Formidling
Aasen, Marit;
Aske, Jorunn
(2024)
Når teori og praksis byr opp til dans.
Samskaping av leseundervisning i partnerskap
.
Skriv! Les!;
2024-05-07 - 2024-05-08.
Aasen, Marit;
Fitjar, Camilla;
Fuglestad, Unni
(2024)
Likeverdig tilbud og felles praksis i lese- og skriveopplæringen: Ulike forståelser i spill.
Skriv! Les!;
2024-05-07 - 2024-05-08.
Gourvennec, Aslaug Fodstad;
Aasen, Marit;
Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2023)
Hvordan kan du velge engasjerende tekster?.
Gourvennec, Aslaug Fodstad;
Aasen, Marit;
Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2023)
Hvordan kan tekstene gjøres relevante?.
Aasen, Marit
(2023)
Tekst i kontekst.
Planleggingsdag Rolland skole;
2023-01-02.
Aasen, Marit
(2023)
Rike oppgaver.
Samling utviklingsarbeid Rolland skole;
2023-02-14.
Aasen, Marit
(2023)
Pedagogisk loppemarked.
Samling utviklingsarbeid Rolland skole;
2023-04-18.
Aasen, Marit
(2023)
Dialogisk undervisning.
Utviklingsarbeid Ytre Arna skole;
2023-01-31.
Aasen, Marit
(2023)
Siste nytt fra leseforskning.
Utviklingsarbeid Ytre Arna skole;
2023-04-25.
Aasen, Marit
(2023)
Å få vist sin lesekompetanse.
Utviklingsarbeid Greverud skole;
2023-01-25.
Aasen, Marit
(2023)
Hva er DEKOMP?.
Oppstartssamling ;
2023-09-25.
Aasen, Marit;
Mitchell, Monica Gundersen;
Inga Kjerstin, Birkedal
(2023)
Kultur for lesing - bare fine ord?.
Onsdagspresentasjon ;
2023-11-08.
Rangnes, Hege;
Aasen, Marit
(2023)
Eksplisitt undervisning i leseforståelse: smarte grep for å utvikle elevenes leseferdigheter.
Mitchell, Monica Gundersen;
Aasen, Marit
(2022)
Skolebiblioteket og LK20 - mer enn "Rett bok til rett leser".
Nasjonal konferanse om lesing. Mellom - motiverende tekstarbeid på mellomtrinnet;
2022-04-04 - 2022-04-05.
Aasen, Marit
(2022)
Den andre leseopplæring - Engasjerende tekstarbeid på mellomtrinnet.
Fagdag ;
2022-10-27.
Aasen, Marit
(2022)
Engasjerende leseopplæring - Hva kan skolebiblioteket bidra med?.
Nettverksmøte skolebibliotekarer i Rogaland;
2022-11-01.
Aasen, Marit;
siri, ingvaldsen
(2019)
Skulebiblioteket som pedagogisk ressurs.
Språkløyper;
2019-01-15 - .
Aasen, Marit;
Skaftun, Atle
(2019)
Muntlighet mellom teori og praksis.
Skriv! Les!;
2019-05-07 - 2019-05-09.
Aasen, Marit
(2019)
Fagdag om å lede Språkløyper.
Oppstartssamling Språkløyper;
2019-04-01 - 2019-04-25.
Aasen, Marit
(2019)
Skolebibliotek som pedagogisk ressurs.
Bibliotekpolitisk seminar ;
2019-09-19.
Aasen, Marit
(2019)
Språkløyper - Skolebibliotek som pedagogisk ressurs .
Nettverksmøte Skolebibliotek i Vestfold;
2019-10-10.
Aasen, Marit
(2019)
"Lærer, hvorfor skal jeg lese dette?" Om å skape mening fra tekst.
Skolemøtet i Rogaland;
2019-11-15.
Aasen, Marit
(2019)
Lesing som grunnleggende ferdighet i alle fag.
Dekom - Fagdag i nettverk;
2019-01-02 - 2019-09-02.
Aasen, Marit
(2019)
"Fagfornyelsen: Hva og hvorfor -hvordan?.
Dekom - Fagdag i nettverk;
2019-08-13.
Fuglestad, Unni ;
Hoem, Toril Frafjord;
Aasen, Marit
(2019)
Fagfornyelsen og verdigrunnlaget i overordnet del.
Planleggingsdag for friskolene. Desentralisert ordning for kompetanseutvikling;
2019-08-14.
Skaftun, Atle;
Aasen, Marit;
Sæbø, Johanne Ur
(2018)
Muntlighet mellom teori og praksis på mellomtrinnet.
Dialog og læring;
2018-10-25 - 2018-10-26.
Aasen, Marit
(2018)
Lesing og skriving i begynneropplæring -noen praksiseksempler fra lærere i videreutdanning.
Lesekonferansen;
2018-03-19 - 2018-03-20.
Aasen, Marit
(2018)
Kartlegging av arbeid med skjønnlitterære tekster.
Språkløyper.no;
2018-10-01 - .
Aasen, Marit
(2018)
Kva skjer når me les skjønnlitteratur.
Språkløyper;
2018-10-01 - .
Aasen, Marit
(2018)
Litterære samtaler.
Språkløyper;
2018-10-01 - .
Aasen, Marit
(2018)
Ulike tilnærminger til litteratur.
Språkløyper;
2018-10-01 - .
Aasen, Marit
(2017)
Hva er språk, og hvordan lærer vi språk?.
Språkløyper/UiS.no;
2017-08-15 - .
Aasen, Marit
(2017)
Klasseromsdialogen.
Språkløyper/UiS.no;
2017-08-15 - .
Aasen, Marit
(2017)
Nyankomne minoritetsspråklige elever.
Språkløyper;
2017-08-15 - .
Hoem, Toril Frafjord;
Aasen, Marit
(2016)
La det være et eventyr å lese lærebøker.
Redaktørforum;
2016-05-30.
Rangnes, Hege;
Aasen, Marit
(2016)
Arbeid med ord i førlesingsfasen - del 1.
Nasjonal lesekonferanse;
2016-03-14 - 2016-03-15.
Hoem, Toril Frafjord;
Aasen, Marit
(2016)
La det bli et eventyr å lese lærebøker.
Fagseminar;
2016-05-30.
Scarbocci, Paolo Haaland;
Håland, Anne;
Aasen, Marit
(2016)
Lesing og skriving i norskfaget.
Aasen, Marit
(2015)
Lesing og leseopplæring i klasserom preget av mangfold.
2. storsamling i Kompetanse for mangfold;
2015-11-26.