

(2004)

Drama in the classroom - teachers' challenges and students possibilities.

The first CSP Conference in the Study of Professions: Professionalism, Trust and Competence;

2004-06-17.

Sæbø, Aud Berggraf

(2004)

Drama - teaching challenges and students possibilities.

IDEA 2004, the 5th World Congress of Drama/Theatre and Education;

2004-07-02 - 2004-07-08.

Sæbø, Aud Berggraf

(2004)

"The secret of the sealskin".

IDEA 2004, the 5th World Congress of Drama/Theatre and Education;

2004-07-02 - 2004-07-08.

Sæbø, Aud Berggraf

(2004)

Kulturell basiskompetanse - på blåtur?.

Blå bevegelser. Nasjonal konferanse om kulturell kompetanse i skolen.;

2004-09-24 - 2004-09-25.

Sæbø, Aud Berggraf

(2004)

Hvilke utfordringer står Fellesrådet for kunstfagene i skolen ovenfor i forbindelse med St.meld.nr.32 2003-2004 Kultur for læring og de kommende læreplanrevisjoner?.

Blå bevegelser. Nasjonal konferanse om kulturell kompetanse i skolen.;

2004-09-24 - 2004-09-25.

Sæbø, Aud Berggraf

(2004)

Drama og klasseromsforskning - ulike metoders muligheter og utfordringer.

Slik tenåringene ser det - liv og læring i den videregående skole;

2004-12-13 - 2004-12-14.

Sæbø, Aud Berggraf

(2004)

Drama som læringsform i holdningsskapende arbeid.

Ungdom, rus og trafikk;

2004-11-09.

Sæbø, Aud Berggraf

(2004)

Hvordan bruke drama som læringsform i holdningsskapende arbeid?.

Ungdom, rus og trafikk;

2004-11-10.

Sæbø, Aud Berggraf

(2004)

Morgendagens triste skole.

Stavanger Aftenblad.

ISSN 0804-8991.

Sæbø, Aud Berggraf

(2004)

Innføring i nye metoder nye "Ikke tøft å være død".

faglig drøftings- og arbeidsmøte for nye "Ikke tøft og være død";

2004-08-25 - 2004-08-26.

Sæbø, Aud Berggraf; Lyngstad, Mette Bøe; Lyngstad, Mette Bøe

(2003)

Evaluering av drama i L97 og i lærernes praksis.

Sluttkonferansen for Evaluering av R97: HVA FANT VI?;

2003-05-26 - 2003-05-27.

Sæbø, Aud Berggraf; Lyngstad, Mette Bøe; Lyngstad, Mette Bøe

(2003)

Å late som du er en annen, men det kan være vanskelig å finne ut hva en skal si og masse sånt: presentasjon av resultat.

L97 med plass til kunstfagene? Evaluering av kunstfagene i L97. Utvikling av den kulturelle skolesekken.;

2003-10-31.

Sæbø, Aud Berggraf

(2003)

Drama som fagområde og metode i utvikling av sosial kompetanse.

utenTitteltekst;

2003-09-16.

Sæbø, Aud Berggraf

(2003)

Hvordan kvalitetssikre forestilingen "Ikke tøft..." i fylkene - dramaturgi og regi av forestillingen.

fagmøte for videreutvikling av "Ikke tøft å være død";

2003-09-11.

Sæbø, Aud Berggraf

(2003)

Ikke tøft å være død - scenario og hovedpunkt i forestillingen.

Rogaland Trygg Trafikk fagmøte for deltaker i "Ikke tøft å være død";

2003-12-05.

Lyngstad, Mette Bøe; Lyngstad, Mette Bøe; Sæbø, Aud Berggraf

(2002)

Drama i grunnskolens praksis - fra spørreundersøkelse til klasseromsforskning?.

FoU i Praksis. Konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning.;

2002-11-28 - 2002-11-29.

Sæbø, Aud Berggraf

(2002)

Evaluating Drama in L97 Evaluering av Drama i L97.

Researching Drama and Theatre in Education;

2002-04-09 - 2002-04-13.

Sæbø, Aud Berggraf

(2002)

Evaluering av drama i L97: Drama i undervisningen - muligheter og utfordringer ved klasseromsforskning.

Current Issues in Classroom Reasearch: Practices, Praises and Perspectives;

2002-05-22 - 2002-05-24.

Sæbø, Aud Berggraf

(2002)

Hvordan arbeide faglig og politisk for å utvikle drama i undervisningen?.

Drama og teaterkonferansen 2002, Dansk Dramalærerforening;

2002-05-31 - 2002-06-01.

Sæbø, Aud Berggraf

(2002)

Holdningsskapende arbeid i videregående skole.

"Ungdom, rus og trafikk" Trygg Trafikk seminar for videregående skole;

2002-02-05 - 2002-02-07.

Sæbø, Aud Berggraf

(2002)

Elevaktiv læring - dramafagets pedagogiske potensial i møte med undervisningens fagdidaktiske utfordringer.

Ungdom, teater og kulturproduksjon;

2002-09-19 - 2002-09-20.

Sæbø, Aud Berggraf

(2002)

Bruk av rollefigur og fortelling i rolle i museumsarbeid.

Drama i museumsformidling;

2002-11-04 - 2002-11-06.

Sæbø, Aud Berggraf

(2002)

Elevaktiv læring og drama i holdningsskapende arbeid.

Trygg Trafikk konferansen for videregående skole: Ungdom, rus og trafikk;

2002-11-20 - 2002-11-21.

Sæbø, Aud Berggraf

(2001)

Drama og konfliktløsning.

utenTitteltekst;

Sæbø, Aud Berggraf

(2001)

Drama som metode ved undervisning av voksne.

utenTitteltekst;

Sæbø, Aud Berggraf

(2001)

Kommunikasjon og samhandlig - foredrag med praktiske øvelser.

utenTitteltekst;

Sæbø, Aud Berggraf

(2001)

Presentasjonsteknikk, kommunikasjon og formidling.

utenTitteltekst;

Sæbø, Aud Berggraf

(2001)

Kroppslig kommunikasjon, samspill og improvisasjon i arbeid med multifunksjonshemmede elever.

utenTitteltekst;

Sæbø, Aud Berggraf

(2001)

Enkle psykodramateknikker.

Fylkeskonferanse for Landslaget Drama i skolen;

Sæbø, Aud Berggraf

(2001)

Klassemiljø og konfliktløsning.

utenTitteltekst;

Sæbø, Aud Berggraf

(2001)

Hvordan tilrettelegge en engasjerende, elevaktiv trafikkundervisning i klasserommet?.

Trafikksikkerhetskonferansen 2000 for Sør - Trøndelag;

Sæbø, Aud Berggraf

(2001)

Kunstfag og matematikk - et utfordrende samarbeid.

Riv ned gjerdene! en konferanse om kunstfag og matematikk;

Sæbø, Aud Berggraf

(2001)

Konfliktløsning og psykodrama.

utenTitteltekst;

Sæbø, Aud Berggraf

(2001)

Ikke tøft å være død.. - Veiledning, motivering og teambuilding.

utenTitteltekst;

Sæbø, Aud Berggraf; Bekkevold, Grethe

(2001)

KRL- faget: et møte mellom fortellingen, bildende kunst og drama.

utenTitteltekst;

Sæbø, Aud Berggraf

(2001)

Drama som metode i holdningsskapende trafikkarbeid - muligheter og utfordringer.

utenTitteltekst;

Sæbø, Aud Berggraf

(2001)

Ungdom, psykisk helse og livsmot. Kommunikasjonøvelser og drama.

utenTitteltekst;

Sæbø, Aud Berggraf

(2001)

Fornyelse og metodeutprøving omkring "Ikke tøft å være død...".

Trygg Trafikks fellessamling 2000;

Sæbø, Aud Berggraf

(2001)

Hvordan takle hverdagens små og store utfordringer?.

utenTitteltekst;

Sæbø, Aud Berggraf

(2001)

JEPPE på BERGET. Presentasjon av kunstpedagogisk undervisningsopplegg. Teater i klasserommet.

utenTitteltekst;

Sæbø, Aud Berggraf; OFarrell, Larry; OToole, John; Karppinen, Tintti; Pascoe, Robin; van Bakelen, Maria P.

(2001)

Secondary School Drama/Theatre Curriculum: An International perspective.

American Alliance for Theatre and Education Conference 2000;

Sæbø, Aud Berggraf

(2001)

I hvilken grad og hvordan er drama som fagområde og metode en del av innholdet og arbeidsmåtene i den nye grunnskolen? Presentasjon av forskningsprosjektet.

NFR:Program for evaluering av L97. Forskningskonferansen 2000.;

Sæbø, Aud Berggraf

(2001)

Drama & Theatre pedagogy - summing up.

3rd Nordic Conference Boreale: Drama & theatre pedagogy;

Sæbø, Aud Berggraf

(2001)

Fra Nettverk Drama 2000 til IDEA 2001.

Nettverkskonferansen i Drama 2000;

Sæbø, Aud Berggraf

(2001)

Snart drama i Bergen.

Sæbø, Aud Berggraf

(2001)

Alt var topp.

Sæbø, Aud Berggraf

(2001)

"Ikke tøft å være død" - veiledning, motivering og teambuilding.

Trygg Trafikk Rogaland;

2001-09-20.

Sæbø, Aud Berggraf

(2001)

"Ikke tøft å være død" - bruk av drama i for- og etterarbeidet.

Trygg Trafikk Rogaland samling for ungdomsskolelærere;

2001-11-27.

Sæbø, Aud Berggraf

(2001)

"Ikke tøft å være død" - bruk av drama i for- og etterarbeidet.

Trygg Trafikk Vest Agder samling for ungdomsskolelærer;

2001-10-11.

Sæbø, Aud Berggraf

(2001)

"Ikke tøft å være død" - bruk av drama i for- og etterarbeidet.

Trygg Trafikk Møre og Romsdal samling for ungdomsskolelærere;

2001-10-30 - 2001-10-31.

Sæbø, Aud Berggraf

(2001)

Peer Gynt - innføring i kunstpedagogisk undervisningsopllegg.

Rogaland Teater kurssamling for lærere i undoms-og videre gående skole;

2001-10-23.

Sæbø, Aud Berggraf; ukjent-for-m006540, ukjent-for-m006540

(2001)

Dramaformidling i museene.

Norsk Museumsutvikling kurssamling for museumspedagoger;

2001-09-24 - 2001-09-26.

Sæbø, Aud Berggraf

(2001)

PetroData Workshop. Utvikling av handlingsplan.

PetroData Workshop;

2001-01-26 - 2001-01-28.

Sæbø, Aud Berggraf

(2001)

Drama som metode i "Si ifra" kampanjen.

Trygg Trafikk Oslo/Akershus samling for politi og trafikklærere for videregående skole;

2001-01-17.

Sæbø, Aud Berggraf

(2001)

Om det å skrive en praksisrelatert FOU rapport.

utenTitteltekst;

2001-02-02 - 2001-02-03.

Sæbø, Aud Berggraf

(2001)

Hvordan arbeide med mobbeproblematikken?.

LDS Rogaland kurs for lærere;

2001-02-12.

Sæbø, Aud Berggraf

(2001)

Hvordan takle hverdagens små og store konflikter?.

utenTitteltekst;

2001-04-20 - 2001-04-22.

Sæbø, Aud Berggraf

(2001)

IDEA 2001 Bergen - åpning, generalforsamling og avslutning.

IDEA 2001 Bergen 4. verdenskongress for drama/teaer og utdanning;

2001-07-02 - 2001-07-08.

Songe-Møller, Anna S.; Sæbø, Aud Berggraf

(2001)

Kurs i museumspedagogikk med drama/teater som virkemidler.

utenTitteltekst;

2001-09-24 - 2001-09-26.

Songe-Møller, Anna S.; Sæbø, Aud B.

(2000)

Kunstpedagogisk undervisningsopplegg. Teater i klasserommet. Jeppe på Berget.

Universitetet i Stavanger.

Sæbø, Aud Berggraf

(1999)

Drama som metode - ny rammeplan i LU 98.

Lærerutdanning 98;

Sæbø, Aud Berggraf

(1999)

Arbeidsgruppen mangler kompetanse, vilje og mot!.

Arabesk.

ISSN 0809-0807.

Hefte 3.

Sæbø, Aud Berggraf

(1999)

Oversikt: Eksamenording førskole grunnutdanning 1998/99.

DRAMA NETTVERK 1998;

Sæbø, Aud Berggraf

(1999)

Oversikt: Ressurser til 30 timers kurset i drama - allmenn.

DRAMA NETTVERK 98;

Sæbø, Aud Berggraf

(1999)

Estikkbegrepet og faget drama.

Gruppe V-Est, høstsamling 1999;

Sæbø, Aud Berggraf

(1999)

Drama som samhamdling og undervisningsmetode i videregående skole, allmennfag.

utenTitteltekst;

Sæbø, Aud Berggraf

(1999)

Drama, fortellingen og muntlig opplæring i norskfaget.

utenTitteltekst;

Sæbø, Aud Berggraf

(1999)

Drama og elever med atferdsvansker.

utenTitteltekst;

Sæbø, Aud Berggraf

(1999)

Norsk på ungdomstrinnet med vekt på drama og muntlig trening.

utenTitteltekst;

Sæbø, Aud Berggraf

(1999)

Norsk på barnetrinnet med hovedvekt på drama og muntlig trening.

utenTitteltekst;

Sæbø, Aud Berggraf

(1999)

Drama - en ny utfordring i voksenopplæringen.

utenTitteltekst;

Sæbø, Aud Berggraf

(1998)

Velkommen til oss?.

Nordisk dramakonferanse;

Sæbø, Aud Berggraf

(1998)

Psychodrama as a way to explore our cultural identity.

IDEA 98 - 3rd IDEA World Congress of drama/Theatre and Education;

Sæbø, Aud Berggraf

(1998)

Drama som uttrykksform og arbeidsmåte i fagene i relasjon til L97.

Konferanse;

1996-11-30 - .

Sæbø, Aud Berggraf

(1998)

Drama som uttrykksform og arbeidsmåte i KRL-faget i relasjon til L97.

Konferanse;

1996-11-30 - .

Sæbø, Aud Berggraf

(1998)

Personalseminar - hvordan realisere visjoner?.

Konferanse;

1996-11-30 - .

Sæbø, Aud Berggraf

(1998)

Drama - et kunstfag.

Skolemøtet i Agder;

Sæbø, Aud Berggraf

(1998)

Kunst, kultus og kultur.

Konferanse;

1996-11-30 - .

Sæbø, Aud Berggraf

(1998)

Konfliktløsning og utvikling gjennom psykodrama.

Konferanse;

1996-11-30 - .

Sæbø, Aud Berggraf

(1997)

Garman & Worse & Co - kunstpedagogisk undervisningsopplegg.

Kunstnerisk produksjon

Sæbø, Aud Berggraf

(2018)

Drama for å utvikle lesekompetanse 1 - 4 klasse.

Kurs for lærere i grunnskolen .

Sæbø, Aud Berggraf

(2018)

Drama for å utvikle lesekompetanse 1 - 4 klasse - II.

Kurs for lærere i grunnskolen.

Sæbø, Aud Berggraf

(2018)

Voksenrollen og estetiske læreprosesser i barnehagen.

Kurs for fagarbeidere og assistenter i bh.

Sæbø, Aud Berggraf

(2018)

Drama for å utvikle lesekompetanse, 5-7 klasse.

Kurs for lærere i grunnskolen.

Sæbø, Aud Berggraf; Karlsen, Jan Erik

(2017)

Glød og intensitet - lys og skygge. En hyllest til Kjell Pahr Iversen og hans malerkunst.

Sæbø, Aud Berggraf; Songe-Møller, Anna

(2017)

Kunstpedagogisk undervisningsmateriell til "En folkefiende" av Henrik Ibsen. Tilgjengelig: www.rogalandteater.no.

Sæbø, Aud Berggraf

(2017)

Når skal vi få en skole hvor alle kan lykkes? (leserinnlegg).

Songe-Møller, Anna; Sæbø, Aud Berggraf

(2013)

Fruen fra Havet av Henrik Ibsen. Kunstpedagogisk undervisningsopplegg til skoler, Rogaland Teater høsten 2013.

Sæbø, Aud Berggraf; Mossige, Margunn

(2011)

Drama, lesing og elevaktiv læring.

Sæbø, Aud Berggraf

(2006)

Kunnskapsløftet - dramafagets potensial i forhold til Læringsplakaten og grunnleggende ferdigheter.

Sæbø, Aud Berggraf

(2004)

Et danningsbegrep som er adekvat også for drama?.

Sæbø, Aud Berggraf; Bjerkestrand, Karin Brunvatne

(2001)

Moving Theatre project: "Askeladden og de gode hjelperne" - oppsøkende teater for glede og terapi.

Sæbø, Aud Berggraf

(2001)

Planlegging av personalsamling - utfordringer og muligheter.

Jørgensen, Cecilie; Sæbø, Aud Berggraf

(2001)

Teater som terapi.

Sæbø, Aud Berggraf

(2001)

"Moving Theatre" prosjekt - teaterforestillingen Neretva.

Sæbø, Aud Berggraf

(2001)

Dukketeaterfestivalen 2001.

Sæbø, Aud Berggraf; Bekkevold, Grethe

(1998)

Kunstbildeteater produksjonen "Det hvisker så svakt i bjørkeskogen".

Sæbø, Aud Berggraf; Bekkevold, Grethe

(1998)

Kunstbildeteater produksjonen " Tre høner, tre egg og en konge...".

Sæbø, Aud Berggraf

(1998)

FN forestillingen "Du store verden - Honningsamlerens tre sønner".