Disputas: Bruk av CLASS i barnehagen

Fredag 12. januar 2024 kl. 10:00-14:00,
Arne Rettedals hus,
AR V-101.

Fredag 12. januar 2024 disputerer Cecilie Evertsen for sin doktorgrad. Hun har undersøkt hvordan norske fagpersoner i barnehagesektoren opplever det å bruke observasjonsverktøyet CLASS.

En voksen og et barn ser hverandre rett i ansiktet og smiler. Et barn står i forkant av bildet med ryggen til.
Hvordan opplever norske fagpersoner i barnehagesektoren bruken av observasjonsverktøyet CLASS? Foto: Elisabeth Tønnessen/UiS.

Fredag 12. januar 2024 kl. 10:00 vil Cecilie Evertsen, ph.d.-kandidat ved Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora, disputere for graden Philosophiae doctor ved Universitetet i Stavanger.

Cecilie Evertsen vil forsvare avhandlingen:

«Exploring professionals’ perceptions of a districtwide implementation of a CLASS-related intervention in the Norwegian Early Childhood Education and Care System.»

Avhandlingen finner du elektronisk tilgjengelig her

Det blir prøveforelesning og disputas i Arne Rettedals hus, rom AR V-101, fra kl. 10.00. Alle interesserte er velkommen til å følge disputasen i AR-hus.

Les også: Bruk av CLASS i barnehagen førte til økt samspillskvalitet

Bedømmelseskomiteen består av:

• Docent Sofia Frankenberg, Stockholms universitet, Sverige
  • Førsteamanuensis Merete Aasheim, RKBU Nord, Universitetet i Tromsø – Norges arktiske universitet
  • Førsteamanuensis Johannes Nilsson Finne, Læringsmiljøsenteret, UiS
  • Hovedveileder: Professor Ingunn Størksen, Læringsmiljøsenteret, UiS
    Medveiledere: Professor Natalia Kucirkova og førsteamanuensis Kjersti Balle Tharaldsen, Læringsmiljøsenteret, UiS
  • Leder av disputasen: Dag Jostein Nordaker, senterleder ved Nasjonalt senter for læringsmiljø og