Institutt for grunnskulelærerutdanning, idrett og spesialpedagogikk

IGIS utdannar grunnskulelærarar og tilbyr idrettsstudiar, samt masterutdanning i spesialpedagogikk. Instituttet har óg eit rikt tilbod innan etter- og vidareutdanning.

Publisert Sist oppdatert
Fakta
Studentar

1000

Tilsette

86

Besøksadresse

Hulda Garborgs hus

Norge treng mange dyktige lærarar i åra som kjem. Vebjørn er på god vei til å bli en av dem!
Fasaden til Hulda Garborgs hus sett nedenfra og opp
IGIS held til i Hulda Garborgs hus på campus Ullandhaug.

Om instituttet

Ved Institutt for grunnskulelærarutdanning, idrett og spesialpedagogikk (IGIS) arbeider me med undervisning, forsking og formidling innanfor felta lærarutdanning, spesialpedagogikk og idrett.

Instituttet har fleire studieprogram som dekkjer både master- og bachelornivå, samt etter- og vidareutdanning.

Me har eit omfattande forskings- og utviklingsarbeid knytt til utdanningsområda våre, der kjerneområda er pedagogikk, fagdidaktikk, spesialpedagogikk og idrettsvitskap. Gjennom kunnskap, kompetanse og praksiserfaringar ønsker vi å ruste studentane våre best mogleg til å møte arbeidslivet.

Me samarbeider tett med praksisfeltet og arbeidslivet gjennom ulike partnarskapsavtalar, og er ein stor regional aktør i vidareutdanning og i kompetanseutvikling i skulen. Dette skjer mellom anna gjennom desentralisert ordning for lokal kompetanseutvikling.

Instituttet er óg involvert i utvida partnarskap med utvalde universitetsskuler og universitetsbarnehagar i regionen med mål om å styrke mellom anna praksisstudiet for grunnskulelærarstudenter.

Instituttet sine forskarar samarbeider med andre miljø ved UiS, har sentrale roller i norske nettverk og har eit internasjonalt forskings- og utdanningssamarbeid med institusjonar i ei rekke land.

Aktuelt

STEAM Upgrade - et Erasmus+-prosjekt

Oppgradering av digitale ferdigheter for lærerstudenter og utdannede lærere gjennom praktiske STEAM-opplæringsmoduler ...

Fremtidens klasserom

Podkast laga av ansatte i DDV om temaer som kunstig intelligens, bruk av Minecraft i skolen og kva vi gjere på DDV

Inviterer til seminar for å skape god overgang til yrkeslivet for nytilsatte lærere

Hver vår i snart tjue år har UiS invitert nytilsatte lærere, veiledere, ledere og skole-eiere til et felles seminar på S...

Kurs i det du alltid har lurt på i matematikk (men ikke tort å spørre om)

Førsteårsstudenter ved grunnskolelærerutdanningen 1 -7 får tilbud om å booste kunnskap og forståelse i matematikk før ob...

Solveig Bergsliens pris for kritisk tenkning i skolen ‒ 2024

Påmeldingen har åpnet! Prisen har som formål å stimulere lærere og elever til å arbeide med kritisk tekning i undervisni...

Utvidet praksis - hva betyr det for lærerutdanningen?

En ny rapport, utarbeidet av Kunnskapssenter for utdanning (KSU), ser nærmere på begrepet «utvidet praksis» og hva det. ...

Bærekraftdidaktisk verksted (BDV)

BDV er en tverrfaglig læringslab for bærekraftstenkning og grønn omstilling ved UH-fakultetet. Som et møtested med fokus...

‒ Videreutdanningen i kunst og håndverk har gitt meg et fornyet syn på det å undervise!

Inger Louise Grude og Morten Eriksen har god fartstid som lærere. Nå får de formell kompetanse i et fag de begge er spes...

Knytter teori og praksis tettere sammen gjennom universitetsskolesamarbeidet

Førsteårsstudentene ved lærerutdanningen får undervisning om tematikken 'vurdering' på Lunde ungdomsskole. Lærere fra sk...

Ferske grunnskolelærerstudenter ved UiS får unik praksisopplevelse på campus

Gjennom opplegget "Første møter første" får grunnskolelærerstudenter ved UiS i oppgave å planlegge og gjennomføre læring...

På studietur i den digitale verkstaden

Lærarar frå Kroatia tok turen til Universitetet i Stavanger for å læra meir om korleis me jobbar med teknologi i utdanni...

Pionérdykkerne måtte sørge for egen sikkerhet

Sikkerhetstenkningen til dykkerne selv, og hvordan de tok vare på hverandre som gruppe, gjorde at ulykkene og skadene bl...

Lærarstudenter får kjenne utvandringshistoria på kroppen

Ein tro kopi av utvandrarskipet "Restauration" skal fungere som klasserom når lærarstudentar no utviklar eit formidlings...

Tenkande klasserom - korleis læra bort matematikk ved at elevar og studentar sjølv er kreative og aktive

Undervisingsmodellen Tenkande klasserom blir meir og meir brukt innan matematikk, både i grunnopplæringa og i høgare utd...

Sola-seminaret: For nyutdannede lærere og barnehagelærere

Bli med på Sola-seminaret! Dette er en møteplass for alle som jobber innen skole, men nyutdannede barnehagelærere og lær...

Forum for lokale veiledere i skole og barnehage

Dette er et tilbud for veiledere i barnehage- og skole som er ferdig utdannet. Hensikten er å bidra med faglig påfyll bå...

Hvordan kan en mangfoldig elevgruppe få en bedre skole?

En ny bok om elevmangfold gir flerfaglige perspektiver på hva som skal til for at en mangfoldig elevgruppe skal få en be...

Marie Smith-Solbakken får pris for formidling om Kielland-ulykken

Professoren og oljehistorikeren har over tid vist stort engasjement og er blitt en profil i offentligheten. Hun har vært...

Pilotprosjekt resulterte i formidlingsopplegg

I samarbeid med Kulturtanken og Den kulturelle skolesekken har DDV utviklet et formidlingsopplegg til dataspillene "Embr...

Europacupmester i håndball skriver master om garderobe-kultur

Sammen med håndballaget Nærbø vant UiS-student Lars Sigve Hamre Europacupen i helgen. Mot slutten av juni leverer han ma...

Studietilbod

Instituttet tilbyr masterutdanning innanfor grunnskole, spesialpedagogikk, idrettsvitskap, migrasjon og internasjonale relasjonar. I tillegg kan du ta bachelor i idrett og årseining i kunst og handverk, idrett og drama.

Elev og lærer

5-årig masterutdanning

Som valfag tilbyr vi kjernefaga norsk, matematikk, engelsk, samfunnsfag og naturfag, i tillegg til drama, kroppsøving, mat og helse, kunst og handverk, KRLE og digital didaktikk på barnetrinnet.

2-årig masterutdanning

3-årig bachelorutdanning

Årseiningar

Forsking og utvikling ved IGIS

Me har eit omfattande forskings- og utviklingsarbeid knytt til utdanningsområda våre.

Illustrasjonsbilde vitenskapelig artikkel. Foto: Shutterstock

Kjerneområda er pedagogikk, fagdidaktikk, spesialpedagogikk og idrettsvitskap. Instituttet har tre strategiske programområder for forsking, fleire forskingsgrupper og anna tverrfagleg forskingssamarbeid.

Strategiske programområder for forsking ved instituttet

Forskargrupper ved instituttet

Nokre stikkord for forsking ved instituttet er inkluderande pedagogikk og praksis, klasseromsforsking (elevar sine læringsprosessar i klasserommet), litteraturdidaktikk, lesevitskap, norskdidaktikk, norsk som andrespråk, lærarar sin sin profesjonskunnskap, Lesson Study som arbeidsmetode, rettleiing, berekraftig utvikling og utdanning, livslang læring, digital kompetanse, digital didaktikk og historie (oljehistorie, migrasjonshistorie).

Faggruppa idrettsvitskap og kroppsøving bidreg aktivt med planlegging og gjennomføring av flerie forskningsprosjekt som skal være med på å styrke livskvalitet og folkehelse, leggje til rette for livslang rørsleglede og forbedre einskilde individers prestasjonar, mestring og læring på ulike livsarenaer som idrett, skule og fritid.

Forskarane i faggruppa har en breid kompetanse i ulike forskingsdesign, kvantitative og kvalitative metodar og samarbeider tett med fleire universiteter og organisasjonar nasjonalt og internasjonalt.

Instituttet har eit aktivt miljø som forskar på matematikkundervisning og utvikling av matematikklærarar. Dei har vore sterkt involvert i forsking knytta til Lesson Study gjennom Teachers as Students-prosjektet (korleis lærarstudentar utviklar kunnskap, dugleik og kompetanse som dei treng som framtidige lærarar), og i samarbeid University of Malawi driv UiS eit prosjekt for å utvikle kvaliteten og kapasiteten ved matematikklærarutdanninga i Malawi.

Kontakt

Instituttleder
51833474
Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Institutt for grunnskolelærerutdanning, idrett og spesialpedagogikk
Kontorsjef
51833085
Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Fakultetsadministrasjonen UH
Administrasjon IGIS