Samfunnet trenger ledere med spisskompetanse i å utvikle og levere nye løsninger. Det kan bli deg med master i Service Leadership in International Business fra Universitetet i Stavanger.
2 år, 4 semestre
120
Engelsk

Om studiet
Service og tjenester er drivkraften i både offentlig og privat sektor – fra hotell, reiseliv og logistikk til helsevesen og digitale tjenester som bankløsninger og nettbaserte plattformer.
- Bli en strategisk leder: Lær å bygge effektive team, utvikle medarbeidere og levere resultatorienterte serviceløsninger ved hjelp av moderne ledelsesverktøy.
- Utvikle moderne lederferdigheter, slik at du kan balansere godt teamarbeid med selvstendige beslutninger.
- Få avansert kunnskap om ledelsesteori, human resource management (HRM), markedsføring og serviceoperasjoner. Lær også metoder for strategiutvikling og operasjonell forbedring i globale virksomheter.
- Fordyp deg i et tema som engasjerer deg: Masteroppgaven er et selvstendig forskningsarbeid med veiledning, der du velger et tema innenfor sentrale ledelses- og vitenskapelige områder fra masterprogrammet.
- Bruk det du lærer i et annet land. Du kan dra på utveksling på ditt 3. semester. Da kan du skreddersy masteren din med emner innen det du er spesielt interessert i – i et internasjonalt miljø.
Dette er først og fremst en ledelsesutdanning, og det er den delen jeg vet jeg får mest bruk for. I tillegg er NHS et anerkjent institutt og et kvalitetsstempel på CV-en.
Hva kan du bli?
Med en master i Service Leadership in International Business kan du for eksempel jobbe som:
- hotelldirektør
- reiselivsdirektør
- salgsleder
- markedssjef
- produktsjef
- Key Account Manager
- strategidirektør
- rådgiver
- prosjektleder
Tidligere NHS-studenter jobber i en rekke ulike lederroller i mange områder innen servicenæringene.
Videre studier
Denne mastergraden kan kvalifisere til opptak til PhD-program.
Bevisst eller ubevisst, man knytter mange gode og nyttige relasjoner på NHS som jeg har fått mye glede og nytte av både profesjonelt og privat i ettertid.
Opptakskrav
Bachelorgrad med en faglig fordypning på minst 80 studiepoeng.
Følgende fagområder kvalifiserer for opptak: Hotelledelse, restaurantledelse, reiselivsledelse, administrasjon, økonomi eller tilsvarende fagområder.
Det kreves et gjennomsnitt av alle eksamensresultater som inngår i opptaksgrunnlaget på minst C i ECTS-skalaen, eller tilsvarende.
Spørsmål om søking og opptak?
Slik søker du opptak til 2-årig master.
Hva er snittet?
Se poenggrenser fra tidligere år.
Kontakt oss
Jeg er enormt glad for at jeg valgte å ta master. Året på Otago University i New Zealand var fantastisk, og et år med svært bratt læringskurve. Spennende og relevante fag.
Kontakt oss
NHS – Institutt for ledelse og tjenesteutvikling
Fakultetsadministrasjonen SV
Administrasjon NHS