Morten Bergsten Njå
Ekstern tilknyttet UiS
Kontakt
E-post: morten.nja@uis.no
Rom: OD B-2487
Organisasjonsenhet
Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Kunnskapssenter for utdanning
Ekstern tilknyttet UiS
E-post: morten.nja@uis.no
Rom: OD B-2487
Organisasjonsenhet
Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Kunnskapssenter for utdanning
Amdam, Synnøve Hedemann; Nagel, Ilka; Njå, Morten Bergsten; Forsström, Sanna Erika
(2024)
Self-Control or Crime Control: Teachers’ Insights on Good Practices in 1:1 Classrooms and Implications for Professional Development.Education Sciences.
ISSN 2227-7102.
Volum 14.
Hefte 11.
Thomson, Jennifer Marie; Foldnes, Njål; Uppstad, Per Henning; Njå, Morten Bergsten; Solheim, Oddny Judith; Lundetræ, Kjersti
(2020)
Can children's instructional gameplay activity be used as a predictive indicator of reading skills?.Learning and Instruction.
ISSN 0959-4752.
Volum 68.
Husebø, Dag; Njå, Morten Bergsten
(2019)
Teknologi og praksisendring i klasserommet – en nærstudie av Nordøstskolen. I: Ny hverdag? Literacy-praksiser i digitaliserte klasserom på ungdomstrinnet.Universitetsforlaget.
ISBN 978-82-15-03160-6.
s.131-144.
Njå, Morten Bergsten
(2019)
Players' progression through GraphoGame, an early literacy game: Influence of game design and context of play.Human Technology.
ISSN 1795-6889.
Volum 15.
Hefte 2.
s.226-255.
Forsström, Sanna Erika; Njå, Morten Bergsten
(2024)
Bruk av digital teknologi i matematikk- og naturfagundervisning: En rapport basert på systematiske kunnskapsoversikter og primærstudier.
Njå, Morten Bergsten; Forsström, Sanna Erika
(2023)
Eksempler på utvidet praksis i lærerutdanninger: en tematisk oversikt over studerte praksiser.
Munthe, Elaine; Erstad, Ola Andres; Njå, Morten Bergsten; Forsström, Sanna Erika; Gilje, Øystein; Amdam, Synnøve Hedemann; Moltudal, Synnøve Heggedal; Hagen, Silje Bergill
(2022)
Digitalisering i grunnopplæring; kunnskap, trender og framtidig kunnskapsbehov.
ISBN 978-82-8439-121-2.
Scarbocci, Paolo Haaland; Njå, Morten Bergsten
(2021)
Framtidsrettet og pedagogisk bruk av AR-teknologi i grunnskolen.
ISBN 978-82-7644-990-7.
Njå, Morten Bergsten; Amdam, Synnøve Hedemann; Gilje, Øystein
(2023)
Webinar: Hva er hensiktsmessig bruk av digital teknologi i skolen? Kunnskapssenter for utdanning, UiS.
Webinar;
2023-02-13 - .
Gilje, Øystein; Amdam, Synnøve Hedemann; Njå, Morten Bergsten
(2023)
Impact of digitalization in schools: Work forms in lower secondary school .
NERA 2023;
2023-03-15 - 2023-03-17.
Forsström, Sanna Erika; Njå, Morten Bergsten
(2022)
Preliminary findings from the scoping review of systematic reviews on the use of digital technology in compulsory education .
Nordic Educational Research Association;
2022-06-01 - 2022-06-03.
Gilje, Øystein; Forsström, Sanna Erika; Njå, Morten Bergsten; Amdam, Synnøve Hedemann
(2022)
Digitalisering i grunnopplæringen – hva vet vi?.
NKUL 2022;
2022-05-11 - 2022-05-13.
Njå, Morten Bergsten; Moltudal, Synnøve Heggedal; Erstad, Ola Andres; Hagen, Silje Bergill
(2022)
Digitalisering i grunnopplæring; Hvordan forstås digitaliseringsbegrepet i sentrale dokumenter?.
Rundebordskonferanse;
2022-11-30 - 2022-12-01.
Munthe, Elaine; Erstad, Ola Andres; Njå, Morten Bergsten; Forsström, Sanna Erika; Gilje, Øystein; Amdam, Synnøve Hedemann; Moltudal, Synnøve Heggedal; Hagen, Silje Bergill
(2022)
GrunnDig og implikasjoner for lærerutdanning.
DigiGLU-avslutningsseminar;
2022-12-14.
Gilje, Øystein; Amdam, Synnøve Hedemann; Njå, Morten Bergsten
(2022)
Kartlegging av erfaringer med digitalisering i grunnopplæringen i tre regioner. Hva vet vi om digitalisering i skolen basert på spørreundersøkelser til lærere på 1-13.trinn og deres ledere? .
Rundebordskonferanse;
2022-12-01.
Scarbocci, Paolo Haaland; Njå, Morten Bergsten
(2021)
Fremtidsrettet og pedagogisk bruk av AR-teknologi i grunnskolen.
SPOT-konferansen 2021;
2021-11-25 - .
Thomson, Jenny; Foldnes, Njål; Lundetræ, Kjersti; Solheim, Oddny Judith; Njå, Morten Bergsten; Uppstad, Per Henning
(2019)
Can childrens instructional gameplay Activity be used as a diagnostic indicator of Reading difficulties?.
Skriv!Les! Nordisk forskerkonferanse om lesing og skriving;
2019-05-07 - 2019-05-09.
Husebø, Dag; Njå, Morten; Holm, Silje Cathin; Håland, Esther
(2017)
Integrering av digitale verktøy i klasserommet – et spørsmål om tid, sammenheng og hensikt .
Skriv! Les! 2017 Nordisk forskerkonferanse om skriving, lesing og literacy;
2017-05-09 - 2017-05-11.
Forsström, Sanna Erika; Njå, Morten Bergsten
(2024)
Webinar om lærerutdanningsforskning i de nordiske landene.
Berge, Ingeborg Margrete; Asperanden, Edit Marie; Njå, Morten
(2018)
"Leseprosessen" (Lesing og lesemotivasjon i helse- og oppvekstfag, Språkløyper).
Berge, Ingeborg Margrete; Asperanden, Edit Marie; Njå, Morten
(2018)
"Leseprosessen og førlesingsfasa" (Lesing og lesemotivasjon i helse- og oppvekstfag, Språkløyper)..
Berge, Ingeborg Margrete; Asperanden, Edit Marie; Njå, Morten
(2018)
"Å arbeide med ord er å arbeide med fag - 1" (Lesing og lesemotivasjon i helse- og oppvekstfag, språkløyper).
Berge, Ingeborg Margrete; Asperanden, Edit Marie; Njå, Morten
(2018)
"Å arbeide med ord er å arbeide med fag - 2" (Lesing og lesemotivasjon i helse- og oppvekstfag, Språkløyper).
Berge, Ingeborg Margrete; Asperanden, Edit Marie; Njå, Morten
(2018)
"Å gje gode lesebestillingar - 1" (Lesing og lesemotivasjon i helse og oppvekstfag, Språkløyper).
Berge, Ingeborg Margrete; Asperanden, Edit Marie; Njå, Morten
(2018)
"Å gje gode lesebestillingar - 2" (Lesing og lesemotivasjon i helse- og oppvekstfag, Språkløyper).
Berge, Ingeborg Margrete; Asperanden, Edit Marie; Njå, Morten
(2018)
"Etterlesingsfasa - å tenkje som ein vurderer" (Lesing og lesemotivasjon i helse- og oppvekstfag, Språkløyper).
Berge, Ingeborg Margrete; Asperanden, Edit Marie; Njå, Morten
(2018)
"Etterlesingsfasa - to mål" (Lesing og lesemotivasjon i helse- og oppvekstfag, Språkløyper).
Berge, Ingeborg Margrete; Asperanden, Edit Marie; Njå, Morten
(2018)
"Etterlesingsfasa - oppsummering" (Lesing og lesemotivasjon i helse- og oppvekstfag, Språkløyper)..
Berge, Ingeborg Margrete; Henriksen, Marte; Njå, Morten; Spierings, Brenda
(2017)
Lesing og skriving i design og håndverk - 3 fagfilmer som del av Språkløyper.no for vgs og yrkesfag..
Berge, Ingeborg Margrete; Henriksen, Marte; Njå, Morten; Spierings, Brenda
(2017)
Å lese symboler i design og håndverk - 2 fagfilmer til Språkløyper.no.
Berge, Ingeborg Margrete; Sporaland, Inger Gilje; Njå, Morten; Spierings, Brenda
(2017)
Arbeid med ord og begreper i design og håndverk - 2 fagfilmer til Språkløyper.no, vgs yrkesfag.
Nygard, Arne Olav; Njå, Morten; Sønneland, Margrethe
(2016)
Bruk av digitale verktøy i responsarbeidet.
Njå, Morten; Nygard, Arne Olav; Sønneland, Margrethe
(2016)
Introduksjon til digitale ferdigheter.
Østrem, Siv Ellen; Njå, Morten; Nygard, Arne Olav; Sønneland, Margrethe
(2016)
Google Dokumenter i responsarbeidet.
Berge, Ingeborg Margrete; Njå, Morten; Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni ; Aasen, Marit; Mørk, Peter; Lorentzen, Vibeke; Kringstad, Trude; Lønnum, Marthe
(2016)
Å være lese- og skrivelærer - Introduksjonspakke i Språkløyper.no.
Njå, Morten; Nygard, Arne Olav; Sønneland, Margrethe
(2015)
Introduksjon til digital teknologi i skolen.