En bachelor i digital serviceledelse gir deg kunnskap om digitalisering, ledelse, økonomi, organisasjon og markedsføring. Det er alt du trenger for å bli en god leder.
3 år / 6 semester
180
40
2023: 46.0/41,6 (ORD/førstegang)
15. april 2024 gjennom Samordna opptak.

Om studiet
Etterspørselen etter digitale «løsninger» vil være økende innen alle servicenæringer, private og offentlige, som helse og velferdstjenester, finansielle tjenester, detaljhandelen med flere.
Vår Bachelor i digital serviceledelse gir deg kompetanse til å jobbe innen flere sektorer.
- Bred utdanning: Gjennom bacheloren i digital serviceledelse lærer du om digitalisering, ledelse, økonomi, organisasjon og markedsføring for å kunne forme framtidens servicenæringer. Ta et dypdykk i hva som kreves for å drive servicebedrifter på elitenivå og utvikle bærekraftige tjenester og opplevelser. Ledelsesfag som service- og personalledelse er avgjørende for å bygge denne kompetansen.
- Yrkesrettet: Digitalisering av privat og offentlig virksomhet skjer over alt i samfunnet og kompetansen som dette studiet gir har en bred bruk i arbeidsmarkedet. Vår utdanning gjør det ettertraktet i mange bransjer!
- Spesialisering:
- Serviceledelse: Serviceledelse gir innsikt i hvordan skape og operere god kundeservice. Serviceledelse dekker både den menneskelige, adferdsmessige, og psykologiske siden av tjenesteleveransen, i tillegg til den mer digitale, tekniske og organisatoriske siden av tjenesteproduksjon.
- Serviceinnovasjon: Serviceinnovasjon setter søkelys på hvordan virksomheter kan systematisk og kontinuerlig designe og forbedre kundeserviceprosessen. Studentene lærer blant annet hvordan de kan utnytte samarbeidet mellom kunder og de ansatte i virksomheten, til å forbedre tjenestekvalitet og drive kontinuerlig digital tjenesteinnovasjon og digital transformasjon.
- Serviceintelligens: Serviceintelligens bruker vi som et samlebegrep for å bruke data og informasjon om bl.a. kunder, tjenesteleveranser og marked som en strategisk ressurs for å drive god serviceledelse og serviceinnovasjon. Big data, Business analytics, maskinlæring og kunstig intelligens, er eksempler på teknologier og metoder som gir nye muligheter for å videreutvikle virksomhetens serviceintelligens.
Vi lærer om det nyeste innen digitalisering, kunstig intelligens og bærekraft, men også om å være en god leder.
Hva kan du bli?
Med en bachelor i digital serviceledelse kan du jobbe som:
- Serviceleder
- Servicekoordinator
- Digital markedsfører
- Forretningsutvikler
- Produkt- eller tjenesteansvarlig
- Rådgiver innen digital transformasjon
- Butikksjef
- Gründer
- Prosjektleder
Videre utdanning
Bachelorgraden i digital serviceledelse kvalifiserer blant annet til:
Spørsmål om søking og opptak?
Slik søker du opptak (samordnaopptak.no).
På UiS kan du også søke på grunnlag av realkompetanse.
Kontakt oss
Studentliv i Stavanger
Liknende utdanninger
Kontakt oss
NHS – Institutt for ledelse og tjenesteutvikling
Fakultetsadministrasjonen SV
Administrasjon NHS