Vitenskapelige publikasjoner
Hartwig, Timothy Bryan;
Sanders, Taren;
Vasconcellos, Diego;
Noetel, Michael;
Parker, Philip D.;
Lubans, David Revalds;
Susana, Andrade;
Ávila-García, Manuel;
Bartholomew, John;
Belton, Sarahjane;
Brooks, Naomi E.;
Bugge, Anna;
Cavero-Redondo, Ivan;
Christiansen, Lars Breum;
Cohen, Kristen;
Coppinger, Tara;
Dyrstad, Sindre Mikal;
Errisuriz, Vanessa;
Fairclough, Stuart;
Gorely, Trish;
Huertas-Delga, Francisco Javier;
Johann, Issartel;
Kriemler, Susi;
Kvalø, Silje Eikanger;
Marques-Vidal, Pedro;
Martinez-Vizcaino, Vicente;
Møller, Niels Christian;
Moran, Colin;
Morris, John;
Nevill, Mary;
Ochoa-Avilés, Angélica;
O'Leary, Mai;
Peralta, Louisa;
Pfeiffer, Karin A.;
Puder, Jardena;
Redondo-Tébar, Andrés;
Robbins, Lorraine B.;
Sánchez-López, Mairena;
Tarp, Jakob;
Taylor, Sarah ;
Tercedor, Pablo;
Toftager, Mette;
Villa-González, Emilio;
Wedderkopp, Niels;
Weston, Kathryn Louise;
Yin, Zenong;
Zhixiong, Zhou;
Lonsdale, Chris;
del Pozo-Cruz, Borja
(2021)
School-based interventions modestly increase physical activity and cardiorespiratory fitness but are least effective for youth who need them most: an individual participant pooled analysis of 20 controlled trials.
British Journal of Sports Medicine.
ISSN 0306-3674.
Volum 55.
Hefte 13.
s.721-729.
DOI: 10.1136/bjsports-2020-102740
Ommundsen, Yngvar;
Kvalø, Silje Eikanger
(2007)
Autonomy-mastery, supportive or performance focused? : different teacher behaviours and pupils' outcomes in physical education.
Scandinavian Journal of Educational Research.
ISSN 0031-3831.
Volum 51.
Hefte 4.
s.385-413.
Formidling
Kvalø, Silje Eikanger;
Eikeland, Synnøve;
Ofstad, Gunn Helen
(2023)
Symposium i samarbeid med Linkøping og Zurich universitet: Extended Education Multinational Comparative Case Study Analysis On Policies And Practices
Bidrag fra universitetet i Stavanger: From idea to creation – establishing a new education in ‘Extended education pedagogy’
.
ICSEI ;
2023-01-10 - 2023-01-13.
Eikeland, Synnøve;
Gusfre, Kari Stamland;
Lunde, Svanaug;
Kvalø, Silje Eikanger;
Ofstad, Gunn Helen;
Rangnes, Brita Strand;
Skaaren, Mona
(2023)
From idea to creation – establishing a new education in ‘Extended education pedagogy’.
ICSEI ;
2023-01-10 - 2023-01-13.
Kvalø, Silje Eikanger
(2023)
Fysisk aktiv læring «ein av fleire metodar for å styrke læring og motivasjon gjennom ein meir aktiv skoledag» .
DEKOM samling;
2023-08-14 - .
Kvalø, Silje Eikanger;
Eikeland, Synnøve;
Ofstad, Gunn Helen;
Lunde, Svanaug;
Gjøse Skaaren, Mona Elise
(2022)
Presentasjon av SFO utdanningen som skal starte høsten 2023.
SFO utdanning i Norge;
2022-10-18 - .
Dyrstad, Sindre Mikal;
Skage, Ingrid;
Seljebotn, Per Helge;
Bø, Elisabeth Vågen;
Søfteland, Marta Olsen;
Langvik, Inger Kristine;
Kvalø, Silje Eikanger
(2022)
Effects and experiences from the Active school study: An evaluation of a school based physical activity program especially focusing on the implementation of physically active learning.
ACTivate International Congress: Walking the talk - implementing PAL and whole school physical activity;
2022-11-21 - 2022-11-22.
Helgevold, Nina;
Næsheim-Bjørkvik, Gro;
Kvalø, Silje Eikanger
(2022)
How do the facilitators contribute to teachers' exploratory talk related to embodied learning in the Kyouzai Kenkyuu phase? .
WALS Conference;
2022-09-20 - 2022-09-22.
Helgevold, Nina;
Kvalø, Silje Eikanger;
Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2022)
How do the facilitators contribute to teachers' exploratory talk related to embodied learning in the Kyouzai Kenkyuu phase?.
WALS Conference, 2022;
2022-09-20 - 2022-09-22.
Kvalø, Silje Eikanger;
Dyrstad, Sindre Mikal;
Skage, Ingrid;
Alstveit, Marianne
(2019)
Physically active lessons: barriers and facilitators for implementation.
Internation Conference of School Effectiveness amd Improvement (ICSEI) ;
2019-01-08 - 2019-01-12.
Næsheim-Bjørkvik, Gro;
Kvalø, Silje Eikanger;
Eriksen, Agnes Høigård;
Mjåtveit, Atle;
Nordbotten, Gerd Lise Midtgaard Nilsen
(2019)
«Det var gøy å tenke litt selv». Lesson study som arbeidsmetode i kroppsøving.
Kroppsøvingskonferanse ;
2019-06-06 - 2019-06-07.
Kvalø, Silje Eikanger
(2019)
Aktiv skole - fysisk aktiv læring i skolen.
Friluftsliv i skolen;
2019-10-02 - .
Kvalø, Silje Eikanger
(2018)
Fysisk aktivitet i skolen.
Planleggingsdag på Bogafjell barneskole;
2018-08-16 - .
Dyrstad, Sindre Mikal;
Kvalø, Silje Eikanger
(2016)
Fysisk aktivitet som pedagogisk innlæringsmetode i skolen. Erfaringer fra lokale, nasjonale og internasjonale studier.
Utdanningskonferansen 2016;
2016-02-03.
Sund, Steinar;
Kvalø, Silje Eikanger;
Seljebotn, Per Helge;
Dyrstad, Sindre Mikal
(2016)
Bedre i matte med fysisk aktivitet.
Skolelederen.
ISSN 0802-2062.
Hefte 5.
s.12-13.
Nyberg, Elin;
Kvalø, Silje Eikanger;
Dyrstad, Sindre Mikal
(2016)
Lærer mer med fysisk aktivitet i mattetimene.
Forskning.no.
ISSN 1891-635X.
Kvalø, Silje Eikanger
(2016)
Effect of increased school- based physical activity at children’s executive function. The «Active school» study.
American College of Sport and Medicine Symposium;
2016-05-31 - 2016-06-04.
Kvalø, Silje Eikanger
(2016)
Gir økt fysisk aktivitet bedre læring?.
Forsker Grand Prix ;
2016-09-27 - .
Kvalø, Silje Eikanger
(2016)
Aktiv skole.
Folkehelsedag;
2016-03-03 - .
Kvalø, Silje Eikanger;
Seljebotn, Per Helge
(2015)
Presentasjon av studien Aktiv skole.
Barn i vekst i Norge 2015;
2015-05-26 - .
Kvalø, Silje Eikanger
(2015)
Executive cognitive functions mediate a relationship between aerobic fitness and skills in mathematics among fifth grade pupils.
The 8th European Youth Heart Study Scientific Symposium ;
2015-03-11 - 2015-03-13.
Kvalø, Silje Eikanger
(2014)
Executive cognitive function mediate a relationship between aerobic fitness and calculation among fifth graders.
European Youth Heart Study Symposium;
2014-03-11 - 2014-03-13.